Pagina 3 van 5

Geplaatst: 17-03-2019 17:58
door CorsaBB
Gelukt. Men had ook het MM lampje zelf er ook uigehaald :cry: . Ik denk dat men zich stoorde aan het brandende lampje want er zitten wat foutcodes in. Met lopende motor zie ik de volgende telkens terugkomen:

12 Initiation of diagnosis. n/a
31 Engine RPM signal (crankshaft sensor) No signal
37 Engine self-diagnosis (fault code light) Low voltage
94 Hall Effect Switch (HES) High voltage

Geplaatst: 17-03-2019 19:45
door freek corsa
Plaats eens een foto van je Hall sensor bekabeling.
Ik had ook code 94

31 is als de motor niet loopt, zonder die sensor loopt de motor helemaal niet.

12 aan het begin en aan het eind, is zoals het hoort.

37 heb ik geen ervaring mee.

Geplaatst: 17-03-2019 21:23
door Roderick
37 gaat over het foutcode lampje zelf begrijp ik eruit ofnie? Misschien omdat dat al los was gehaald? Doorgeknipt? Beschadigd? En nu weer aangesloten, maar daardoor storing?

Bij de krukas-sensor heb ik weleens een kapotte isolatie omhulsel gehad bij de sensor zelf. Als het wegdek dan nat was, kreeg ik ook een storing op een willekeurig moment, door opspattend water. Droog nooit gehad. Misschien dat ie hier ook iets detecteert wat daarop lijkt?
Het sensor huis toen gerepareerd met 2 componenten lijm en toen was ‘t over.

Geplaatst: 18-03-2019 09:17
door CorsaBB
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De stekker is gecorrodeerd , al denk ik dat dan eerder de code
93 Hall Effect Switch (HES) Low voltage zou komen. Wellicht is ie gewoon defect.

Geplaatst: 18-03-2019 14:44
door CorsaBB
Opgelost!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stekker eens losgetrokken en eens wat gemeten. Het 5v signaal viel langzaam naar beneden tot wel 2v.
Ik heb de kabelbeschermer iets afgetrokken en zowaar een kabelbreuk kunnen zien. Die pinnetjes kreeg ik er niet uit dus maar de stekker van de reservekabelboom erop gesoldeerd.
Accu er 30 seconden af en nu zijn alle meldingen weg. Kwam erachter dat als ik eerst de motor laat lopen en dán pas de ECU aan massa leg zelfs code 31 weg is.
De motor loopt nu ook veel mooier stationair. Eerst liep ie heel rauw en dat is nu bijna weg.

Geplaatst: 18-03-2019 18:47
door freek corsa
yes

Geplaatst: 23-03-2019 23:31
door Roderick
de corsa fusee tanden is 22 in de naaf zegmaar.

De f16/f20 kadett/vectra/calibra bak is 34 in het diff.

Dus je kan de tanden tellen op je as, binnen en buiten.

Een corsa gsi as heeft 22 binnen 22 buiten.
Een corsa 1.4 heeft 28 op de as binnen en buiten.

Ik dacht dat een kadett as bijv op de as 33 binnen heeft sowieso, buiten weet ik ff niet.

Ik heb een gelaste as met 33 binnen en 22 buiten.

Geplaatst: 07-04-2019 13:16
door CorsaBB
Ok bedankt. Ik heb de as nogmaals eruit gehaald en de as zelf heeft 25 tanden zowel binnen als buiten. De homokineet wielzijde heeft 33 tanden de aszijde heeft 34. Als ik goed op internet kijk zitten er dus aan beide zijden Vectra homokineten onder?

Afbeelding


Heb intussen de demper van de Kadett eronder weten te krijgen. Stuk er tussenuit geslepen, was anders iets te lang, en een verloop ertussen geflanst.

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 08-04-2019 19:40
door freek corsa
Je hebt dik dik assen.
daarbij zijn andere naven in de fusee's gemonteerd.
dit spul is sterker dan de andere optie met de deawoo nexia homokineten

Geplaatst: 10-04-2019 00:15
door CorsaBB
Is het dan zo dat er ook de naven van een Vectra zijn afgedraaid om in het wielager van de Corsa te passen denk je? (Ik moet zeggen dat toen ik het wiellager verving de naaf akelig makkelijk in het lager ging.)