Corsa blue-on-blue A1 X30XE V6 Project
-
- Site Admin
- Berichten: 3259
- Lid geworden op: 25-05-2010 22:44
Corsa blue-on-blue A1 X30XE V6 Project
Even een nieuw project topic! Ik ben eindelijk de corsa tegen gekomen welke een uitgebreid project gaat worden! Lijkt helemaal hard op alle punten, dus een erg goede basis! Natuurlijk zitten er altijd wel een paar min punten aan maar dat is een tweede :)
Ik ben de 3de eigenaar, 2de eigenaar had hem een jaar in bezit. Heeft 20 jaar in de schuur gestaan volgens de verkopende partij. :D
Hier wat plaatjes:
Interieur, blok 1.3 (erg rap en goed onderhouden), wielen + zgan allseason banden zijn te koop.
Plannen:
* Airride (ligt al klaar 8) )
* Blauw luxe interieur (ligt ook klaar)
* GSI blok (ook al, zoek alleen nog een A1 kabelboom en complete uitlaat)
* Complete respray (blauw zoals mijn vorige corsa, wordt een replica daar van :) )
* Pirelli velgen 14x6J (al gepoedercoat en klaar, op banden (155/55R14) na)
* nog een hele lijst enzo :eek:
Ik heb er in ieder geval erg veel zin in, ben net verhuisd dus dat is zo goed als achter de rug. :D
Ik ben de 3de eigenaar, 2de eigenaar had hem een jaar in bezit. Heeft 20 jaar in de schuur gestaan volgens de verkopende partij. :D
Hier wat plaatjes:
Interieur, blok 1.3 (erg rap en goed onderhouden), wielen + zgan allseason banden zijn te koop.
Plannen:
* Airride (ligt al klaar 8) )
* Blauw luxe interieur (ligt ook klaar)
* GSI blok (ook al, zoek alleen nog een A1 kabelboom en complete uitlaat)
* Complete respray (blauw zoals mijn vorige corsa, wordt een replica daar van :) )
* Pirelli velgen 14x6J (al gepoedercoat en klaar, op banden (155/55R14) na)
* nog een hele lijst enzo :eek:
Ik heb er in ieder geval erg veel zin in, ben net verhuisd dus dat is zo goed als achter de rug. :D
Corsa A1 '87 (3L V6) Project
Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus
Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus
-
- Site Admin
- Berichten: 3259
- Lid geworden op: 25-05-2010 22:44
Tuurlijk! Komt helemaal goed 8)
Moet natuurlijk wel eerst testfitten, kijken hoe we hem zo laag mogelijk krijgen met gsi blok en de wielen. Daarna pas spuiten
Moet natuurlijk wel eerst testfitten, kijken hoe we hem zo laag mogelijk krijgen met gsi blok en de wielen. Daarna pas spuiten
Corsa A1 '87 (3L V6) Project
Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus
Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus
- Aapje
- Moderator
- Berichten: 2819
- Lid geworden op: 26-05-2009 13:09
Hoe is RDW met Airrides? Zou die motor eerst effe omlaten keuren i.v.m. gewicht van je airride op kenteken enzo :DLeonStr schreef:Tuurlijk! Komt helemaal goed 8)
Moet natuurlijk wel eerst testfitten, kijken hoe we hem zo laag mogelijk krijgen met gsi blok en de wielen. Daarna pas spuiten :)
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
-
- Site Admin
- Berichten: 3259
- Lid geworden op: 25-05-2010 22:44
Ai niet aan gedacht. Denk je dat het veel verschil maakt dat?
Airride lijkt me geen probleem. Zit op elke vw..
Airride lijkt me geen probleem. Zit op elke vw..
Corsa A1 '87 (3L V6) Project
Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus
Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus
- Aapje
- Moderator
- Berichten: 2819
- Lid geworden op: 26-05-2009 13:09
Die airride is sowieso zwaarder dan je schokdempers standaard...LeonStr schreef:Ai niet aan gedacht. Denk je dat het veel verschil maakt dat?
Airride lijkt me geen probleem. Zit op elke vw..
Ga je belasting op betalen uiteindelijk :) Zou zorgen dat ie pas erop komt nadat ze 'm gewogen hebben :P
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
-
- Senior member
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 30-08-2008 23:02
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 20-05-2012 18:18
-
- Forum junkie
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 22-01-2011 14:10
Airride is iets zwaarder als je de tank, kompressor, magneetkleppen en leidingen ook meetelt.
GAS is een bekent merk in Duitsland, ik heb dat al meerdere keren ingebouwd, goede kwaliteit.
Voor het mooie is het 't beste als je alle 4 de luchtbalgen een eigen magneetklep geeft. Normaal is het alleen voor en achter gescheiden, 2 kleppen systeem (goedkoper).
Nadeel van alleen voor achter is dat daardoor in de bochten de lucht van de ene naar de andere kant kan stromen. De auto helt daardoor makkelijker over.
Bij 4 kleppen heb je dit probleem niet.
Een systeem met 2 kleppen is zeer makkelijk uit te breiden naar 4 kleppen. Gewoon 2 extra kleppen bestellen en erbij plaatsen.
2e voordeel van 4 kleppen is dat je de 4 dempers onafhankelijk van elkaar aan kunt sturen, niet alleen voor-achter, maar ook links-rechts en zelfs diagonaal schuin.
Het beste is dat je de kleppen zo dicht mogelijk bij de balgen plaatst, daardoor zijn balgen sneller met lucht gevuld en je hebt minder verlies in de leidingen die anders eerst gevuld moeten worden.
GAS is een bekent merk in Duitsland, ik heb dat al meerdere keren ingebouwd, goede kwaliteit.
Voor het mooie is het 't beste als je alle 4 de luchtbalgen een eigen magneetklep geeft. Normaal is het alleen voor en achter gescheiden, 2 kleppen systeem (goedkoper).
Nadeel van alleen voor achter is dat daardoor in de bochten de lucht van de ene naar de andere kant kan stromen. De auto helt daardoor makkelijker over.
Bij 4 kleppen heb je dit probleem niet.
Een systeem met 2 kleppen is zeer makkelijk uit te breiden naar 4 kleppen. Gewoon 2 extra kleppen bestellen en erbij plaatsen.
2e voordeel van 4 kleppen is dat je de 4 dempers onafhankelijk van elkaar aan kunt sturen, niet alleen voor-achter, maar ook links-rechts en zelfs diagonaal schuin.
Het beste is dat je de kleppen zo dicht mogelijk bij de balgen plaatst, daardoor zijn balgen sneller met lucht gevuld en je hebt minder verlies in de leidingen die anders eerst gevuld moeten worden.
-
- Site Admin
- Berichten: 3259
- Lid geworden op: 25-05-2010 22:44
Ik heb het merk GAS, van de LowWieza TR die hier ook wel op het forum staat
Geen gek idee van die kleppen uitbreiding.
Heb er even over na gedacht, en vind een paar kilo meer op kenteken niet zo'n probleem. Het wordt geen daily, maar een paar maanden per jaar in de verzekering, alleen voor meetings en mooie dagen
Geen gek idee van die kleppen uitbreiding.
Heb er even over na gedacht, en vind een paar kilo meer op kenteken niet zo'n probleem. Het wordt geen daily, maar een paar maanden per jaar in de verzekering, alleen voor meetings en mooie dagen
Corsa A1 '87 (3L V6) Project
Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus
Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus