What to do
-
- Forum junkie
- Berichten: 950
- Lid geworden op: 30-06-2009 19:09
zoek hier op het forum maar eens naar schijfremmen op de achteras, dit wordt in principe afgeraden.Larsl schreef:Ik ga denk ik een c20xe doen en dan voor dikkere schijven en achter een achteras met schijf remmen van een 2.0 dus aan de remmen kan het niet liggen komt allemaal goed en aan het begin ga ik sws niet trappen
niet trappen terwijl er 150 trappelende pony's onder de kap liggen?
-
- Forum junkie
- Berichten: 950
- Lid geworden op: 30-06-2009 19:09
-
- Senior member
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: 30-08-2008 19:05
-
- Forum junkie
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 22-01-2011 14:10
Hij bedoelt dat je er remdrukregelaars ertussen moet zetten die er voor zorgen dat je achteras niet overremt. Dat betekent 3-20 of zelfs 3-15 regelaars in plaats van de standaard 3-25 of 3-40 die nu op je hoofdremcilinder zitten in de leidingen naar je achterremmen.
Heb je dat niet aangepast dan blokkert je achteras eerder als je vooras en wordt je auto onbestuurbaar.
Dit effect is NIET op een remmenbank te meten. Dat is alleen dynamisch (rijdend) te testen vanwege de verschuiving van je aslasten tijdens het remmen.
Bij een A zijn daardoor schijven op de achteras niet dringend nodig daar je zoveel remdruk weg moet nemen om overberemming te voorkomen dat je met trommels eigenlijk hetzelfde resultaat aan remkracht bereikt.
Heb je dat niet aangepast dan blokkert je achteras eerder als je vooras en wordt je auto onbestuurbaar.
Dit effect is NIET op een remmenbank te meten. Dat is alleen dynamisch (rijdend) te testen vanwege de verschuiving van je aslasten tijdens het remmen.
Bij een A zijn daardoor schijven op de achteras niet dringend nodig daar je zoveel remdruk weg moet nemen om overberemming te voorkomen dat je met trommels eigenlijk hetzelfde resultaat aan remkracht bereikt.
-
- Senior member
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: 30-08-2008 19:05