Mijn eerste audio setje :)

voor alle audio, video en multimedia
Bericht
Auteur
LeonStr
Site Admin
Berichten: 3259
Lid geworden op: 25-05-2010 22:44

#101 Bericht door LeonStr » 19-09-2011 23:46

jeps
Corsa A1 '87 (3L V6) Project

Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#102 Bericht door Gonzo » 20-09-2011 09:33

LeonStr schreef:
1. Als ik de auto aanzet, dan komt er een fluit toon uit de sub/speakers die aan de versterker zitten..
Dan heb je de stroomkabel van de versterker netjes naast de audiokabel neergelegd van voor naar achter zeker? Dan hoor je de motor toeren fluiten in je speakers...
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

ReneGrr
Fanatieke Poster
Berichten: 445
Lid geworden op: 30-01-2011 13:50

#103 Bericht door ReneGrr » 20-09-2011 15:52

Weet niet meer wat voor versterker het was maar daar kan het ook nog aan liggen.
Ff een ontstoorder kopen bij een audio zaak.
Die plaats je tussen de massa en plus van de dynamo.
Werkje van 10 minuten

AlexRoijers
Fanatieke Poster
Berichten: 340
Lid geworden op: 28-08-2011 23:44

#104 Bericht door AlexRoijers » 20-09-2011 17:54

ReneGrr schreef:Weet niet meer wat voor versterker het was maar daar kan het ook nog aan liggen.
Ff een ontstoorder kopen bij een audio zaak.
Die plaats je tussen de massa en plus van de dynamo.
Werkje van 10 minuten
Hoef niet aan de versterker te liggen als je de plus maar aan de bestuurderskant legt en de rca's aan de andere kant. want een onstoorder voor tussen plus en min maakt niet veel verandering denk ik want het zijn de rca's die de pieptoon veroorzaken omdat die het magnetisch veld van de plus opikt. en als je een onstoorder voor je rca's haald wordt de muziek kwaliteit minder en zachter zo ver ik het weet..

http://forum.showyoursound.nl/topic.asp ... ms=aardlus
Dit ff doorlezen ;)


ook ff van site afgeplukt :-D

De 10 geboden zijn in feite een samenvatting van hoofdstuk 2 en fungeren als snelle
checklist voor een ruisvrije installatie.
1. Goedkoop is duurkoop! Koop uitsluitend kwalitatief hoogwaardige producten via
de vakhandel. Op internet aangeboden versterkers die extreem hoge vermogens
beloven tegen onwaarschijnlijk lage prijzen kunt u beter laten liggen, kwaliteit
heeft nu eenmaal zijn prijs.
Bovendien gaat het kopen van uw producten bij een gerenommeerde winkel
gepaard met een stukje service en after-sales die uiteindelijk van onschatbare
waarde kan zijn. Het beluisteren van diverse audio componenten is de meest
betrouwbare manier om een miskoop te voorkomen.
2. Bespaar niet op bekabeling, het is een wezenlijk onderdeel van elk betrouwbaar
systeem. Daaronder vallen ook alle connectoren, verdeelblokken en
zekeringhouders. Reserveer zeker 10 % van uw budget voor bekabeling en
aansluitmateriaal.
3. Maak altíjd een centraal massapunt waarbij alle componenten in het audio
systeem op het zelfde punt worden geaard. Dit massapunt wordt in stervorm
gemaakt, 2 verbruikers zitten dus nóóit op dezelfde kabel. Ook powercaps dienen
in dit verhaal centraal te worden geaard!
Indien men een verdeelblok wenst te gebruiken wordt dat verdeelblok het
sterpunt van waaruit álle massakabels in het audio systeem vertrekken.
4. Leg signaalkabels niet langs storende elementen zoals dikke voedingskabels,
(boord)computers, de brandstofpomp en onderdelen van de ontsteking.
Probeer RCA kabels zo dicht mogelijk langs elkaar te leggen.
5. Draai de gain van uw versterker(s) niet verder open dan strikt noodzakelijk, het is
geen vermogensregelaar zoals veel mensen denken maar een
gevoeligheidsregelaar. Stel hem zo in dat uw geluidssysteem de maximale
gewenste geluidsdruk bereikt bij 80 % uitsturing van uw autoradio. Een te hoog
ingestelde gevoeligheid vermindert het bediencomfort van de radio en verhoogt
de gevoeligheid voor storingen.
6. Gebruik bij voorkeur géén “Ground Loop Filters” of andere symptoombestrijders
maar probeer de oorzaak van het probleem te achterhalen.
7. Werk altijd spanningsloos! Bij werkzaamheden aan het systeem is het raadzaam
de massaklem van de accu los te nemen zodat het gehele boordnet van de auto
spanningsloos wordt. Op deze manier is veel schade aan (elektrische)
componenten te voorkomen.
8. Als signaalkabels en stroomkabels elkaar moeten kruisen, laat ze elkaar dan in
een rechte hoek kruisen. De kans op interferentie is dan veel kleiner als wanneer
de kabels langs elkaar liggen.
9. Probeer te lange RCA kabels niet op te rollen, de lussen die ontstaan vormen een
goede antenne voor diverse storende signalen. In plaats daarvan is het beter om
de kabels in te korten of ze een in een slinger onder de achterbank te verleggen
zonder dat daarbij lussen ontstaan.
10. Probeer versterkers dusdanig te monteren dat ze geïsoleerd zijn van het chassis
van de auto, bij een klein aantal versterkers levert direct contact met het
voertuigchassis een storende aardlus op.
I'm Not Driving Fast, I'm Just Flying Low

Corsa A2 '89 1.3S 8v OHC ==> 2.0 16v C20XE

1.2N 8v OHV E12GV (RIP) =)

ReneGrr
Fanatieke Poster
Berichten: 445
Lid geworden op: 30-01-2011 13:50

#105 Bericht door ReneGrr » 20-09-2011 18:31

Aangezien o.a. ik al geadviseerd hebben om de plus en RCA apart van elkaar te leggen ivm de nodige storingen ga ik er vanuit dat dit ook gebeurd is, vandaar mijn reactie dat het ook aan de versterker KAN liggen.
Vaak hebben de goedkopere typen versterkers geen of minder kwaliteit ontstoorders ingebouwd.
En dan is zo'n simpel ontstoordertje die ik al omschreef een makkkelijke oplossing.
Heb het al vaker gedaan dus kom nu niet aan met 'dat werkt niet denk ik' ... ik spreek uit eigen ervaring...

AlexRoijers
Fanatieke Poster
Berichten: 340
Lid geworden op: 28-08-2011 23:44

#106 Bericht door AlexRoijers » 20-09-2011 23:40

ReneGrr schreef:Aangezien o.a. ik al geadvieseerd hebben om de plus en RCA apart van elkaar te leggen ivm de nodige storingen ga ik er vanuit dat dit ook gebeurd is, vandaar mijn reactie dat het ook aan de versterker KAN liggen.
Vaak hebben de goedkopere typen versterkers geen of minder kwaliteit ontstoorders ingebouwd.
En dan is zo'n simpel ontstoordertje die ik al omschreef een makkkelijke oplossing.
Heb het al vaker gedaan dus kom nu niet aan met 'dat werkt niet denk ik' ... ik spreek uit eigen ervaring...
Is goed.. ;) ..
I'm Not Driving Fast, I'm Just Flying Low

Corsa A2 '89 1.3S 8v OHC ==> 2.0 16v C20XE

1.2N 8v OHV E12GV (RIP) =)

LeonStr
Site Admin
Berichten: 3259
Lid geworden op: 25-05-2010 22:44

#107 Bericht door LeonStr » 21-09-2011 13:51

ho ik reageer erg laat :lol:

Ik heb het eens even doorgelezen. Paar dagen geleden met kars de signaal kabel door het midden gelegt omdat deze langs de kabelboom van de auto lag, niks veranderd. Toen was de remote in de signaalkabel los gegaan, dus een andere getrokken.

Vandaag, voor school, heb ik een extra massakabel gelegd naar de autoradio! En whoala de fluittoon is weg! :D Alleen nu heb ik nog een harde doffe knal uit me sub als ik de radio aanzet.. dit kan ook niet goed zijn. En me voorste speakers doen het af en toe.. balen..

Versterker merk is Climax, niet verkeerd dacht ik zelf?
Corsa A1 '87 (3L V6) Project

Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus

AlexRoijers
Fanatieke Poster
Berichten: 340
Lid geworden op: 28-08-2011 23:44

#108 Bericht door AlexRoijers » 21-09-2011 15:28

:) ja min van de radio erbij werkte bij mij eerst ook. en climax versterker had ik ook maar zijn top dingetjes vindt ik.. climax is niet verkeerd. geloof ook niet dat het daar aan ligt 9 van de 10 keer aan de bekabeling.

maar die knal durf ik niet te zegge ,nog ff google doorzoeken ;)
I'm Not Driving Fast, I'm Just Flying Low

Corsa A2 '89 1.3S 8v OHC ==> 2.0 16v C20XE

1.2N 8v OHV E12GV (RIP) =)

crossagek
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: 31-08-2008 07:18

#109 Bericht door crossagek » 21-09-2011 15:43

knal in je sub is hoogstwaarschijnlijk de eindtrap van je radio versterker .

probeer eens een andere radio , 9 van de 10 keer is het dan over ( mits die radio hetzelfde probleem heeft natuurlijk :P )
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!

Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003

ReneGrr
Fanatieke Poster
Berichten: 445
Lid geworden op: 30-01-2011 13:50

#110 Bericht door ReneGrr » 21-09-2011 15:45

Sommige versterkers zijn gevoeliger op invloeden van buitenaf, dus vandaar dat ik met zo'n ontstoorder aankwam.
Signaal kabel was van Hifonics dus dat is al een kwalitatief goeie dus kon ook uitgesloten worden.

Climax is een B-merk van Caliber, idd geen verkeerd spul zou je zeggen.

Naja het is opgelosd. Beter toch.

Plaats reactie

Terug naar “ICE”