Pagina 1 van 29

Corsa A1 C20XE-Turbo

Geplaatst: 11-09-2016 18:19
door freek corsa
Hallo, mijn naam is Freek. In dit topic zal ik bijhouden wat ik allemaal aan dit project doe.
Wat is dit project?

Het gaat hier om een Opel Corsa A1 die door de vorige eigenaar is omgebouwd naar C20LET.
De ombouw is bij de RDW goed gekeurd.
De vorige eigenaar (Sjoerd-Willem) heeft de corsa A onder andere gebruikt voor dragraces.
Zijn record was: 11,993 seconden over de 1/4 mile
http://www.dragracelist.de/Klasse-Europa-FWD.htm



Ik heb de auto gekocht zonder de motor en versnellingsbak.
Mijn doel is niet om dit record te verbeteren. Ik wil graag veel plezier op straat hebben.
En veel dingen leren over het veel vermogen maken met de standaard Opel onderdelen.

Vandaag heb ik een F18 versnellingsbak aan een opnieuw opgebouwde C20XE gehangen. Hiertussen heb ik een starre 5 puck sinterbronskoppelingsplaat met een standaard C20XE drukgroep gebruikt.

Vragen? Stel ze gerust.


Ik heb de plastic kogelkop vervangen door een stalen versie omdat ik in het verleden hier problemen mee heb gehad.


De achterste motorsteun heb ik met 3 bouten vast gemaakt, omdat ik in het verleden al eens gebroken en kromme bouten heb gehad, toen dit met 2 bouten vast zat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 11-09-2016 19:30
door prs
ben benieuwd feek!

is sw met zijn corsa project gestopt? want ik meen toch dat hij destijds een nieuwe motor aan het bouwen was?

Geplaatst: 11-09-2016 20:32
door sylvester1
Hallo freek,

Netjes dat je jezelf even voorstelt :P
Ben benieuwd wat dit topic gaat worden :)

Wat was jou ervaring met kunstof kogelkopje, misschien dat ik dat probleem bij mij ook voor kan zijn.

Grt

Geplaatst: 11-09-2016 21:29
door freek corsa
sylvester1 schreef:Hallo freek,

Netjes dat je jezelf even voorstelt :P
Ben benieuwd wat dit topic gaat worden :)

Wat was jou ervaring met kunstof kogelkopje, misschien dat ik dat probleem bij mij ook voor kan zijn.

Grt
De kunststof blokjes zijn door de leeftijd nogal bros, hierdoor kunnen ze breken.
Aangezien ik probeer alle speling weg te werken, heb ik ervoor gekozen deze door een stalen versie te vervangen.
Misschien doe ik die andere morgen ook nog.

Geplaatst: 11-09-2016 21:31
door freek corsa
prs schreef:ben benieuwd feek!

is sw met zijn corsa project gestopt? want ik meen toch dat hij destijds een nieuwe motor aan het bouwen was?
Vraag het hem ;)

Geplaatst: 11-09-2016 22:56
door sylvester1
Goede tip :) ga je topic volgen.

Geplaatst: 11-09-2016 23:21
door Hakkie
8) Lekker bezig!

Geplaatst: 12-09-2016 07:31
door LeonStr
Ik ben benieuwd :D

Geplaatst: 12-09-2016 09:02
door Corsa_GSi
Standaard blijft heel totdat het stuk gaat project 8) :-D

Geplaatst: 13-09-2016 09:32
door freek corsa
Ik heb de andere kogelkop van het schakelmechanisme ook vervangen door staal.

Afbeelding

Omdat deze andersom gemonteerd is, heb ik er een afwater gaatje in gemaakt. Het originele plastic aan de bovenkant heb ik laten zitten om te voorkomen dat er veel vuil in de kogelkop komt te staan.