Corsa A Rally project
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 01-07-2013 22:12
Corsa A Rally project
Aangezien m'n groene zo ongeveer klaar is, is het weer tijd voor wat nieuws.
Ben al jaaaaren rally-fan en die hobby begon ongeveer toen 'n bekende een Corsa A als rally auto had. Helaas geen foto van die auto, maar dit is het idee:
Daarom maar besloten om nu te beginnen aan een rally Corsa. Heb vorige week het casco van Leon/Jambon opgehaald en ben al langzaam begonnen:
Brug uit de hoek gehaald, deze komt nu mooi van pas:
En ook het spit aangepast zodat de Corsa er in kan hangen:
Vandaag begonnen met het tectyl/kit krabben en daar kan ik nog wel wat uurtjes in kwijt..
Ben al jaaaaren rally-fan en die hobby begon ongeveer toen 'n bekende een Corsa A als rally auto had. Helaas geen foto van die auto, maar dit is het idee:
Daarom maar besloten om nu te beginnen aan een rally Corsa. Heb vorige week het casco van Leon/Jambon opgehaald en ben al langzaam begonnen:
Brug uit de hoek gehaald, deze komt nu mooi van pas:
En ook het spit aangepast zodat de Corsa er in kan hangen:
Vandaag begonnen met het tectyl/kit krabben en daar kan ik nog wel wat uurtjes in kwijt..
-
- Senior member
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 30-08-2008 23:02
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 01-07-2013 22:12
-
- Forum junkie
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 22-01-2011 14:10
DIK!
De rally versie had je in de 1.3 cup en in de 1.6 GSI.
De 1300 had de Irmscher injectie, in de UK was het de Nova Sport met webers.
Wil je er echt Rally/trackdays mee rijden of puur voor de looks voor op de straat?
Ik neem aan dat je de Groep A manual al hebt? Daar staat alles in om een Rally groep A op te bouwen, ook de motor en versnellingsbak.
Verstevigingskit + GSI veerpootverstevigingen erin en de boel goed doorlassen.
Hier is ook leuk Polyester spul te koop, lekker licht.
http://www.edsportrallysupplies.ie/NovaComponents.htm
De rally versie had je in de 1.3 cup en in de 1.6 GSI.
De 1300 had de Irmscher injectie, in de UK was het de Nova Sport met webers.
Wil je er echt Rally/trackdays mee rijden of puur voor de looks voor op de straat?
Ik neem aan dat je de Groep A manual al hebt? Daar staat alles in om een Rally groep A op te bouwen, ook de motor en versnellingsbak.
Verstevigingskit + GSI veerpootverstevigingen erin en de boel goed doorlassen.
Hier is ook leuk Polyester spul te koop, lekker licht.
http://www.edsportrallysupplies.ie/NovaComponents.htm
-
- Forum junkie
- Berichten: 660
- Lid geworden op: 12-03-2010 21:07
Je moet is een afspraak maken met Marco Pons (eventueel via Davy Dits), die heeft een Corsa A Rallye carrosserie.
En inderdaad een dikke 1300 met Irmscher Injectie bouwen, dan kom je ook over de 100pk uit, alleen wel iets duurder dan een 1.6 GSi opbouwen.
En inderdaad een dikke 1300 met Irmscher Injectie bouwen, dan kom je ook over de 100pk uit, alleen wel iets duurder dan een 1.6 GSi opbouwen.
Speed provides the one genuinely modern pleasure!
- Aapje
- Moderator
- Berichten: 2819
- Lid geworden op: 26-05-2009 13:09
1.5TD pakken dan :P Binnenwerk van een 1.7TD erin zetten :D En goed opvoeren op de turbodruk :lol:dtbroel schreef:@Aapje, je zit 'n beetje met regeltjes en aangezien die motor nooit is geleverd in een Corsa A mag dat niet..
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
-
- Forum junkie
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 22-01-2011 14:10
@ Aapje; Zo makkelijk gaat dat allemaal niet
Bij de Rally heb je een behoorlijk groot regelement.
http://www.knaf.nl/reglementen/rally
Daarin is alles geregeld qua, ga daar eerst eens voor zitten om te zien wat je allemaal mag/kan en vooral NIET mag ombouwen.
Om te beginnen is het verstandig als eerste je klasse te bepalen en de Homologatiepapieren aan te vragen zodat je weet waaraan de auto moet voldoen om doror de keuring/homologatie te komen. Bladzijde 79,
Ik denk dat je het beste kan starten met een groep N productieautos klasse N7 tot 1400cc of klasse N8 tot 1600cc.
Dat kost al meer dan genoeg als je alles bij elkaar hebt met alle veiligheidsaspekten (kooi, stoelen, gordels, brandblusser, noodschakelaar, helmen, overalls, balaclava, schoenen, handschoenen, enz), daarbij komen nog je licenties en inschrijfkosten en als laatste je slijtage delen als olie, remmen en banden.
Als motor is een 14SE of 16SE dan interesant, daar je met een 1300 ook in de klasse tot 1400 komt, dan kun je beter meteen een 14SE pakken.
Leuk vermogen en het kost allemaal niet de wereld. Daarbij is de 16SE nog jaren lang in de Astra F geleverd dus die zijn nog genoeg te vinden.
(Idee) Of je moet met een 45pk 993 cc OHV willen rijden (nu vloek ik waarschijnlijk in de kerk), dan kom je in de klasse N5 tot 1000cc Wat om te beginnen misschien helemaal zo gek niet is.
OK het gaat niet super vlot vooruit maar om rally te leren rijden en navigeren is het een iets wat rustiger begin ipv meer als het dubbele vermogen. Als klein kind zijn we ook niet meteen in het diepe gesprongen zonder zwembandjes.
Ik weet niet of deze auto destijds gehomologeerd is, geproduceerd is hij meer als genoeg.
Heb ook geen idee hoe groot die klasse en überhaupt nog wordt gereden, is mischien meer wat voor kleine Daihatsu's, Suzuki's, Nissans en andere japanse Kei-Cars.
Na een jaar ervaring opdoen kun je dan makkelijk van een N5 naar een N7 of N8 overstappen met een simpele motor+bakwissel.
Wielen eerst staal (geen probleem bij de homologatie) en als je die kapot rijd doet het ook in de portemonee niet zo zeer.
Extras als een fly off handrem of extra lampen bij nachtrallys komen dan met de tijd of je monteerd ze meteen.
Zoals de amerikanen zeggen, speed kosts money, how fast do you want to go?
je moet zelf ook nog een rally licentie halen.
Daarbij, wie word je bijrijder? Die moet ook nog geschoold worden als navigator.
Bij de Rally heb je een behoorlijk groot regelement.
http://www.knaf.nl/reglementen/rally
Daarin is alles geregeld qua, ga daar eerst eens voor zitten om te zien wat je allemaal mag/kan en vooral NIET mag ombouwen.
Om te beginnen is het verstandig als eerste je klasse te bepalen en de Homologatiepapieren aan te vragen zodat je weet waaraan de auto moet voldoen om doror de keuring/homologatie te komen. Bladzijde 79,
Ik denk dat je het beste kan starten met een groep N productieautos klasse N7 tot 1400cc of klasse N8 tot 1600cc.
Dat kost al meer dan genoeg als je alles bij elkaar hebt met alle veiligheidsaspekten (kooi, stoelen, gordels, brandblusser, noodschakelaar, helmen, overalls, balaclava, schoenen, handschoenen, enz), daarbij komen nog je licenties en inschrijfkosten en als laatste je slijtage delen als olie, remmen en banden.
Als motor is een 14SE of 16SE dan interesant, daar je met een 1300 ook in de klasse tot 1400 komt, dan kun je beter meteen een 14SE pakken.
Leuk vermogen en het kost allemaal niet de wereld. Daarbij is de 16SE nog jaren lang in de Astra F geleverd dus die zijn nog genoeg te vinden.
(Idee) Of je moet met een 45pk 993 cc OHV willen rijden (nu vloek ik waarschijnlijk in de kerk), dan kom je in de klasse N5 tot 1000cc Wat om te beginnen misschien helemaal zo gek niet is.
OK het gaat niet super vlot vooruit maar om rally te leren rijden en navigeren is het een iets wat rustiger begin ipv meer als het dubbele vermogen. Als klein kind zijn we ook niet meteen in het diepe gesprongen zonder zwembandjes.
Ik weet niet of deze auto destijds gehomologeerd is, geproduceerd is hij meer als genoeg.
Heb ook geen idee hoe groot die klasse en überhaupt nog wordt gereden, is mischien meer wat voor kleine Daihatsu's, Suzuki's, Nissans en andere japanse Kei-Cars.
Na een jaar ervaring opdoen kun je dan makkelijk van een N5 naar een N7 of N8 overstappen met een simpele motor+bakwissel.
Wielen eerst staal (geen probleem bij de homologatie) en als je die kapot rijd doet het ook in de portemonee niet zo zeer.
Extras als een fly off handrem of extra lampen bij nachtrallys komen dan met de tijd of je monteerd ze meteen.
Zoals de amerikanen zeggen, speed kosts money, how fast do you want to go?
je moet zelf ook nog een rally licentie halen.
Daarbij, wie word je bijrijder? Die moet ook nog geschoold worden als navigator.