Mijn eerste audio setje :)

voor alle audio, video en multimedia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
LeonStr
Site Admin
Berichten: 3259
Lid geworden op: 25-05-2010 22:44

Mijn eerste audio setje :)

#1 Bericht door LeonStr » 07-04-2011 19:45

Hee allemaal!

Ik ben een heletijd niet meer op het forum geweest, maar hier wil ik weer verandering in brengen!
Ik ben namelijk vorige maand 18 geworden! En druk aan het rijlessen 8)

Ik ben de jongen van:
Afbeelding

De A uit '86 :)


Ik heb het volgende verzameltd de afgelopen tijd:

Afbeelding

Afbeelding


- Poineer autoradio, 50x4 watt (USB enzo)
- Pioneer Subwoofer 1200 Watt 400 Rms
- 2x Pioneer Boxen 130 Watt 25 Rms
- 2x JVC boxen 140 Watt


Nu had ik dus een vraagje, ik heb nog geen ervaring met versterkers en het betere werk laat maar zeggen :oops:

Hoe zal ik dit gaan aansluiten? Kabels heb ik hier ook al wel liggen :D

Zal ik 1 of 2 versterker(s) nemen?

Bijvoorbeeld 1 voor sub en 1 voor 4 boxen?


Misschien heeft iemand nog wat leuks liggen? :lol:
Corsa A1 '87 (3L V6) Project

Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus

vluggejaapie
Fanatieke Poster
Berichten: 312
Lid geworden op: 24-09-2010 19:54

#2 Bericht door vluggejaapie » 07-04-2011 20:33

Als ik advies zou geven met de onderdelen die je nu hebt zou ik het volgende doen:

1x Kabelset (signaal/rca, plus, min, zekering, zeg 40A)
1x 4kanaalsversterker waarbij je de sub gebrugd aansluit, en de 2 speakers in je hoedeplank maakt.

Voorspeakers zou ik gewoon lekker op je radio aansluiten.

Motivatie:
Je zit toch meestal alleen of met zn 2en in de auto. Persoonlijk vind ik het dan fijner als je het meeste geluid van achter hebt, dus achter mag best een beetje overstemmen. Gezien de kwaliteit van de speakers is het gewoon niet fijn om dicht bij de bron te zitten.