What to do
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 03-10-2014 23:49
What to do
Ik heb geen idee wat ik wil maar ik weet wel dat ik meer pk en meer koppel wil ik heb nu een Corsa a tr c14nz 60 pk en ik wil meer pk en om mijn 1400 meer pk te geven kost veel te veel voor weinig dus wie weet iets moois
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
-
- Senior member
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 30-08-2008 23:02
Zoals freek laat zien is er veel mogelijk.
Ik ben zelf met een c14nz bezig, wat niet super veel geld hoeft te kosten, ook is een turbo op een c14nz mogelijk. Maar wil je makkelijk iets leuks, dan denk ik dat moet gaan kijken naar een c20ne/c20xe/c20let.
Ik ben zelf met een c14nz bezig, wat niet super veel geld hoeft te kosten, ook is een turbo op een c14nz mogelijk. Maar wil je makkelijk iets leuks, dan denk ik dat moet gaan kijken naar een c20ne/c20xe/c20let.
Corsa a irmscher sprint c
Corsa a tr. Vrop vrop.
Corsa a tr. Vrop vrop.
-
- Moderator
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 31-08-2008 07:18
als je nog geen rijervaring hebt zou ik voor een c20ne gaan , dat gaat al heel lekker in een corsa a .
Ik had al 16 jaar rijervaring voordat ik een c20xe in mijn TR lepelde , maar je weet niet wat je overkomt en was zelfs voor mij een uitdaging en met weinig rijervaring zou dit wel eens tgen kunnen vallen
Ik had al 16 jaar rijervaring voordat ik een c20xe in mijn TR lepelde , maar je weet niet wat je overkomt en was zelfs voor mij een uitdaging en met weinig rijervaring zou dit wel eens tgen kunnen vallen
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!
Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003
Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003
-
- Forum junkie
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 22-01-2011 14:10
Hallo Larsl,
Een paar wijze woorden van een iets ouder Corsa rijder, doe ermee wat je zelf van toepassing is.
Mijn ervaring is dat 60 PK voor een eerste auto meer als genoeg zijn. Een eerste auto wordt helaas vaak stuk gereden door jonge bestuurders wegens de nog niet aanwezige rijervaring.
Dat je hopelijk per 01.05.2015 je rijbewijs haalt betekent nog niet dat je kunt rijden het betekent dat je bewezen hebt dat je een auto (met ABS, ASP en alle andere hulpmiddelen) bij normale omstandigheden zonder brokken van A naar B hebt kunnen besturen. Dat klinkt hard wat ik daar beschrijf maar zo zie ik het.
Als je je rijbewijs hebt ga dan eerst met je TR een slipcursus doen (leuk, leerzaam en zeer nuttig verjaardagskado). Daar leer je eerst echt remmen, sturen en de grenzen van je auto wat beter te vinden en hem te beheersen.
Vooral daar jouw TR geen ABS en ESP heeft, dan leer je dat dat een noodstop zonder ABS iets anders is als vol op de rem gaan staan.
Ook uitwijken met een auto zonder ESP is wat kompleet anders daar jouw auto je niet helpt en voor je bijremt en stabiliseert.
Eerst dan zou ik aan meer vermogen denken.
Daarbij is die 60PK relatief, het gaat om de verhouding PK tov gewicht.
60PK per 750 kg is 0,036 en dat is dan net zo goed als een 100PK bij 1250kg.
Bijvoorbeeld een VW Golf 1,6 is dan in principe net zo snel met accelereren.
1. Als je nu nog geen geld uit wil/kan geven voor meer vermogen maak je auto dan eerst eens lichter, dat is hetzelfde effect.
2. Dan je auto beter laten remmen en je vering en dempers aanpassen en een set goede banden.
3. Als laatste dan een motor met meer vermogen.
Je zult merken dat die eerste 2 veranderingen al een heel andere auto van de TR maken.
Veel vermogen met een auto die slecht op de weg ligt brengt niets, een auto met minder vermogen maar als een blok op de weg ligt en super stuurt en remt brengen veel meer rijplezier.
Ik ben destijds met een C20XE met slechte wegligging op een bochtige weg zoek gereden door een 1.2 met een goed onderstel.
Als je dan toch een 2.0 in wilt bouwen neem dan een C20NE, dat is het makkelijkste. Tank hoef je niet te veranderen (alleen de pomp), bak en assen kun je laten zitten, je moet alleen een passend vliegwiel en koppeling aan de C20NE bouwen.
Motorsteun kun je zelf bouwen of je neemt een Kadett steun met een 40mm koker ertussen.
Zie ook www.corsa-novatuning.nl daar staat alles beschreven.
Succes.
Een paar wijze woorden van een iets ouder Corsa rijder, doe ermee wat je zelf van toepassing is.
Mijn ervaring is dat 60 PK voor een eerste auto meer als genoeg zijn. Een eerste auto wordt helaas vaak stuk gereden door jonge bestuurders wegens de nog niet aanwezige rijervaring.
Dat je hopelijk per 01.05.2015 je rijbewijs haalt betekent nog niet dat je kunt rijden het betekent dat je bewezen hebt dat je een auto (met ABS, ASP en alle andere hulpmiddelen) bij normale omstandigheden zonder brokken van A naar B hebt kunnen besturen. Dat klinkt hard wat ik daar beschrijf maar zo zie ik het.
Als je je rijbewijs hebt ga dan eerst met je TR een slipcursus doen (leuk, leerzaam en zeer nuttig verjaardagskado). Daar leer je eerst echt remmen, sturen en de grenzen van je auto wat beter te vinden en hem te beheersen.
Vooral daar jouw TR geen ABS en ESP heeft, dan leer je dat dat een noodstop zonder ABS iets anders is als vol op de rem gaan staan.
Ook uitwijken met een auto zonder ESP is wat kompleet anders daar jouw auto je niet helpt en voor je bijremt en stabiliseert.
Eerst dan zou ik aan meer vermogen denken.
Daarbij is die 60PK relatief, het gaat om de verhouding PK tov gewicht.
60PK per 750 kg is 0,036 en dat is dan net zo goed als een 100PK bij 1250kg.
Bijvoorbeeld een VW Golf 1,6 is dan in principe net zo snel met accelereren.
1. Als je nu nog geen geld uit wil/kan geven voor meer vermogen maak je auto dan eerst eens lichter, dat is hetzelfde effect.
2. Dan je auto beter laten remmen en je vering en dempers aanpassen en een set goede banden.
3. Als laatste dan een motor met meer vermogen.
Je zult merken dat die eerste 2 veranderingen al een heel andere auto van de TR maken.
Veel vermogen met een auto die slecht op de weg ligt brengt niets, een auto met minder vermogen maar als een blok op de weg ligt en super stuurt en remt brengen veel meer rijplezier.
Ik ben destijds met een C20XE met slechte wegligging op een bochtige weg zoek gereden door een 1.2 met een goed onderstel.
Als je dan toch een 2.0 in wilt bouwen neem dan een C20NE, dat is het makkelijkste. Tank hoef je niet te veranderen (alleen de pomp), bak en assen kun je laten zitten, je moet alleen een passend vliegwiel en koppeling aan de C20NE bouwen.
Motorsteun kun je zelf bouwen of je neemt een Kadett steun met een 40mm koker ertussen.
Zie ook www.corsa-novatuning.nl daar staat alles beschreven.
Succes.
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Ik ben het helemaal met Max eens.
Op het moment van mijn post in dit bericht, besefte ik niet dat je nog geen rij-ervaring hebt.
Ik heb helaas ook al een aantal keren moeten ontdekken dat mijn rij-ervaring minder groot bleek te zijn dan ik dacht.
Een slip-cursus is zeker een aanrader yes
Op het moment van mijn post in dit bericht, besefte ik niet dat je nog geen rij-ervaring hebt.
Ik heb helaas ook al een aantal keren moeten ontdekken dat mijn rij-ervaring minder groot bleek te zijn dan ik dacht.
Een slip-cursus is zeker een aanrader yes
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Forum junkie
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 22-01-2011 14:10
Ik ben nog een paar motoren vergeten te melden, daar je eigenlijk 100PK wilde hebben. Iedereen denkt dan meteen aan een 2.0.
Een makkelijkere ombouw is een C16XE/X16XE (109PK-106PK) of een X14XE (90PK), C14SE (80PK) uit een Corsa B / Tigra A.
Of een 16GSI uit een corsa A (101-98 PK).
De Corsa B / Tigra A motoren zijn nog goed te vinden en hebben veel potentie, let er wel op dat je geen olieboot koopt (1600 motoren hebben daar soms last van). De A GSI is iets moeilijker te vinden.
Inbouw is niet echt moeilijk daar je geen andere motorsteunen nodig hebt.
Bak en assen blijven de corsa A.
Let er op dat je de motor van een Corsa B met transponderring en sleutel koopt daar je hem anders niet aan de praat krijgt vanwege de startonderbreker.
Makkelijkste is een komplete auto te kopen, dan heb je alles wat je nodig hebt, remmen, brandstofpomp, koelslangen, wielen, schokdempers en veren (A en B zijn gelijk), bekabeling, enz, en je weet dat de motor loopt.
Voorbeeld: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel ... ousPage=lr
Of deze: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel ... ousPage=lr
Voor een inbouw idee, kijk de opbouw van deze hier maar eens door.
http://www.corsa-a.de/viewtopic.php?f=36&t=21730
Een makkelijkere ombouw is een C16XE/X16XE (109PK-106PK) of een X14XE (90PK), C14SE (80PK) uit een Corsa B / Tigra A.
Of een 16GSI uit een corsa A (101-98 PK).
De Corsa B / Tigra A motoren zijn nog goed te vinden en hebben veel potentie, let er wel op dat je geen olieboot koopt (1600 motoren hebben daar soms last van). De A GSI is iets moeilijker te vinden.
Inbouw is niet echt moeilijk daar je geen andere motorsteunen nodig hebt.
Bak en assen blijven de corsa A.
Let er op dat je de motor van een Corsa B met transponderring en sleutel koopt daar je hem anders niet aan de praat krijgt vanwege de startonderbreker.
Makkelijkste is een komplete auto te kopen, dan heb je alles wat je nodig hebt, remmen, brandstofpomp, koelslangen, wielen, schokdempers en veren (A en B zijn gelijk), bekabeling, enz, en je weet dat de motor loopt.
Voorbeeld: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel ... ousPage=lr
Of deze: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel ... ousPage=lr
Voor een inbouw idee, kijk de opbouw van deze hier maar eens door.
http://www.corsa-a.de/viewtopic.php?f=36&t=21730