1990 Corsa wat opknappen
-
- Forum junkie
- Berichten: 515
- Lid geworden op: 03-05-2017 17:07
Hoi Bob wat betreft het schakel mechaniek. Ik heb allebei de soorten klaarliggen. De stale ga ik er nog opzetten om te voelen.
Ik heb bij het heen en weer schuivende rubberblok 2 gaten in het huisje geboord en kit in gedaan tot t er boven een beetje uitkwam. Zo hou je toch nog de rubberen versie maar dan strakker.
En de rest natuurlijk ook spelingvrij maken dan.
Ik heb bij het heen en weer schuivende rubberblok 2 gaten in het huisje geboord en kit in gedaan tot t er boven een beetje uitkwam. Zo hou je toch nog de rubberen versie maar dan strakker.
En de rest natuurlijk ook spelingvrij maken dan.
Corsa A3 1991 2.0 16v nova schwarz
Meriva A 2006 1.6 16v Turbo OPC ardenblau
MG F (RD)1996 1.8 16v amaranth
Meriva A 2006 1.6 16v Turbo OPC ardenblau
MG F (RD)1996 1.8 16v amaranth
-
- Forum junkie
- Berichten: 515
- Lid geworden op: 03-05-2017 17:07
Ik heb eventueel nog een mechaniek liggen. Die heb ik geloof ik net gestraald ook. Het is wel het vroege type, waarbij het scharnierpunt van de arm tussen de baksteun wat smaller is. Ik zal een foto plaatsen met de verschillen. Ik heb zelf ook nog de pen van het omklapstukje vanuit de bak zo speling vrij mogelijk gemaakt.
Wat aan het begin een milimeter is kan al gauw uitmonden in een centimeter bij je pook.
De pen had ik wat electrotape om gedaan en dat scheelde ook alweer wat.
Ik ben ook nog bezig om te kijken of er wat speling uit de kunststof bal onder je pook te halen is. (Bij mij zit hier ook speling op). Misschieb wil ik ooit nog een mooi billet alu scharnier stuk maken.
Wat aan het begin een milimeter is kan al gauw uitmonden in een centimeter bij je pook.
De pen had ik wat electrotape om gedaan en dat scheelde ook alweer wat.
Ik ben ook nog bezig om te kijken of er wat speling uit de kunststof bal onder je pook te halen is. (Bij mij zit hier ook speling op). Misschieb wil ik ooit nog een mooi billet alu scharnier stuk maken.
Corsa A3 1991 2.0 16v nova schwarz
Meriva A 2006 1.6 16v Turbo OPC ardenblau
MG F (RD)1996 1.8 16v amaranth
Meriva A 2006 1.6 16v Turbo OPC ardenblau
MG F (RD)1996 1.8 16v amaranth
-
- Starter
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 16-02-2019 15:46
De huidige achterste baksteun zakt door en zorgt voor klappen bij het afremmen op de motor. Heb een TD baksteun (de rechter) en een standaard baksteun gekocht.
TD: https://www.autodoc.nl/automega/8943052
Standaard: https://www.autodoc.nl/vaico/2220592
De TD baksteun is véél steviger, en ook íets anders qua vorm.
Binnenkort eens kijken wat ze in de praktijk doen.
TD: https://www.autodoc.nl/automega/8943052
Standaard: https://www.autodoc.nl/vaico/2220592
De TD baksteun is véél steviger, en ook íets anders qua vorm.
Binnenkort eens kijken wat ze in de praktijk doen.
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Ik heb de ruimtes tussen het originele rubber gevuld met oude rubber delen.
Toen een strip op de lengte van de ruimte tussen de steun gemaakt.
Dat geheel in de bankschroef samen gedrukt en met hechtlassen vast gezet.
Toen een strip op de lengte van de ruimte tussen de steun gemaakt.
Dat geheel in de bankschroef samen gedrukt en met hechtlassen vast gezet.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Starter
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 16-02-2019 15:46
-
- Forum junkie
- Berichten: 515
- Lid geworden op: 03-05-2017 17:07
Die lijkt toch wel veel “massiever” te zijn? Nou ga ik twijfelen of deze wel kon schuiven?
Maar dit is toch die je van mij hebt? Dat is een vroeg type en misschien hebben ze bij het latere type de bewegingsvrijheid vergroot om een bepaalde trilling eruit te filteren ofzo..?
Maar dit is toch die je van mij hebt? Dat is een vroeg type en misschien hebben ze bij het latere type de bewegingsvrijheid vergroot om een bepaalde trilling eruit te filteren ofzo..?
Corsa A3 1991 2.0 16v nova schwarz
Meriva A 2006 1.6 16v Turbo OPC ardenblau
MG F (RD)1996 1.8 16v amaranth
Meriva A 2006 1.6 16v Turbo OPC ardenblau
MG F (RD)1996 1.8 16v amaranth
-
- Starter
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 16-02-2019 15:46
Ik heb zelf geen garage oid dus alles moet bij mij op de parkeerplaats. Nu het vandaag iets beter weer was heb ik weer even wat kunnen doen.
ik wil graag de diagnosefunctie aan de praat krijgen om zo te zien of er een foutcode in de ecu staat. De motor lijkt niet lekker te draaien en enkele sonsoren zitten slecht gemonteerd. Zo zit de lambdasonde met 3 kabelschoenen verbonden :)
De vorige eigenaren hebben echter...niet zo heel secuur... links en rechts wat veranderingen aangebracht en ik dacht laat ik eens kijken of ik dit iets netter kan krijgen.
Er zat ook nog een hellingshoekdetector, een radioharness en een cv ingebouwd. Die heb ik op de eerste dag al weggeknipt. Dat kon gewoon echt niet. De draden van de cv zaten áchter de deurrubbers gevouwen.
De ecu zat zeer professioneel met tywraps vast. En voor het aansluiten van de radio is een orgineel scottshlock gepakt. Nice :)
Zoals gezegd heb ik deze auto als hobbyprojectje, dus eigenlijk vind ik dit een heel leuk klusje. Niet echt zwaar werk en leuk savonds wat uitzoeken. Gelukkig zat er bij aflevering een 2e ECU mét kabelboom. Ik dacht van een Vectra gezien de 3 stekkers.
En hier op het forum zag ik de how-to van de uitleesprocedure, waarvoor dank. how-to-uitlezen-van-c20ne-c20xe-enz-t3691.html
In deze reservekabelboom zie ik op positie 24 de betreffende Bl/BR draad van de 6-polige groende stekker. Deze zou dus de massa-pulserende draad zijn die naar een reeds +15 geschakelde motormanagmentlamp in het Ki moet gaan. Vanuit die betreffende MM-lamp zou een BR/WS draad moeten komen naar een ronde zwarte stekker met 4 draden.
Euh ja...juist. Daar is dus ook al weinig meer van over :)
Toevallig staat er van dit stekkertje iets in de vraagbaak die ik onlangs heb gekocht. Daar staat inderdaad H30 motorcontrolelampje in orginele toestand via de ECU getriggert word met een massa via BR/WS en dat deze BR/WS ook aan een Prufstecker Test Connector gelegd kan worden op positie E.
Kijk dit vind ik nou zo leuk. Er is links en rechts wat te vinden en je kan zelf wat repareren. Zakelijk rij ik een Mercedes en voor het mínste of geringste moet je op een duurbetaald en slecht werkend onderdelenprogramma erachter komen dat iets alleen door de garage vervangen kan worden.
ik wil graag de diagnosefunctie aan de praat krijgen om zo te zien of er een foutcode in de ecu staat. De motor lijkt niet lekker te draaien en enkele sonsoren zitten slecht gemonteerd. Zo zit de lambdasonde met 3 kabelschoenen verbonden :)
De vorige eigenaren hebben echter...niet zo heel secuur... links en rechts wat veranderingen aangebracht en ik dacht laat ik eens kijken of ik dit iets netter kan krijgen.
Er zat ook nog een hellingshoekdetector, een radioharness en een cv ingebouwd. Die heb ik op de eerste dag al weggeknipt. Dat kon gewoon echt niet. De draden van de cv zaten áchter de deurrubbers gevouwen.
De ecu zat zeer professioneel met tywraps vast. En voor het aansluiten van de radio is een orgineel scottshlock gepakt. Nice :)
Zoals gezegd heb ik deze auto als hobbyprojectje, dus eigenlijk vind ik dit een heel leuk klusje. Niet echt zwaar werk en leuk savonds wat uitzoeken. Gelukkig zat er bij aflevering een 2e ECU mét kabelboom. Ik dacht van een Vectra gezien de 3 stekkers.
En hier op het forum zag ik de how-to van de uitleesprocedure, waarvoor dank. how-to-uitlezen-van-c20ne-c20xe-enz-t3691.html
In deze reservekabelboom zie ik op positie 24 de betreffende Bl/BR draad van de 6-polige groende stekker. Deze zou dus de massa-pulserende draad zijn die naar een reeds +15 geschakelde motormanagmentlamp in het Ki moet gaan. Vanuit die betreffende MM-lamp zou een BR/WS draad moeten komen naar een ronde zwarte stekker met 4 draden.
Euh ja...juist. Daar is dus ook al weinig meer van over :)
Toevallig staat er van dit stekkertje iets in de vraagbaak die ik onlangs heb gekocht. Daar staat inderdaad H30 motorcontrolelampje in orginele toestand via de ECU getriggert word met een massa via BR/WS en dat deze BR/WS ook aan een Prufstecker Test Connector gelegd kan worden op positie E.
Kijk dit vind ik nou zo leuk. Er is links en rechts wat te vinden en je kan zelf wat repareren. Zakelijk rij ik een Mercedes en voor het mínste of geringste moet je op een duurbetaald en slecht werkend onderdelenprogramma erachter komen dat iets alleen door de garage vervangen kan worden.
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Ik heb niet alles gelezen en bekeken....
Als je bruin-blauw van de ECU verbind aan bruin-wit van de corsa A kabelboom, dan moet het motorstoringslampje werken.
Als je dan de bruin-gele draad aan de massa legt en het contact aan zet, dan moet het motor storingslampje gaan knipperen.
Met deze knippercode kun je de storing opzoeken in de lijst.
Als je bruin-blauw van de ECU verbind aan bruin-wit van de corsa A kabelboom, dan moet het motorstoringslampje werken.
Als je dan de bruin-gele draad aan de massa legt en het contact aan zet, dan moet het motor storingslampje gaan knipperen.
Met deze knippercode kun je de storing opzoeken in de lijst.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk