tankvlotter/meter
-
- Starter
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 29-01-2013 20:35
tankvlotter/meter
Bij mijn Sedan met c14nz doet mn benzine meter op het dash het niet (goed).
Omdat de auto goed 5 jaar heeft stil gestaan met half lege tank dacht ik in eerste instantie dat de vlotter vast zat. Nu heb ik net mn hand in de tank gestoken en de vlotter weer gangbaar gemaakt.
Helaas geeft dit geen resultaat op mn dashboard.
Ik rij nu een beetje op de gok en dagteller maar zou wel graag mn meter weer werkend willen hebben.
Om bij de vlotter te komen moet zeker de tank eronder uit?
Heeft iemand andere ideeen om te controleren?
Omdat de auto goed 5 jaar heeft stil gestaan met half lege tank dacht ik in eerste instantie dat de vlotter vast zat. Nu heb ik net mn hand in de tank gestoken en de vlotter weer gangbaar gemaakt.
Helaas geeft dit geen resultaat op mn dashboard.
Ik rij nu een beetje op de gok en dagteller maar zou wel graag mn meter weer werkend willen hebben.
Om bij de vlotter te komen moet zeker de tank eronder uit?
Heeft iemand andere ideeen om te controleren?
-
- Site Admin
- Berichten: 2925
- Lid geworden op: 30-08-2008 08:22
- Aapje
- Moderator
- Berichten: 2819
- Lid geworden op: 26-05-2009 13:09
Je kan de vlotter eruit halen, WD40 gangbaar maken, de vlotter zelf voorzien van Massa, en dan aansluiten. Kijken of ie beweging krijgt.
Maar mijn ervaring met Opel Corsa vlotters? gaan _vaak_ kapot.
Maar mijn ervaring met Opel Corsa vlotters? gaan _vaak_ kapot.
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
-
- Senior member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 09-04-2010 08:30
- Aapje
- Moderator
- Berichten: 2819
- Lid geworden op: 26-05-2009 13:09
Oh wist niet dat hij vroeg na hoe de tankvlotter eruit komt :PGonzo schreef:De tank hoeft er niet onderuit, maar het is wel handig als 'ie (bijna) leeg is ;)
De vlotter zit aan de onderkant/achter en zit op z'n plek met een draai/klik-systeem, volgens mij ook bij de 14nz...
Tankvlotter zit aan de achterzijde van de auto/tank. Dus als je de achteras flink omhoog krikt, een lege tank hebt (ver in rood gereden). Dan kan je de vlotter eruit draaien zoals Gonzo zegt. De meeste vlotters zitten vast met een draai/klik systeem. Sommige (zoals de GSI) zitten vast met 8 boutjes :) Maja dat lijkt mij niet bij een 14nz (zover ik ze mee gemaakt heb in elk geval).
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
-
- Starter
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 29-01-2013 20:35
Dan maar eens kijken of de ik de vlotter eruit kan krijgen.
Nadeel is wel dat hij altijd ver in het rood staat dus moet gokken op dagteller.
Enige nadeel is dat de opening van de brandstofpomp redelijk smal is waardoor ik er niet makkelijk bij kom.
Anders maar eens op een zaterdag de tank er onderuit halen, brug is geen probleem wat dat betreft.
Maar als ik het zo begrijp gaan die vlotters vaker stuk?
Nadeel is wel dat hij altijd ver in het rood staat dus moet gokken op dagteller.
Enige nadeel is dat de opening van de brandstofpomp redelijk smal is waardoor ik er niet makkelijk bij kom.
Anders maar eens op een zaterdag de tank er onderuit halen, brug is geen probleem wat dat betreft.
Maar als ik het zo begrijp gaan die vlotters vaker stuk?
-
- Senior member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 09-04-2010 08:30
Ik zou 'm gewoon helemaal leegrijden, met een 5liter jerrycan extra benzine bij je om thuis te komen, en dan de vlotter eruit trekken. Heb je geen brug voor nodig
En ja die vlotters gaan wel eens stuk, of verliezen hun geloofwaardigheid, ik laat me in ieder geval niet meer verrassen en heb altijd 5liter benzine bij me
En ja die vlotters gaan wel eens stuk, of verliezen hun geloofwaardigheid, ik laat me in ieder geval niet meer verrassen en heb altijd 5liter benzine bij me
-
- Moderator
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 31-08-2008 07:18
lees in de beginpost dat je je hand in de tank gestoken hebt om de vlotter gangbaar te maken
Dan ben ik toch wel erg benieuwd hoe je dat gedaan hebt , want volgens mij is het vlotter gat namelijk het enige gat waar je hand door heen past
Dan ben ik toch wel erg benieuwd hoe je dat gedaan hebt , want volgens mij is het vlotter gat namelijk het enige gat waar je hand door heen past
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!
Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003
Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003
-
- Starter
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 29-01-2013 20:35
Vandaag weer eens gereden en er zit beweging in. van 3/4 vol naar volledig leeg en weer terug.
Denk dat de contacten van de vlotter maar eens een goede oppoets beurt moeten krijgen. Binnenkort maar eens aan de gang.
Van die Jerrycan standaard meenemen is nog niet eens zo'n gek idee.
Ook maar eens mn thermostaat vervangen dan is het verbruik wat gunstiger.
Denk dat de contacten van de vlotter maar eens een goede oppoets beurt moeten krijgen. Binnenkort maar eens aan de gang.
Van die Jerrycan standaard meenemen is nog niet eens zo'n gek idee.
Ook maar eens mn thermostaat vervangen dan is het verbruik wat gunstiger.