Pagina 1 van 1

Geen stroom meer op brandstofpomp c20ne A2-corsa

Geplaatst: 02-04-2016 14:44
door kaneelschep
Ik was zo langzaam de bedrading eens mooi netjes aan het maken. Maar je kent het wel. Er gaat wat tijd tussen zitten en nu weet ik niet meer precies wat waar moet.
En nu heb ik geen stroom op de benzinepomp als ik contact aan doe.
Het gaat om een Kadett c20ne met originele motorboom in een Corsa a2.

Vanaf de computer, via het brandstofrelais gaat de rood met klein blauw streepje draad naar de dikke ronde stekker die origineel in de kadett naar binnen ging via bestuurderskant.

Deze draad moest dacht ik dus nu naar het originele kleine corsa kabelboompje met de 4 kabels toe binnenin de corsa. Die met dat ronde stekkertje die los van de corsa motorboom aan de corsa computer gingen.
Ik geloof dacht dat daar olie lampje, oliemeter, een constante plus en de brandstofpomp kabel zit.
Tenminste als ik diezelfde 12volt even op die rood met klein blauw streepje kabel zet, gaat de pomp draaien.

Klopt dit?
En wat doet deze constante plus hier eigenlijk? Die heb ik nu nergens aan.
Ik heb al gemeten bij de brandstofpomp kabel. Voor en achter het relais.
Als ik de min van de auto neem krijgt hij geen stroom. als ik de zwarte kabel van het relais als min neem, is er wel 12volt.

Wat mis ik hier?

Bedankt!

Geplaatst: 04-04-2016 14:14
door kaneelschep
Het klinkt hier erg leeeeeeeeg ;)

Ik had de plus van de c20ne motorboom aan de plus van de startmotor gehangen ipv de plus die origineel binnen in de auto bij de computer uit komt.
In die ronde stekker met de 4 draden.
Ook was de kadett bobine niet goed. Met de corsa bobine startte de auto.

Geplaatst: 04-04-2016 22:17
door freek corsa
Een C20NE zet de brandstofpomp pas aan als de krukas rond draait.

Niet wanneer je het contact aan zet.

Geplaatst: 05-04-2016 08:27
door kaneelschep
De basterd! :-D ik was er onderhand ook al achter dat deze via het relais niet alleen door het contact aangaat.
Maar de auto start en loopt nu zoals het hoort. ;-)