Corsa A Rally project
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 01-07-2013 22:12
Ook een rally hobby Max?
Volgens mij zal de Corsa dan onder H14 vallen ivm verlopen homologatie. En inderdaad, die 16SE's zijn genoeg te krijgen en betaalbaar.
Zo'n 1000cc is een leuk idee, echter zie ik eigenlijk nooit auto's rijden met vergelijkbaar vermogen en zul je waarschijnlijk een beetje achteraan mee sukkelen, ook al rij je nog zo goed. Daarbij denk ik dat ik snel uitgekeken ben op dat vermogen, bij een 1600 zal dat wat minder zijn.
En het klopt dat je naast alleen de auto ook een hoop geld kwijt bent aan bijkomende zaken, vandaar dat rijden ook nog wel even zal duren (of ik moet wat lenen van een ander).
Licentie is inderdaad ook nodig in Nederland, echter in Duitsland heb je de Rallye-35's. Eendagsevenementen waar je als Nederlander aan mee kunt doen met een daglicentie. Ook is de technische keuring niet zo spannend, maar dat valt in NL volgens mij ook nog wel mee. (Wat homologatie-zaken betreft, zolang je geen gekke dingen doet aan een auto)
Maar voordat het zover is, eerst maar eens zien dat ik de auto opbouw (aan de hand van alle eisen).
@Voyageboy, denk inderdaad dat ik zelf wat ga maken wat er op lijkt, nog even zien hoe en wat..
Volgens mij zal de Corsa dan onder H14 vallen ivm verlopen homologatie. En inderdaad, die 16SE's zijn genoeg te krijgen en betaalbaar.
Zo'n 1000cc is een leuk idee, echter zie ik eigenlijk nooit auto's rijden met vergelijkbaar vermogen en zul je waarschijnlijk een beetje achteraan mee sukkelen, ook al rij je nog zo goed. Daarbij denk ik dat ik snel uitgekeken ben op dat vermogen, bij een 1600 zal dat wat minder zijn.
En het klopt dat je naast alleen de auto ook een hoop geld kwijt bent aan bijkomende zaken, vandaar dat rijden ook nog wel even zal duren (of ik moet wat lenen van een ander).
Licentie is inderdaad ook nodig in Nederland, echter in Duitsland heb je de Rallye-35's. Eendagsevenementen waar je als Nederlander aan mee kunt doen met een daglicentie. Ook is de technische keuring niet zo spannend, maar dat valt in NL volgens mij ook nog wel mee. (Wat homologatie-zaken betreft, zolang je geen gekke dingen doet aan een auto)
Maar voordat het zover is, eerst maar eens zien dat ik de auto opbouw (aan de hand van alle eisen).
@Voyageboy, denk inderdaad dat ik zelf wat ga maken wat er op lijkt, nog even zien hoe en wat..
-
- Forum junkie
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 22-01-2011 14:10
Rally niet perse, eerder racen in het algemeen, daarbij vooral het opbouwen van auto's en alles zo optimeren dat de keurmeesterser niets van kunnen zeggen terwijl je sneller bent als de rest.
Qua regels lezen en interpreteren is Smokey Yunick een voorbeeld voor mij.
Alle regels benutte hij tot op het uiterste in zijn voordeel, iets wat de Nascar keurmeester en andere teams destijds in de wanhoop dreef.
Mijn grootste passie is dragracen.
Qua regels lezen en interpreteren is Smokey Yunick een voorbeeld voor mij.
Alle regels benutte hij tot op het uiterste in zijn voordeel, iets wat de Nascar keurmeester en andere teams destijds in de wanhoop dreef.
Mijn grootste passie is dragracen.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 01-07-2013 22:12
Alweer 'n maand geleden, dus maar ff'tjes een update.
Heb ondertussen de bodem aardig kaal, dit was denk ik zo'n drie weken geleden:
Ook de wielkast helemaal kaal gemaakt en daar kwam wel wat rottigheid naar boven, maarja, er moest toch al een nieuwe wielrand in:
Nieuwe binnenrand, gelijk de naden in de nadenkit en epoxy er over:
En het nieuwe randje zit er in:
Nu nog verder afwerken en dan kan ik aan de andere kant hetzelfde nog eens doen.. :-D
Heb ondertussen de bodem aardig kaal, dit was denk ik zo'n drie weken geleden:
Ook de wielkast helemaal kaal gemaakt en daar kwam wel wat rottigheid naar boven, maarja, er moest toch al een nieuwe wielrand in:
Nieuwe binnenrand, gelijk de naden in de nadenkit en epoxy er over:
En het nieuwe randje zit er in:
Nu nog verder afwerken en dan kan ik aan de andere kant hetzelfde nog eens doen.. :-D
-
- Senior member
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 30-08-2008 23:02
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 01-07-2013 22:12
Leon & Sylvester, danke yes
Tussen alle feestdagen etc. door rustig verder gegaan met het casco.
(Gelukkig) is alle tectyl en kit zo'n beetje weg:
Ook even geprobeerd om een stukje door te lassen:
En de wielrand aan de andere kant ook vervangen:
Morgen af lassen en afwerken en dan kan ik verder met het doorlassen
Tussen alle feestdagen etc. door rustig verder gegaan met het casco.
(Gelukkig) is alle tectyl en kit zo'n beetje weg:
Ook even geprobeerd om een stukje door te lassen:
En de wielrand aan de andere kant ook vervangen:
Morgen af lassen en afwerken en dan kan ik verder met het doorlassen
-
- Site Admin
- Berichten: 3259
- Lid geworden op: 25-05-2010 22:44