Pagina 1 van 2

Corsa Tr c20net

Geplaatst: 25-10-2016 22:16
door daniello_
Zoals sommige weten heb ik enige tijd geleden de corsa Tr van paul( Gonzo)
Overgenomen.
Zoals beloofd mijn topic van de Corsa, onderstaand de foto
Voor de toekomst heb ik de volgende plannen.
Rdw omkeuren op kenteken
Uitlijning corrigeren
Meer vermogen
Technisch nalopen
Foto's volgen

Afbeelding

Geplaatst: 26-10-2016 07:34
door LeonStr
Mooi ding :)

Geplaatst: 26-10-2016 08:39
door sylvester1
Mooi dat hij weer op het forum terug is :)
Wees zuinig op de achterklepspoiler ;)

Geplaatst: 26-10-2016 13:02
door freek corsa
Bekende wagen, die heeft nog bij mij thuis gestaan.

Meer vermogen?
Hoeveel meer wil je ?

Update

Geplaatst: 26-10-2016 13:44
door daniello_
@ freek hoeveel meer vermogen weet ik niet, ik heb nu z20let injectoren liggen en grotere intercooler. Mijn doel is om uiteindelijk lagere 400m tijden te klokken😜.
Heb 14,8 gereden( nulmeting/volle tank straat banden)

Inmiddels uitgelijnd en gisteren Naar Rdw geweest in 1 keer goed voor de omkeuring.

Had nog een motorkap BH liggen dus gemonteerd en grill gespoten.
Afbeelding

Geplaatst: 26-10-2016 15:30
door freek corsa
Snellere tijden gaat niet alleen door meer vermogen.
Er zijn meerdere forum-leden die dat kunnen vertellen.
Het belangrijkste is, zo snel mogelijk vertrekken, dat lukt door veel grip.
De wielophanging en banden kunnen hier veel bij helpen, denk ook aan de schokbrekers achter enz.

Geplaatst: 26-10-2016 17:40
door daniello_
Klopt idd Freek, ik ben het topic gestart voor info en adviezen alles is welkom.

Geplaatst: 27-10-2016 08:53
door freek corsa
Zitten er rubber of PU of ander materiaal bussen in de wielophanging?

Welke schokbrekers heb je nu achter, zijn die stug?

Met welke banden wil je de volgende keer gaan rijden?

Wil je eventueel een sper differentieel gaan gebruiken?

Geplaatst: 27-10-2016 13:02
door daniello_
- Nylon bussen in de ophanging (witte)
Tevens wil ik de de baksteun gaan verharden/
- Apex Xforce Schroefset is rondom hardheid instelbaar
Over sper en banden ben ik nog niet uit.

Geplaatst: 27-10-2016 13:06
door freek corsa
Ik heb de achterste baksteun aangepast, daar heb ik ook ergens foto's van op het forum gezet, ik denk in een how-to.

De achter schokbrekers moeten zo stug mogelijk staan bij inveren.

Nylon bussen is goed genoeg yes

Als je motorrubbers stugger gaat maken, doe dan ook die voorste die bij de distributiekap zit.

Het gewicht is al redelijk laag denk ik?

Desnoods haal je er bij een dragrace event een stoel uit :lol: