Corsa A1 C20XE-Turbo
Geplaatst: 11-09-2016 18:19
Hallo, mijn naam is Freek. In dit topic zal ik bijhouden wat ik allemaal aan dit project doe.
Wat is dit project?
Het gaat hier om een Opel Corsa A1 die door de vorige eigenaar is omgebouwd naar C20LET.
De ombouw is bij de RDW goed gekeurd.
De vorige eigenaar (Sjoerd-Willem) heeft de corsa A onder andere gebruikt voor dragraces.
Zijn record was: 11,993 seconden over de 1/4 mile
http://www.dragracelist.de/Klasse-Europa-FWD.htm
Ik heb de auto gekocht zonder de motor en versnellingsbak.
Mijn doel is niet om dit record te verbeteren. Ik wil graag veel plezier op straat hebben.
En veel dingen leren over het veel vermogen maken met de standaard Opel onderdelen.
Vandaag heb ik een F18 versnellingsbak aan een opnieuw opgebouwde C20XE gehangen. Hiertussen heb ik een starre 5 puck sinterbronskoppelingsplaat met een standaard C20XE drukgroep gebruikt.
Vragen? Stel ze gerust.
Ik heb de plastic kogelkop vervangen door een stalen versie omdat ik in het verleden hier problemen mee heb gehad.
De achterste motorsteun heb ik met 3 bouten vast gemaakt, omdat ik in het verleden al eens gebroken en kromme bouten heb gehad, toen dit met 2 bouten vast zat.
Wat is dit project?
Het gaat hier om een Opel Corsa A1 die door de vorige eigenaar is omgebouwd naar C20LET.
De ombouw is bij de RDW goed gekeurd.
De vorige eigenaar (Sjoerd-Willem) heeft de corsa A onder andere gebruikt voor dragraces.
Zijn record was: 11,993 seconden over de 1/4 mile
http://www.dragracelist.de/Klasse-Europa-FWD.htm
Ik heb de auto gekocht zonder de motor en versnellingsbak.
Mijn doel is niet om dit record te verbeteren. Ik wil graag veel plezier op straat hebben.
En veel dingen leren over het veel vermogen maken met de standaard Opel onderdelen.
Vandaag heb ik een F18 versnellingsbak aan een opnieuw opgebouwde C20XE gehangen. Hiertussen heb ik een starre 5 puck sinterbronskoppelingsplaat met een standaard C20XE drukgroep gebruikt.
Vragen? Stel ze gerust.
Ik heb de plastic kogelkop vervangen door een stalen versie omdat ik in het verleden hier problemen mee heb gehad.
De achterste motorsteun heb ik met 3 bouten vast gemaakt, omdat ik in het verleden al eens gebroken en kromme bouten heb gehad, toen dit met 2 bouten vast zat.