Hoe kan ik het beste mijn accu onderhouden?
De meter geeft 12,4 volt aan, wat inhoud dat de accu nog ongeveer 30,% zou zijn. Als ik de accu laad, dan gaat de lader in de low stand tot 13,30 volt. Moet ik de lader op high zetten, zodat deze meer charge heeft en hoelang moet ik laden?
Kan de accu overladen worden?
accu
-
- Senior member
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 30-08-2008 23:02
Waaruit haal je dat de accu nog maar 30% is?
Gaat het om een accu die je in een auto hebt gemonteerd en in gebruik is? Of gaat het om een accu die je los gebruikt om af en toe iets te testen/starten?
Tegenwoordig hoef je geen onderhoud te plegen aan je accu, dit is een gesloten accu die onderhouds vrij is.
Een accu die je niet gebruikt, kan je eventueel op een druppel lader zetten. Volgens mij wordt hij dan geladen/opladen. Maar misschien kan iemand anders hier meer over vertellen!
Gaat het om een accu die je in een auto hebt gemonteerd en in gebruik is? Of gaat het om een accu die je los gebruikt om af en toe iets te testen/starten?
Tegenwoordig hoef je geen onderhoud te plegen aan je accu, dit is een gesloten accu die onderhouds vrij is.
Een accu die je niet gebruikt, kan je eventueel op een druppel lader zetten. Volgens mij wordt hij dan geladen/opladen. Maar misschien kan iemand anders hier meer over vertellen!
Corsa a irmscher sprint c
Corsa a tr. Vrop vrop.
Corsa a tr. Vrop vrop.
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Een accu in een auto moet de motor kunnen starten, daarna is het alleen maar een buffer en een balast op de dynamo/alternator.
Er bestaan accu testers, die het aantal accuspanning weergeven tijdens een gesimuleerde start (hitte draad/weerstand).
Zoals Sylvester omschrijft, zijn de moderne accu's gesloten en onderhouds vrij.
Als je een accu langere tijd niet gebruikt, laad hem dan op en stal hem in een ruimte waar het niet vriest.
Er bestaan accu testers, die het aantal accuspanning weergeven tijdens een gesimuleerde start (hitte draad/weerstand).
Zoals Sylvester omschrijft, zijn de moderne accu's gesloten en onderhouds vrij.
Als je een accu langere tijd niet gebruikt, laad hem dan op en stal hem in een ruimte waar het niet vriest.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 24-01-2010 17:26
De accu is van de corsa en is is uit de auto gehaald (01-12-2016) en staat nu in een warme ruimte.
De accu is een gesloten systeem.
De meter geeft nu 12,1 volt aan, dat zou volgens de foto dus 25% capaciteit zijn.
Het gaat mij erom dat ik de accu niet kan overladen.
De accu is uit de auto gehaald en was dus door de auto geladen.
De accu is een gesloten systeem.
De meter geeft nu 12,1 volt aan, dat zou volgens de foto dus 25% capaciteit zijn.
Het gaat mij erom dat ik de accu niet kan overladen.
De accu is uit de auto gehaald en was dus door de auto geladen.
Corsa A1 1986 1.0 LS mexicorood