Opel Corsa 89' Audio @ zogoed als klaar!

voor alle audio, video en multimedia
Bericht
Auteur
AlexRoijers
Fanatieke Poster
Berichten: 340
Lid geworden op: 28-08-2011 23:44

#21 Bericht door AlexRoijers » 28-04-2012 10:14

mischa72 schreef:
AlexRoijers schreef:weet niet of je je eigen wel is goed verdiept hebt in car audio, maar zijn genoeg goede sets, zolang je er maar voor betaald. zeg ook niet dat er ook veel rommel tussen zit hoor..
Ik doe pas een kleine 18 jaar car audio, dus je zult het wel beter weten. Als je goed gelezen had, had je gezien dat ik het niet heb over de "special car audio voedingskabel", hevig over the top en overpriced, maar om normale 35mm² of 50mm² uit de installatiebranche.

Kijk maar eens wat 35mm² laskabel kost. Hier gaat normaal 2x zoveel stroom doorheen als wat jij in je auto nodig hebt.

Maar goed, als jij graag teveel geld uitgeeft, ik vind het prima.

Groeten,
Mischa

yes nou goed dan beterweter, Als JIJ goed gelezen had zie je dat dat kan dat je het over kabel uit de installatie branche hebt, en ik heb het over auto audio kabel. En ja snap het dat je het over installatiebranche kabel hebt! want daar zij ik ook niks over! dus als jij dat beter vindt, gewoon inbouwen dan. ik houd je niet tegen..

en als we het gaan hebben over hoeveel mm genoeg is, ik trek iets meer als 150 ampere over 5 meter. dus dan kan 50mm wel. je kan beter wat reserves over hebben als te dun, en als ik me set nog een x upgrade zit ik met die set gewoon goed. want 35mm geeft dus niet 2x zoveel stroom als ik nodig heb. en als je het zo bekijkt, met 10mm krijg ik me versterker ook wel werkend maar of het goed is & goed klinkt betwijfel ik.. heb bij mn maatje al een een 25mm kabel waarbij de zekeringhouder aan de kabel vast gesmolten zat omdat het gewoon teveel vroeg. (niet bij deze set hoor) en dat was nog lichter materiaal als wat ik heb..

en kom alsjeblieft niet aan met, Ik doe pas een kleine 18 jaar car audio dus je zult het wel beter weten, want je doet nu zelf alsof je de koning erin bent!

maar toch bedankt voor je reactie, maar ik doe er niets mee.. :P en als je het er niet mee eens bent... houd je reactie lekker voor je! want heb geen zin om hier nog over door te gaan.

yes
I'm Not Driving Fast, I'm Just Flying Low

Corsa A2 '89 1.3S 8v OHC ==> 2.0 16v C20XE

1.2N 8v OHV E12GV (RIP) =)

mischa72
Forum junkie
Berichten: 523
Lid geworden op: 23-03-2012 22:14

#22 Bericht door mischa72 » 28-04-2012 10:37

Jongen, je moet nog veel leren. Maar goed, als bij laswerzaamheden dezelfde stroom door een 35mm kabel kan, zal dat wel veel te krap zijn.

Dikker is natuurlijk nooit een probleem, mast aangezien je aangegeven hebt rustig aan te moeten doen met je budget dacht ik dat je de tip wel op prijs zou stellen. Helaas pindakaas dus.

Overigens snelt een zekeringhouder niet vast aan een kabel (hoop dat ik dat goed onthouden heb uit jouw antwoord) door een te grote stroom, maar door slecht kontakt. Als je 10 of 20 keer zoveel trekt wel, mar normaal gesproken is het materiaal echt werk in staat ov een factor 5 aan stroom te verwerken, mits goed aangesloten. Je hoeft hier niet op te reageren, kijk maar wat ik bedoel als ik met mijn install begin (kan nog even duren, heb momenteel andere prioriteiten).

Wat ik me daarnaast nog afvraag is wat al dat vermogen en die geluidsdruk doet met je naden?

Gr. Mischa

AlexRoijers
Fanatieke Poster
Berichten: 340
Lid geworden op: 28-08-2011 23:44

#23 Bericht door AlexRoijers » 28-04-2012 11:02

ja hoor ga zo maar lekker liggen zeiken, met je jonge je moet nog veel leren. jij komt aan met je bijdehante opmerkingen van je zult het wel beter weten en zal dat wel veel te krap zijn. + heb ik gezegt dat 35mm Veelste krap is nee dat zij ik niet.

En als je het zo bekijkt Ja Bedankt voor de tip! Niet denken dat ik je hier aleen maar afzeik ofzo he jij zegt jou mening en tips, ik geef gewoon mijn mening. MAAR laten we er lekker over op houden ik doe mijn ding jij de jouwe dan komt het helemaal goed! Klaar punt erachter! . :-D

maar wat bedoel je met: wat al dat vermogen en die geluidsdruk doet met je naden?

En ben benieuwt naar jou install dan, zet je dat ook hier op het forum?

Gr Alex
I'm Not Driving Fast, I'm Just Flying Low

Corsa A2 '89 1.3S 8v OHC ==> 2.0 16v C20XE

1.2N 8v OHV E12GV (RIP) =)

crossagek
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: 31-08-2008 07:18

#24 Bericht door crossagek » 28-04-2012 11:38

145 + dB is geen probleem voor een corsa A en de naden :lol:

Ik draai al jaren met 2 van die goedkope kabelsetjes in de auto ( beide afgezekerd op 80 amp. ) en trek op half vermogen ongeveer 60 tot 70 ampere . Pieken zullen rond de 150 ampere liggen .

Ik draai een run van 10 - 15 sec. en dan moet ik toch ophouden , want trek momenteel met draaiende motor in een 15sec mijn accu leeg .

Voordeel van de corsa A is dat het een simpele auto is welke makkelijk vervormbaar blik heeft , dus druk raak je wel kwijt.

Ik ga naar de 150+ dB en de TR komt vol met anti-dreun , dus daarna kan ik wel vertellen wat er met de naden gebeurd door geluidsdruk :lol:
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!

Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003

mischa72
Forum junkie
Berichten: 523
Lid geworden op: 23-03-2012 22:14

#25 Bericht door mischa72 » 28-04-2012 12:11

Waaaah Crossagek, dwaas !! Je zit dan toch niet meer in de auto he? Bij de laatste dB-drag die ik bijgewoond heb, mocht je er overigens niet eens in blijven zitten.

@Alex:
Ik bedoel datgene waarop Crossagek antwoord geeft. De kitnaden bijvoorbeeld, daar komt met het dreunen van de carosserie toch behoorlijk wat spanning op te staan.

Ik heb in principe alles al liggen, maar moet nog met de inbouw beginnen. Daarmee wacht ik tot dit kötweer voorbij is. Het zal een bescheiden inbouw zijn, meer afgestemd op klank dan op pure dB's. Voorin een composetje 16cm, achterin iets eenvoudigs (een 16cm coax) en in de kofferbak een 12" sub in een gepoorte kist. Hierop een monoblok van Alpine met bijna 600W RMS, op de fronts moet ik nog even kijken, de achterspeakers zullen waarschijnlijk gewoon op de radio komen te draaien met een high-pass op 200Hz.

Wanneer ga jij beginnen met de inbouw?

Groeten,
Mischa

crossagek
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: 31-08-2008 07:18

#26 Bericht door crossagek » 28-04-2012 14:21

ik zit gewoon in de auto tijdens de run , oren zijn toch al versleten inmiddels :lol:
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!

Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003

AlexRoijers
Fanatieke Poster
Berichten: 340
Lid geworden op: 28-08-2011 23:44

#27 Bericht door AlexRoijers » 28-04-2012 18:30

is toch mooi 145db haha :-D en ik zou zelf ook lekker in de auto blijven zitten, wis niet dat dat ergens niet zou mogen.. moet je toch zelf weten of je doof wilt worden :P

aha zo ja dat zal wel goed komen en met die anti dreun erover zal wel goed zijn..

oke, ja ben zelf echt een bassfreak dus moet wel flinke klappe :-D maar toch wel een leuk setje als je voor de klank gaat.. ben wel beniewt dan als het erin zit..

Heb vandaag een andere startmotor en koelvin opgehaald voor me corsa dus die is zo goed als klaar als de onstekingstiming is gestelt.. dus hoop volgende week die kabelset te halen en dan kan het eigenlijk meteen erin dus wss volgende week.. kan droog en uit de wind staan bij mijn maatje. dan hoop ik wat foto's erop te kunnen zetten..

yes
I'm Not Driving Fast, I'm Just Flying Low

Corsa A2 '89 1.3S 8v OHC ==> 2.0 16v C20XE

1.2N 8v OHV E12GV (RIP) =)

mischa72
Forum junkie
Berichten: 523
Lid geworden op: 23-03-2012 22:14

#28 Bericht door mischa72 » 28-04-2012 20:21

Was jaaaren geleden op een Opel treffen in Luckau. Daar mocht je dus niet in de auto blijven zitten, ook al zou je het willen. Dit zal waarschijnlijk overal anders zijn. Toch vind ik het niet verstandig om met dat soort geluidsdrukken in de auto te blijven zitten.

Groeten,
Mischa

AlexRoijers
Fanatieke Poster
Berichten: 340
Lid geworden op: 28-08-2011 23:44

#29 Bericht door AlexRoijers » 04-05-2012 14:54

We zijn begonnen met inbouwen, kabelset hadden ze niet op vooraad volgende week heb ik hem dan gaan we meteen testen :-D Hier nog wat foto's,


Afbeelding
Jaa ik weet dat ik rekening had moeten houden met de raamhendels, kwam er pas achter toen ze ar al in zaten :eek: raam kan nog open aleen raakt deels t speakerkapje maarja t zei zo :-D
Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Binnekort meer als me kabelsetje binnen is!
I'm Not Driving Fast, I'm Just Flying Low

Corsa A2 '89 1.3S 8v OHC ==> 2.0 16v C20XE

1.2N 8v OHV E12GV (RIP) =)

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#30 Bericht door Jurgen » 04-05-2012 16:09

Nu kun je geen kratje bier meer achterin zetten (aarrg) ;)

Plaats reactie

Terug naar “ICE”