Bougiekabel
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 24-01-2010 17:26
Bougiekabel
Kan iemand mij zeggen hoe ik een bougiekabel moet doormeten?
Ik heb een Ohmmeter, maar die slaat niet uit wanneer ik de beide uiteinden met de meter verbind. Zit er een weerstand in?
Ik heb een Ohmmeter, maar die slaat niet uit wanneer ik de beide uiteinden met de meter verbind. Zit er een weerstand in?
Corsa A1 1986 1.0 LS mexicorood
-
- Senior member
- Berichten: 1249
- Lid geworden op: 08-12-2009 17:57
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 24-01-2010 17:26
Ik heb geen ''piep'' op mijn meter zitten.
Ik heb een tweede kabel gepakt en ook deze gaf geen uitslag aan
via beide contacten.
Zullen toch niet allemaal stuk zijn?
Het probleem is dat de auto zo nu en dan schokt.
Verdelerkap heb ik besteld samen met de rotor.
De kap is aardig ingebrand. Rotor heb ik weer blank gepoetst.
Ik heb een tweede kabel gepakt en ook deze gaf geen uitslag aan
via beide contacten.
Zullen toch niet allemaal stuk zijn?
Het probleem is dat de auto zo nu en dan schokt.
Verdelerkap heb ik besteld samen met de rotor.
De kap is aardig ingebrand. Rotor heb ik weer blank gepoetst.
Corsa A1 1986 1.0 LS mexicorood
-
- Senior member
- Berichten: 1249
- Lid geworden op: 08-12-2009 17:57
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 24-01-2010 17:26
Hij schokt wanneer je gewoon rijdt. Gaat tijden goed en dan ineens schokt die en kan het weer tijden goed gaan.
Ik heb inmiddels de verdeler en rotor vervangen, bougies schoon gemaakt en afgesteld op 0.7-0.8 mm. Contactpuntjes zijn vorig jaar vervangen. Er is nadien nog geen 500 km mee gereden.
Ook heb ik de contacten van de bobine schoongemaakt en de aardekabel los gehad en schoon geschuurd.
Kun je de bougiekabels ook controleren op ''lekkage''
Ik heb inmiddels de verdeler en rotor vervangen, bougies schoon gemaakt en afgesteld op 0.7-0.8 mm. Contactpuntjes zijn vorig jaar vervangen. Er is nadien nog geen 500 km mee gereden.
Ook heb ik de contacten van de bobine schoongemaakt en de aardekabel los gehad en schoon geschuurd.
Kun je de bougiekabels ook controleren op ''lekkage''
Corsa A1 1986 1.0 LS mexicorood
-
- Senior member
- Berichten: 1249
- Lid geworden op: 08-12-2009 17:57
Ja zeker, motor laten lopen en de bougiekabels en doppen nat sproeien met bijvoorbeeld een plantenspuit.
Als ze niet meer goed zijn zal hij slechter gaan lopen en/of je zie de blauwe vonkjes ergens anders heen gaan dan naar de bougies
Evt nog met een schroevendraaier naar je blok toe tegen een kabel aan mocht je niks gevonden hebben.
Niet vastpakken met je blote handen, dan kan je een aardig stootje krijgen
Als ze niet meer goed zijn zal hij slechter gaan lopen en/of je zie de blauwe vonkjes ergens anders heen gaan dan naar de bougies
Evt nog met een schroevendraaier naar je blok toe tegen een kabel aan mocht je niks gevonden hebben.
Niet vastpakken met je blote handen, dan kan je een aardig stootje krijgen
-
- Senior member
- Berichten: 2018
- Lid geworden op: 04-11-2010 14:25
- Hakkie
- Site Admin
- Berichten: 2187
- Lid geworden op: 30-08-2008 14:03
Condensator ook vervangen? Dat was bij mij het probleem van het "schokken" tijdens het rijden,.kootje schreef:Hij schokt wanneer je gewoon rijdt. Gaat tijden goed en dan ineens schokt die en kan het weer tijden goed gaan.
Ik heb inmiddels de verdeler en rotor vervangen, bougies schoon gemaakt en afgesteld op 0.7-0.8 mm. Contactpuntjes zijn vorig jaar vervangen. Er is nadien nog geen 500 km mee gereden.
Ook heb ik de contacten van de bobine schoongemaakt en de aardekabel los gehad en schoon geschuurd.
Kun je de bougiekabels ook controleren op ''lekkage''