Kabelboom weer vaststekkeren

Alles wat electronisch wordt aangedreven.
Bericht
Auteur
Styleheck
Fanatieke Poster
Berichten: 82
Lid geworden op: 09-12-2012 19:35

#11 Bericht door Styleheck » 20-03-2013 15:09

ontsteking zit idd met zo'n computer.

Verder wel raar want het enige wat ik los gehad heb is die kabel tussen de bobine en de verdelerkap.

Daarna blok gewisselt, alles weer aangesloten, start, meters doen het, eigenlijk gewoon alles, behalve vonken.

Dus ontsteking gewisselt van mn kapotte blok.

Wederom geen vonk.

Beetje dingen door zitten meten.

bobine krijgt geen ''puls'' dus hele onstekingsmodule vervangen

Toen had ik zoiets van kan ook aan de bobine liggen, dus andere bobine gehaald.

Toen kwam ik op het idee om de krukaspositiesensor te wisselen, had ook geen effect.



Kort samengevat;

Hij doet gewoon alles zoals het hoort, alleen hij vonkt niet :-P

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#12 Bericht door freek corsa » 20-03-2013 15:18

Hakkie schreef:k zie dat je de groene en de zwarte draad op de foto niet hebt aangesloten, die horen beide ook op de bobine.

Je kan ze er onder die roze en bruine(?)draad die inde stekker zit onderschuiven
Dat moet het zijn.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Styleheck
Fanatieke Poster
Berichten: 82
Lid geworden op: 09-12-2012 19:35

#13 Bericht door Styleheck » 20-03-2013 15:44

YES! er is teken van leven! Zit een cabelbreukje bij het contactslot :)


Maar die 2 bobinestekkertjes zitten er ''normaal'' wel op, bij die foto was ik aan het meten :-D

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#14 Bericht door freek corsa » 20-03-2013 17:14

Goed dat je het toch hebt kunnen vinden :D
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Styleheck
Fanatieke Poster
Berichten: 82
Lid geworden op: 09-12-2012 19:35

#15 Bericht door Styleheck » 20-03-2013 17:51

In ieder geval bedankt allemaal! :)

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#16 Bericht door Aapje » 20-03-2013 21:39

Goed bezig :)
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

Styleheck
Fanatieke Poster
Berichten: 82
Lid geworden op: 09-12-2012 19:35

#17 Bericht door Styleheck » 23-04-2013 14:48

Nu is er nog weer een probleempje opgedoemt

Het oliedruk lampje brand gewoon constant.

Nu ben ik bang dat ik óf geen oliedruk heb, óf het niet goed aangesloten zit :-D

Iemand een idee welke kleur draad/draden er op de oliedruksensor moeten?


Cheers,

Geart.

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#18 Bericht door Aapje » 23-04-2013 15:22

De oliedruksensor is als het goed is een eenpolige massa-schakelaar. Daar komt een blauw-isch draadje op (blauw met groen geloof ik). Kan iemand anders wel bevestigen.

Blauw/wit = dynamo "D" signaal
Blauw = temp-meter

Dus wat erover blijft gaat meestal naar de oliedruksensor :)

Heb je zo'n 2 polige sensor, dus een oliedrukgever dan heb je ook een bijhorende meter nodig.
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#19 Bericht door freek corsa » 23-04-2013 16:11

Bevestig, blauw-groen = oliedruk-lampje
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Styleheck
Fanatieke Poster
Berichten: 82
Lid geworden op: 09-12-2012 19:35

#20 Bericht door Styleheck » 23-04-2013 17:10

Super, daar heb ik wat aan!

Heb nog even gehusselt met de kabels en hij loopt nu daadwerkelijk ook weer stationair en het olielampje gaat netjes uit enzo. :-D

(stiekem even een niet-electronica gerelateerde vraag er tussendoor, wat is de correcte manier om het koelsysteem te ontluchten van een 13NB?
Ik neem aan dat dat je dat sensor/bout dingetje op het intlaatspruitstuk er uit moet draaien om de overtollige lucht te laten ontsnappen. (hoogste punt) Of zit ik geheel fout?)

Plaats reactie

Terug naar “Electronica”