tankvlotter/meter

Alles wat electronisch wordt aangedreven.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Bambix
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 29-01-2013 20:35

tankvlotter/meter

#1 Bericht door Bambix » 16-06-2013 15:39

Bij mijn Sedan met c14nz doet mn benzine meter op het dash het niet (goed).

Omdat de auto goed 5 jaar heeft stil gestaan met half lege tank dacht ik in eerste instantie dat de vlotter vast zat. Nu heb ik net mn hand in de tank gestoken en de vlotter weer gangbaar gemaakt.
Helaas geeft dit geen resultaat op mn dashboard.

Ik rij nu een beetje op de gok en dagteller maar zou wel graag mn meter weer werkend willen hebben.

Om bij de vlotter te komen moet zeker de tank eronder uit?
Heeft iemand andere ideeen om te controleren?

pastry
Site Admin
Berichten: 2925
Lid geworden op: 30-08-2008 08:22

#2 Bericht door pastry » 16-06-2013 23:19

ik denk dat Aapje hier wel een antwoordt op heeft. Ik heb btw gisteren mijn tank er onder uit gehaald en met een brug valt dat best wel mee hoor!
Corsa A Michalak Spider nr 31 - 1985
Corsa A GT - 1986
Corsa A Z20LET
Corsa A GSI C20XE -210pk- 1992

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#3 Bericht door Aapje » 16-06-2013 23:31

Je kan de vlotter eruit halen, WD40 gangbaar maken, de vlotter zelf voorzien van Massa, en dan aansluiten. Kijken of ie beweging krijgt.

Maar mijn ervaring met Opel Corsa vlotters? gaan _vaak_ kapot.
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#4 Bericht door Gonzo » 17-06-2013 10:36

De tank hoeft er niet onderuit, maar het is wel handig als 'ie (bijna) leeg is ;)

De vlotter zit aan de onderkant/achter en zit op z'n plek met een draai/klik-systeem, volgens mij ook bij de 14nz...
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#5 Bericht door Aapje » 17-06-2013 11:04

Gonzo schreef:De tank hoeft er niet onderuit, maar het is wel handig als 'ie (bijna) leeg is ;)

De vlotter zit aan de onderkant/achter en zit op z'n plek met een draai/klik-systeem, volgens mij ook bij de 14nz...
Oh wist niet dat hij vroeg na hoe de tankvlotter eruit komt :P

Tankvlotter zit aan de achterzijde van de auto/tank. Dus als je de achteras flink omhoog krikt, een lege tank hebt (ver in rood gereden). Dan kan je de vlotter eruit draaien zoals Gonzo zegt. De meeste vlotters zitten vast met een draai/klik systeem. Sommige (zoals de GSI) zitten vast met 8 boutjes :) Maja dat lijkt mij niet bij een 14nz (zover ik ze mee gemaakt heb in elk geval).
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

Bambix
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 29-01-2013 20:35

#6 Bericht door Bambix » 17-06-2013 19:44

Dan maar eens kijken of de ik de vlotter eruit kan krijgen.
Nadeel is wel dat hij altijd ver in het rood staat dus moet gokken op dagteller.

Enige nadeel is dat de opening van de brandstofpomp redelijk smal is waardoor ik er niet makkelijk bij kom.

Anders maar eens op een zaterdag de tank er onderuit halen, brug is geen probleem wat dat betreft.

Maar als ik het zo begrijp gaan die vlotters vaker stuk?

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#7 Bericht door Gonzo » 17-06-2013 20:17

Ik zou 'm gewoon helemaal leegrijden, met een 5liter jerrycan extra benzine bij je om thuis te komen, en dan de vlotter eruit trekken. Heb je geen brug voor nodig ;)

En ja die vlotters gaan wel eens stuk, of verliezen hun geloofwaardigheid, ik laat me in ieder geval niet meer verrassen en heb altijd 5liter benzine bij me :eek:
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

crossagek
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: 31-08-2008 07:18

#8 Bericht door crossagek » 17-06-2013 23:03

lees in de beginpost dat je je hand in de tank gestoken hebt om de vlotter gangbaar te maken :eek: :eek:

Dan ben ik toch wel erg benieuwd hoe je dat gedaan hebt , want volgens mij is het vlotter gat namelijk het enige gat waar je hand door heen past :eek: :eek:
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!

Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#9 Bericht door Aapje » 17-06-2013 23:13

Jij hebt vast geen C14NZ Corsa gehad? Zit een deksel zoals bij de Corsa-B onder de achterbank. Daarin steekt de pomp.
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

Bambix
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 29-01-2013 20:35

#10 Bericht door Bambix » 19-06-2013 19:52

Vandaag weer eens gereden en er zit beweging in. van 3/4 vol naar volledig leeg en weer terug.

Denk dat de contacten van de vlotter maar eens een goede oppoets beurt moeten krijgen. Binnenkort maar eens aan de gang.

Van die Jerrycan standaard meenemen is nog niet eens zo'n gek idee.
Ook maar eens mn thermostaat vervangen dan is het verbruik wat gunstiger.

Plaats reactie

Terug naar “Electronica”