eerst wil ik mededelen hoe ik bij en aan de corsa kop en hoe makkelijk z'n liefde op bouwt.
het begon toen mijn c kadett als einde verhaal werd opgeschreven en mijn daily (ja vloekend) matiz ook steeds meer olie en water ging drinken.
een kameraad van mij die het steeds over het idee van een corsa a had (corsa b rijder en door mij in de wereld gerold is)
dus ik dacht: als hij 2 weken op vakantie gaat haal ik een corsa a voor tijdelijk zorg dat die plat ligt en mooie wielen heeft en verkoop hem daarna weer met een beetje winst
maarja dan koop je dus een corsatje a zoals dit:
hier de corsa b nog te zien van de toen op vakantie man
(papiertje op het midden console was i.v.m. kapotte tankvlotter)
maar dan ga je op internet kijken en dan zie je toch wat dingen waar het al vele malen strakker en dikker van word wat haast nix kost, dan krijg je al dit:
maarja de dikke wielen (no offense or defense) vond ik toch wat tegen vallen dus naar eerbeek gereden waar een vers gecoat setje msw's lag en de dag daarna even banden opgeplopt en gepast:
achterzijde:
dat stond hem wel vrij goed en voor ook wel
alleen met bijna 4,5 cm uitstekend ging dat hem niet worden aangezien meneer agent al begon te klagen over de verbrede gt's, mocht het helaas niet zo wezen.
toen nog de auto even van muziek voorzien, aangezien het muziek smaakje van meneer flevoland niet echt mijn smaakje was om 5 uur sochtends
en dan de radio: orginele corsa radio:
en de nieuwe radio:
gelukkig na een dagje solderen werkt alles perfect
dus ja dan gaan we ook kijken naar wat grappig spul, onthoud wel: chrome wont get you home
aangezien ik van de olskool ben vond ik de koplampen wat te witjes
toen nog 2 roestvrije deuren gescoord en een dagje aan het slopen geweest:
[imghttps://myalbum.com/photo/VLQH9zmgVaMh/1k0.jpg[/img]
nog even de quote van opel forum mee genomen
ook een schakelbare us module erin gemaakt (was ik ondertussen alweer vergeten )2 deuren opgehaald in de seat cordoba van me vriendin met me vriendin en een goeie vriendin van ons... dus zie het voor je 3 mensen +2 deuren in een cordoba en nee de deuren pasten niet in de kofferbak
en toen kwam de apk
remklauwen voor leverde te weinig druk waar de monteur al uitgesloten had: je klauwen zijn ten einde die zijn gewoon op, ja wat doe je dan? natuurlijk je koopt 2 liter remmerij en reviseert het in een dagje:
(ja ik ben ijs thee verslaafd dus mocht ik bij je op de "koffie" komen stille hint >>>ijs thee<<<
zo waar ik nam even een slokje ijs thee , ooh ja apk.
dus van dit:
naar dit
p.s. plakloodjes passen dan niet meer aan de binnenkant van de velg.
haha dat was probleem 1 opgelost.
de uitlaat was lek en nog wat kleine dingen,
nu heb ik 4 nieuwe 1,2 n of s voorpijpen staan omdat die van mij lek was en niet meer te lassen.
maar die past er dus niet bij mij op, terwijl ik bij de laatste 3 toch echt vroeg of de vorm ook echt als die van het plaatje was en of die anders terug kon en ik 3 keer "jaa dat kan" hoorde, en het dus niet kon!
kom je uit eindelijk bij de sloop in heteren terecht reuver nogmaals bedankt!. die nog een verdomd nette hadden liggen en die is er onder gekomen en toen hadden we weer (a)pk
toen een maandje terug ofsow het verbreed staal geruild tegen corsa c wieltjes
nou dan krijg je een verhuizing en weet ik veel wat dat skippen we even overheen, de corsa had al een tijdje last van een hele erge tril in de voorkant....
dus alles eronder weg: nieuwe verstevigde draagarmen met powerflex bussen nieuwe kogels (fusee en stuur) en wiellagers en naven, even uitgelijnd zoals in de rallye
dat allemaal voor de opel meeting in dronten net als het dorpeltje in kleur zetten:
(daar nog nat) zeer mooi bij getrokken
en ja dan is die op donderdag avond verder klaar... nou dan kunnen we de bumpers ook wel even spuiten en de grille:
(ja de b die je daar ziet is dezelfde b als op de eerste foto's )
en in al die tijd wou ik al 1 ding: een sportstuur ben 4 maanden bezig geweest met poelie trekkers maken
meer happen uit de aluminium ring genomen dan broodjes over het hele jaar, en dan ben je het zat en begin je zo:
zal jullie de rest van de pijn en moeite besparen maar het zijn nu 4 stukken en de "hoepel en 2 aansluitpoten" is er 1 van...
maar dan lukt het wel:
en dan wat schoonmaak werk en koper vet verder:
pfoe wat een werk al als ik er aan denk dat die maar voor 1 moment er hoefte te zijn
ik weet nu in ieder geval... het is een blijvertje en ergens tussen het moment van de 5 euro klusjes naar de irriterende trilling werd ik dus verliefd op mijn corsa, soms een beetje traag. en net als iedereen in de ochtend wat moeite met wakker worden, maar hé hij is 30 jaar oud heeft me nog nooit in de steek gelaten in welke rit dan ook, nu staat hij in een warme garage wachtend op verse remslangen, remklauwen (c20let van vectra a), hoofdrem cilinder (22,6 mm van vectra a),en complete remschoenen en wielremcilinders van en astra f / e kadett. de remmen en ophanging zijn er bijna klaar voor en de carresorie zal binnenkort ook verstevigd worden en wat kleine plekken weg gewerkt worden, zodat we wat geks kunnen gaan doen.
c20net of b204 van een saab (iemand ervaring toevallig?)
of als ik een goedkope en goeie c20let kan vinden kan dat het ook nog wel is worden.
voor nu vind ik dit wel even genoeg als ik me besef wat een werk er al inzit .
tot de volgende zeggen we dan maar weer JoeY