Woodstock

post hier je corsa A project.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

Woodstock

#1 Bericht door max » 07-07-2016 09:19

Hierbij op verzoek ook een topic van project Woodstock.

Ik ben ook op het duitse Corsa a forum aangemeldt Woon namelijk al een "paar jaar" in duitsland en daar ik niet de tijd heb het op 2 forums bij te houden doe ik het maar zo.

De Corsa is een 1986er C13N die we voor enkele jaren in Hamburg hebben gekocht. Had destijds nog geen 52000km op de klok. Dat zijn er nu een paar meer :D

Direkt na de aankoop alles wat roestig was aangepakt en een heleboel kleine details aan delen die kapot, beschadigt waren of niet 100% werkten gerepareert of vervangen.
In de tussentijd ook nog wat extras in, op en aan de auto gemonteerd.

Mijn vriendin rijdt er iedere dag 40km mee naar haar werk heen en terug en daarom moet hij technisch perfekt in orde zijn.

Enkele vakanties hebben we ook al echter de rug met de Corsa, Nederland, Frankrijk, Zwitserland en binnenkort UK (meeting in Billing).

Voor deze meeting ben ik hem nu nog aan het klaarmaken, technisch waren de remmen niet 100% en er waren enkele kleine olielekkages.

Plannen voor de toekomst:
Hier komt tzt een 13SB met Irmscher injectie in te liggen.
De motor moet ik eerst nog opnieuw opbouwen, wil hem perfekt hebben. Daar de Irmscher injectie destijds alleen met een 13SB TÜV goedgekeurt was moet ik dus ook deze motor hebben. Op de C13N kan ik hem helaas niet bouwen.

Ik moet echter eerst een historisch kenteken op de auto hebben (30 jaar oud) daar ik dan van een motor met katalysator naar een zonder kat ombouw. Daar kan de TÜV bij een normaal kenteken behoorlijk moeilijk over doen daar je in de milieuklasse slechter wordt.
Bij een H kenteken wordt alleen gekeken of het destijds mogelijk was dit om te bouwen zonder dat er naar de uitstoot gekeken wordt.

Voor dat historische kenteken ben ik nu de Corsa aan het voorbereiden zodat hij als "historisch kultuurgoed" / Oldtimer bestempelt kan worden en als we uit de UK komen laat ik hem daarop keuren.
Dat gaat hier helaas allemaal niet zo makkelijk als in NL met de Oldtimerregeling.

http://www.corsa-a.de/viewtopic.php?f=36&t=23382

Gebruikersavatar
Hakkie
Site Admin
Berichten: 2187
Lid geworden op: 30-08-2008 14:03

#2 Bericht door Hakkie » 10-07-2016 03:53

Ook Deze is erg mooi 8) winnaar yes en goed aangepakt
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Projecten”