Corsa A Gsi Michalak van JW Motorsport
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 06-08-2009 20:46
Corsa A Gsi Michalak van JW Motorsport
Zoals een hele tijd geleden beloofd :oops:
Er zijn mensen hier die de wagen en story kennen maar even uit de doeken doen voor de anderen.
We schrijven medio 2007. Na het tragische ongeval met mijn B'tje waar ik 11 jaar plezier van had wilde ik iets "speciaals" waar ik niet alle dagen het risico mee hoefde te lopen...
Dus ging ik op zoek naar iets gekend, Corsa A ofzo :roll:
Na een paar dagen zoeken vond ik een Corsa A cabrio op een duitse site.
Prijs viel mee, tekstje ok en zag er wel iets leuk uit:
Na interesse te tonen aan de brave verkoper stuurde hij me volgende foto's door (opgepast: horror-pics!)
De auto lag dus gans uit elkaar maar hij benadrukte wel dat alles compleet was dus zag ik het wel zitten. Ik had uiteindelijk nog een A'tje staan (Josefien, ander topic) wat als voorbeeld kon dienen... Een sprong in het ongewisse?...
Dus vervoer geregeld, wat helpende handen en weg zijn we!
Aangekomen in Duitsland vonden we dit op de ontmoetingsplaats... Een voorteken van wat nog komen zou?...
In elk geval vonden we dit stukje roest terug in een hoekje.
Zoals vermeld, alles was vrijwel intact en alle onderdelen erbij... Dus opladen en wegwezen...
De belangrijke papiertjes en nog wat bonnetjes om naar de Burger King te rijden als dank aan de helpende handen!
Dus snel een stopje (we hebben dit in België niet voor de mensen die het niet weten dus dit is voor ons burger heaven!)
Toen kregen we eigenlijk door dat we voor de Pit Stop waren gestopt, beziens hadden we wel met ons stukje schroot...
En dan een memorabel moment, de Michalak kwam op belgische bodem terecht:
Vervolg komt...
Er zijn mensen hier die de wagen en story kennen maar even uit de doeken doen voor de anderen.
We schrijven medio 2007. Na het tragische ongeval met mijn B'tje waar ik 11 jaar plezier van had wilde ik iets "speciaals" waar ik niet alle dagen het risico mee hoefde te lopen...
Dus ging ik op zoek naar iets gekend, Corsa A ofzo :roll:
Na een paar dagen zoeken vond ik een Corsa A cabrio op een duitse site.
Prijs viel mee, tekstje ok en zag er wel iets leuk uit:
Na interesse te tonen aan de brave verkoper stuurde hij me volgende foto's door (opgepast: horror-pics!)
De auto lag dus gans uit elkaar maar hij benadrukte wel dat alles compleet was dus zag ik het wel zitten. Ik had uiteindelijk nog een A'tje staan (Josefien, ander topic) wat als voorbeeld kon dienen... Een sprong in het ongewisse?...
Dus vervoer geregeld, wat helpende handen en weg zijn we!
Aangekomen in Duitsland vonden we dit op de ontmoetingsplaats... Een voorteken van wat nog komen zou?...
In elk geval vonden we dit stukje roest terug in een hoekje.
Zoals vermeld, alles was vrijwel intact en alle onderdelen erbij... Dus opladen en wegwezen...
De belangrijke papiertjes en nog wat bonnetjes om naar de Burger King te rijden als dank aan de helpende handen!
Dus snel een stopje (we hebben dit in België niet voor de mensen die het niet weten dus dit is voor ons burger heaven!)
Toen kregen we eigenlijk door dat we voor de Pit Stop waren gestopt, beziens hadden we wel met ons stukje schroot...
En dan een memorabel moment, de Michalak kwam op belgische bodem terecht:
Vervolg komt...
Jeder kauft ein Porsche...
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 06-08-2009 20:46
Thuis gekomen na een lange dag volgde een kleine heropbouw om te bekijken of alles er nu wel effectief bij was... Zetels en velgen waren er niet meer bij maar hoe zat het met de rest?...
Een mooi zwart dash...
Motor wat verder in elkaar prutsen... Was trouwens mijn eerste echte kennismaking met een E16SE. Voorheen waren het enkel de OHV blokjes die ik onderhand wel vanbuiten kende...
Dak verder opbouwen met alle onderdelen en jawel, alles was er nog bij:
Dus nu kon ik beginnen met strippen en zoveel mogelijk op foto vast te leggen want hoe lang zou het misschien duren voordat er wat van kwam...
Een mooi zwart dash...
Motor wat verder in elkaar prutsen... Was trouwens mijn eerste echte kennismaking met een E16SE. Voorheen waren het enkel de OHV blokjes die ik onderhand wel vanbuiten kende...
Dak verder opbouwen met alle onderdelen en jawel, alles was er nog bij:
Dus nu kon ik beginnen met strippen en zoveel mogelijk op foto vast te leggen want hoe lang zou het misschien duren voordat er wat van kwam...
Jeder kauft ein Porsche...
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 06-08-2009 20:46
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 06-08-2009 20:46
Hey Danny, zeker! Een beetje later dan verwacht maar hou je maar vast, je zal een poosje leesplezier hebben!
And the story goes on...
Eens een keertje testen of de toekomstige velgen eronder gingen (ja, had ik in 2007 al?!)
En verder uit elkaar gooien:
En een prachtig systeem om de raampjes elektrisch te laten lopen... NOT...
En toen begon het zoeken naar... roest... En jongens, het was veel...
And the story goes on...
Eens een keertje testen of de toekomstige velgen eronder gingen (ja, had ik in 2007 al?!)
En verder uit elkaar gooien:
En een prachtig systeem om de raampjes elektrisch te laten lopen... NOT...
En toen begon het zoeken naar... roest... En jongens, het was veel...
Jeder kauft ein Porsche...
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 06-08-2009 20:46
En meer...
We gingen verhuizen... Een wat betere garage, klein beetje meer plaats en een beetje betere organisatie van het gereedschap...
En de Michalak mooi op pootjes om verder onder handen te nemen:
Omdat ik enkel een lege kast wilde houden wilde ik alles demonteren... Maar toen kwam ik op een schroef van de achterste schokdemper die ergens in een buis zat verscholen (om het dakgedeelte laten te rusten):
Allerhande toestanden om het uit elkaar te krijgen want de schroeven zaten natuurlijk vast door... roest natuurlijk:
NA een paar keer met vanalles door de lucht hebben gegooid begonnen we het gereedschap maar aan te passen aan de nood:
Lukte nog niet dus nog een bochtje erbij...
En na wat sigaretjes en zweet...
Succes...:
Dan was eigenlijk het hele karretje uit elkaar en konden we verder zoeken naar... alweer roest...
De hele binnenkant was gespoten met rubber coating... Leuk... Was een werkje van een paar weken om alles zuiver te hebben...
En het ging er van geen kanten af... Met afbijt, brandertje en steekmes... Tot we begonnen te knallen met de slijpmolen met de stevige borstels op (gekocht in Essen) Natuurlijk met de nodige bescherming want soms durfde er wel eens een draadje losvliegen
Na een paar weken vond mijn vriendin het tijd voor een foto in action... Het stof is zowel de coating als een lekker laagje plamuur dat ze ooit in de koffer hadden gelegd om het allemaal mooi vlak te maken... Leuk...
Maar het resultaat komt wel... En de roest natuurlijk ook....
Het werd tijd om eens een keertje iets anders te doen en er een nieuw achterpaneel in te plaatsen:
En ja, alles paste nog mooi aan zoals het hoorde...
We gingen verhuizen... Een wat betere garage, klein beetje meer plaats en een beetje betere organisatie van het gereedschap...
En de Michalak mooi op pootjes om verder onder handen te nemen:
Omdat ik enkel een lege kast wilde houden wilde ik alles demonteren... Maar toen kwam ik op een schroef van de achterste schokdemper die ergens in een buis zat verscholen (om het dakgedeelte laten te rusten):
Allerhande toestanden om het uit elkaar te krijgen want de schroeven zaten natuurlijk vast door... roest natuurlijk:
NA een paar keer met vanalles door de lucht hebben gegooid begonnen we het gereedschap maar aan te passen aan de nood:
Lukte nog niet dus nog een bochtje erbij...
En na wat sigaretjes en zweet...
Succes...:
Dan was eigenlijk het hele karretje uit elkaar en konden we verder zoeken naar... alweer roest...
De hele binnenkant was gespoten met rubber coating... Leuk... Was een werkje van een paar weken om alles zuiver te hebben...
En het ging er van geen kanten af... Met afbijt, brandertje en steekmes... Tot we begonnen te knallen met de slijpmolen met de stevige borstels op (gekocht in Essen) Natuurlijk met de nodige bescherming want soms durfde er wel eens een draadje losvliegen
Na een paar weken vond mijn vriendin het tijd voor een foto in action... Het stof is zowel de coating als een lekker laagje plamuur dat ze ooit in de koffer hadden gelegd om het allemaal mooi vlak te maken... Leuk...
Maar het resultaat komt wel... En de roest natuurlijk ook....
Het werd tijd om eens een keertje iets anders te doen en er een nieuw achterpaneel in te plaatsen:
En ja, alles paste nog mooi aan zoals het hoorde...
Jeder kauft ein Porsche...
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 06-08-2009 20:46
Maar hoe kwam ik aan de onderkant... Mmmm, een spit dus... Maar hoe konden we dit makkelijk, veilig en goedkoop oplossen want een echt draaispit was natuurlijk een serieuze streep in de rekening...
Ok, met bouwstippen en hout dan maar!
En ja, na een paar uurtjes denken en een half uurtje timmeren hadden we het kastje op zijn zij:
Nu kon ik pas echt beginnen met alles blank te zetten en na een paar weken met de slijpmolen en die leuke borstels die lekker in je vel springen...
Met nog steeds veiligheid op nummer 1:
En de asbak eens leeg gemaakt want schoonpa kwam helpen maar na een paar sigaartjes hield die het al voor bekeken...
Hier was onze duitse vriend al aan begonnen om een stukje plaat in te lassen...
En verder roest zoeken...
Na alle rubber coat en rutex eraf te halen had ik enkel nog verf op de meeste plaatsen en om het metaal niet teveel meer te laten trekken (opwarming met borstel op molen) begon ik te experimenteren met zandstralen... Ging lekker... Veel lekkerder dan het luidruchtige molentje...
Enkel de beach party vond ik wat minder leuk maar ja...
Dit keteltje kan ik aanraden maar enkel als je compressor genoeg debiet heeft. Met 275 liter/minuut kom je er niet. Dus andere compressor met 400 l/minuut... Dat ging al veel beter...
Omdat ik niet alles in 1 keer kon doen (ik moet het ook maar na het werk doen en op vrije dagen) kreeg de voorkant al een laagje epoxy:
En verder ging het met stralen en epoxy...
Ok, met bouwstippen en hout dan maar!
En ja, na een paar uurtjes denken en een half uurtje timmeren hadden we het kastje op zijn zij:
Nu kon ik pas echt beginnen met alles blank te zetten en na een paar weken met de slijpmolen en die leuke borstels die lekker in je vel springen...
Met nog steeds veiligheid op nummer 1:
En de asbak eens leeg gemaakt want schoonpa kwam helpen maar na een paar sigaartjes hield die het al voor bekeken...
Hier was onze duitse vriend al aan begonnen om een stukje plaat in te lassen...
En verder roest zoeken...
Na alle rubber coat en rutex eraf te halen had ik enkel nog verf op de meeste plaatsen en om het metaal niet teveel meer te laten trekken (opwarming met borstel op molen) begon ik te experimenteren met zandstralen... Ging lekker... Veel lekkerder dan het luidruchtige molentje...
Enkel de beach party vond ik wat minder leuk maar ja...
Dit keteltje kan ik aanraden maar enkel als je compressor genoeg debiet heeft. Met 275 liter/minuut kom je er niet. Dus andere compressor met 400 l/minuut... Dat ging al veel beter...
Omdat ik niet alles in 1 keer kon doen (ik moet het ook maar na het werk doen en op vrije dagen) kreeg de voorkant al een laagje epoxy:
En verder ging het met stralen en epoxy...
Jeder kauft ein Porsche...
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 06-08-2009 20:46
Ondertussen waren we al een paar jaar verder en had ik eindelijk iets gevonden want ik kende de wagen van ergens...
Jawel, stond nog in oude magazine's. Dit was/is de enige echte JW Motorsport Michalak. De jongens die vroeger wat meer speelden met lager gaan dan anderen met nog bredere velgen... :shock:
De motivatie steeg maar de werkdruk ook...
Af en toe kreeg ik vreemd bezoek...
Maar het werk ging verder...
De onderzijde was goed, volledig in epoxy... Nu de binnenkant...
Onderkant al sealen:
En binnenkant ook in epoxy:
Onderkant een lekker verse laag rutex, niet te grof... Normaal had ik dit gewoon strak gezet maar onze geweldige belgische wegen en de geplande trips naar andere landen laten het niet toe om niet maximaal te beschermen...
En toen wil ik het kastje uit het spit dus achterasje klaar maken:
Mooi in de zwarte lak gezet en wieltjes eronder (dit waren DZ velgjes die ik gewisseld had met een setje Smoor om te polieren en verder te verlopen...)
De 7,5x16 zag er best wel leuk uit met de verbrede kastjes achteraan...
Na een dikke 3-tal jaren was het weer touch down... Terug met haar pootjes recht op de grond... Maar het was nog niet voorbij.
Het was tijd voor de uiteindelijke laag epoxy en primer:
Dan even 2 flankjes vervangen want de verbrede.. Wel, ze waren zo ver uitgerokken dat ze gescheurd waren. Dus als je ooit van plan bent om te verbreden... Zet er een nieuwe en originele op.
Jawel, stond nog in oude magazine's. Dit was/is de enige echte JW Motorsport Michalak. De jongens die vroeger wat meer speelden met lager gaan dan anderen met nog bredere velgen... :shock:
De motivatie steeg maar de werkdruk ook...
Af en toe kreeg ik vreemd bezoek...
Maar het werk ging verder...
De onderzijde was goed, volledig in epoxy... Nu de binnenkant...
Onderkant al sealen:
En binnenkant ook in epoxy:
Onderkant een lekker verse laag rutex, niet te grof... Normaal had ik dit gewoon strak gezet maar onze geweldige belgische wegen en de geplande trips naar andere landen laten het niet toe om niet maximaal te beschermen...
En toen wil ik het kastje uit het spit dus achterasje klaar maken:
Mooi in de zwarte lak gezet en wieltjes eronder (dit waren DZ velgjes die ik gewisseld had met een setje Smoor om te polieren en verder te verlopen...)
De 7,5x16 zag er best wel leuk uit met de verbrede kastjes achteraan...
Na een dikke 3-tal jaren was het weer touch down... Terug met haar pootjes recht op de grond... Maar het was nog niet voorbij.
Het was tijd voor de uiteindelijke laag epoxy en primer:
Dan even 2 flankjes vervangen want de verbrede.. Wel, ze waren zo ver uitgerokken dat ze gescheurd waren. Dus als je ooit van plan bent om te verbreden... Zet er een nieuwe en originele op.
Jeder kauft ein Porsche...
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 06-08-2009 20:46
En natuurlijk gingen we verder...
Even terug alles plaatsen en passen:
Nou, net niet...:
Nu begon alles wat vorm te krijgen en ik had een nieuw doel... Billing 2012 in de UK. Was een te gekke meeting en 30 jaar Nova zou misschien gevierd kunnen worden met de Michalak erbij... Dus de druk werd nog meer opgetrokken...
Meer primer en afwerken... Toen ging het snel...
Dan werd besloten om de binnenkant ter plaatse al in de zwarte lak te zetten. Dit werd zo ook gedaan door het ombouwbedrijf vroeger dus wilde ik dit deels navolgen...
Begon terug een wagen te worden dus alles weer eens passen:
En dan begon het leuke gedeelte, terug een rollend kastje maken:
Met man en macht werd alles tegelijk gedaan:
Enkele nachten werden gewoon doorgewerkt want de deadline kwam korter en de spuitcabine ook!
En maar uitblokken... En schuren...
En opeens was de garage leeg...
Het kastje was rollend want alle andere onderdelen moesten nog dringend in de primer komen...
Maar we hadden toch tijd om een kleine badkuiprace te doen:
Laatste laag primer erop en lekker in het zonnetje laten drogen:
Andere delen ook in primer:
En toen was het zover: de cabine voor het kleurtje:
Na wat problemen met de kleur (ik wilde de exacte Porsche kleur die erop stond) werd met een paar uur vertraging de 1ste laag gelegd:
Het resultaat mocht er zijn...
De andere onderdelen konden niet in dezelfde cabine en waren eigenlijk nog niet volledig klaar... Dus weer met man en macht:
De onderdelen waren naar de cabine en we konden even snel een motortje leggen:
Missie geslaagd (dachten we...)
De 1ste opstart gebeurde...
Even terug alles plaatsen en passen:
Nou, net niet...:
Nu begon alles wat vorm te krijgen en ik had een nieuw doel... Billing 2012 in de UK. Was een te gekke meeting en 30 jaar Nova zou misschien gevierd kunnen worden met de Michalak erbij... Dus de druk werd nog meer opgetrokken...
Meer primer en afwerken... Toen ging het snel...
Dan werd besloten om de binnenkant ter plaatse al in de zwarte lak te zetten. Dit werd zo ook gedaan door het ombouwbedrijf vroeger dus wilde ik dit deels navolgen...
Begon terug een wagen te worden dus alles weer eens passen:
En dan begon het leuke gedeelte, terug een rollend kastje maken:
Met man en macht werd alles tegelijk gedaan:
Enkele nachten werden gewoon doorgewerkt want de deadline kwam korter en de spuitcabine ook!
En maar uitblokken... En schuren...
En opeens was de garage leeg...
Het kastje was rollend want alle andere onderdelen moesten nog dringend in de primer komen...
Maar we hadden toch tijd om een kleine badkuiprace te doen:
Laatste laag primer erop en lekker in het zonnetje laten drogen:
Andere delen ook in primer:
En toen was het zover: de cabine voor het kleurtje:
Na wat problemen met de kleur (ik wilde de exacte Porsche kleur die erop stond) werd met een paar uur vertraging de 1ste laag gelegd:
Het resultaat mocht er zijn...
De andere onderdelen konden niet in dezelfde cabine en waren eigenlijk nog niet volledig klaar... Dus weer met man en macht:
De onderdelen waren naar de cabine en we konden even snel een motortje leggen:
Missie geslaagd (dachten we...)
De 1ste opstart gebeurde...
Jeder kauft ein Porsche...
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 06-08-2009 20:46
http://www.youtube.com/watch?v=tYcASEvt2ME
Motor draaide dus al een heel pak van mijn hart... Maar dit was al na Billing... Want er was vanalles mis gelopen met het spuiten van de onderdelen, natuurlijk deels mijn fout aangezien niet alles in 1 keer gespoten werd... En dus verschil in kleur...
Maar ja, uiteindelijk een geluk bij ongeluk want de meesten zullen wel weten hoe nat Billing wel was...
Enkel hoorde ik wat in de motor... Een getik... Maar konden de klepstoters mss zijn? Niet dus... 1ste cylinder gaf 6 Bar, alle andere 10.5 en meer... En het was niet de koppakking... Nokkenashuis was ingelopen dus het zekere voor onzekere genomen en de reserve motor erin. Een C16SE met alle onderdelen van de E16SE dus eigenlijk alles hetzelfde behalve spanrol en nokkenashuis. Maar de onsteking past er dus wel op :D
Dus na een paar weken, de 2de start...
http://www.youtube.com/watch?v=KezfpzML ... ure=relmfu
Motor draaide dus al een heel pak van mijn hart... Maar dit was al na Billing... Want er was vanalles mis gelopen met het spuiten van de onderdelen, natuurlijk deels mijn fout aangezien niet alles in 1 keer gespoten werd... En dus verschil in kleur...
Maar ja, uiteindelijk een geluk bij ongeluk want de meesten zullen wel weten hoe nat Billing wel was...
Enkel hoorde ik wat in de motor... Een getik... Maar konden de klepstoters mss zijn? Niet dus... 1ste cylinder gaf 6 Bar, alle andere 10.5 en meer... En het was niet de koppakking... Nokkenashuis was ingelopen dus het zekere voor onzekere genomen en de reserve motor erin. Een C16SE met alle onderdelen van de E16SE dus eigenlijk alles hetzelfde behalve spanrol en nokkenashuis. Maar de onsteking past er dus wel op :D
Dus na een paar weken, de 2de start...
http://www.youtube.com/watch?v=KezfpzML ... ure=relmfu
Jeder kauft ein Porsche...