lichter maken

De ruime 2 of 4 deurs.
Bericht
Auteur
Larsl
Fanatieke Poster
Berichten: 117
Lid geworden op: 03-10-2014 23:49

#21 Bericht door Larsl » 23-02-2015 19:29

Nee sorry doe ik niet weet niet waar ik ze moet plaatsen want ik heb dyslexie (geen excus)

fat ass corsa johan
Fanatieke Poster
Berichten: 257
Lid geworden op: 22-08-2014 13:26

#22 Bericht door fat ass corsa johan » 23-02-2015 21:48

Zonder mensen op de tenen te willen trappen , is mijn mening dat het een hoop gedoe is voor een hand vol kleingeld.
Onze corsa's kosten toch eigenlijk geen drol per maand, ik heb mijn gele zelfs gewoon in de belasting lopen ( dus geen overgangs regeling )
Zodat ik zo snel ik zin krijg gewoon kan instappen en karren maar ongeacht welke maand.
Nou begrijp ik ook wel dat voor de jonge liefhebbers onder ons het geld niet komt aanvliegen maar toch denk ik niet dat het de moeite waard is .
Maar dat is slechts mijn mening.

gr Johan
traditie in eren houden is niet het bewaren van de as , maar het doorgeven van het vuur.

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#23 Bericht door Aapje » 23-02-2015 21:56

Ik deel je mening.... Als je 't van zulke bedragen moet hebben.... moet je zeker niet naar een 2.0L ombouw gaan kijken. Zulke bedragen ga je minimaal wekelijks uitgeven aan extra 'upgrades' of 'fixes' omdat er iets kapot is gegaan.
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

fat ass corsa johan
Fanatieke Poster
Berichten: 257
Lid geworden op: 22-08-2014 13:26

#24 Bericht door fat ass corsa johan » 23-02-2015 22:00

Klopt Aapje , zoals jij het nu zegt moet ik eigenlijk jou weer gelijk geven .

gr Johan
traditie in eren houden is niet het bewaren van de as , maar het doorgeven van het vuur.

Gebruikersavatar
Hakkie
Site Admin
Berichten: 2187
Lid geworden op: 30-08-2008 14:03

#25 Bericht door Hakkie » 24-02-2015 00:34

ludolph schreef:Als je auto omkeurd en word gewogen op 740 de goedkoppere klassen val je mog steeds naast de boot. Ze tellen er altijd 100kg pp kom je uit op 840 kg en daar ga je wegenbelasting over betalen
Uhm das niet waar.
Citaat RDW/belastingdienst:

Gewicht voertuig

Op de kentekencard staat een andere gewichtsaanduiding dan op het papieren kentekenbewijs. Er wordt op de kentekencard gesproken over 'massa rijklaar' en niet meer over 'ledig gewicht'. Dit is de massa van het voertuig in bedrijfsklare (en onbeladen) toestand, inclusief koelvloeistof, smeermiddelen, brandstof (90% gevuld), reservewiel voor zover gemonteerd door de fabrikant, eventueel gereedschap en de bestuurder.

Geen invloed op motorrijtuigenbelasting

De vermelding van het gegeven 'massa rijklaar' heeft geen enkele invloed op bijvoorbeeld de hoogte van de motorrijtuigenbelasting die u voor het voertuig moet betalen. Deze wordt berekend op basis van het ledige (leeg) gewicht van een voertuig.

Is op uw kentekencard het gewicht in de rubriek ‘Massa rijklaar’ ingevuld? Trek dan daarvan 100 kg af om de gewichtsklasse te bepalen. Het ledig gewicht van een voertuig (bijvoorbeeld uw auto of uw caravan) kunt u ook controleren in de dienst "Voertuiggegevens raadplegen", Vul daarvoor het betreffende kenteken in.

​Met dit gewicht kunt u op de site van de Belastingdienst de motorrijtuigenbelasting

Je betaald wegenbelasting over het Massa Ledig voertuig ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hakkie
Site Admin
Berichten: 2187
Lid geworden op: 30-08-2008 14:03

#26 Bericht door Hakkie » 24-02-2015 01:01

Maar om bij de het punt van larsl te blijven.

Als je hem echt om wil laten keuren voor je het gewicht en wil besparen op je wegenbelasting. Zorg er dan idd voor dat je hem zo ligt mogelijk maakt.

Punten van Crossagek zijn goede tips. ook kan je voor het keuren zo min mogelijk vloeistoffen in de auto hebben.
automatten en alle onnodige rommel eruit.

Zelf heb ik ook me auto laten omkeuren ik betaal nu 39 euro ipv 63 euro wegenbelasting. Ik zie het maar zo: ik kan dat geld beter besteden dan die gieren in den haag. ;) 8)
Afbeelding

Larsl
Fanatieke Poster
Berichten: 117
Lid geworden op: 03-10-2014 23:49

#27 Bericht door Larsl » 24-02-2015 16:42

Hakkie je hebt helemaal gelijk maar hoe heb je hem 2 klasses naar beneden gekregen

Gebruikersavatar
Hakkie
Site Admin
Berichten: 2187
Lid geworden op: 30-08-2008 14:03

#28 Bericht door Hakkie » 26-02-2015 00:31

Alle onnodige rommel eruit ;) en de benodigde spullen wegen en /of vervangen voor een lichter exemplaar.
Afbeelding

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#29 Bericht door max » 26-02-2015 11:17

Als het om zo licht mogelijk moet gaan.
Zorg ervoor dat je zelf niet in de auto zit tijdens het wegen, stap uit!!
Mochten ze willen dat er iemand in de auto zit tijdens het wegen laat dan de lichtste persoon die je kent de auto op de weegbrug rijden.

Zoals Hakkie zegt alle, maar dan ook alle onnodige spullen eruit, opruimen en uitzuigen.
- Vloermatten eruit.
- Geen reservewiel, krik en gereedschap, neem een reparatiespuitbusje mee.
- Gevaren driehoek en lampensetje eruit.
- Alle tankjes bijna leeg.
- Kleinste accu die je kunt vinden.
- Trekhaak demonteren als je die er nu op hebt zitten.
- Spatlappen eraf.
- Smalle originele wielen monteren met de lichtste banden. (weegschaal uit de badkamer gebruiken).
- Onderste aflegvak onder je dash eruit nemen net als de middenconsole.
- Kentekenplaathouders eraf.
- Radio, speakers, bekabeling en antenne eruit.
- Rechter spiegel eraf, je hoeft er maar 1 te hebben.
- Kleinste radiateur monteren.
- Met 1 liter minder olie in je carter laten wegen (alleen voor de keuring).
- Bumperlip voorzijde verwijderen.
- Spoilers en dat soort spul eraf.
- bij een TR kunststof reservewielbakplaat onderzijde achter verwijderen.
- Kofferbakmat eruit.
- Kleinste remmen en dunste schijven monteren.
- Stabilisatorstangen voor en achter verwijderen indien aanwezig.

Met wat meer werk en het begint dan op een raceauto te lijken:
- Einddemper vervangen door een rechte pijp of door een lichter exemplaar.
- Alle bitumenmatten in de auto met een föhn en plamuurmes verwijderen.
- Gaten boren in je raammechaniek.
- Je rechter raam in de deur vastzetten en je mechaniek kompleet verwijderen.
- Handgrepen vervangen door stukjes stof van bv een spanriem, zoals ook bij racewagens.
- Ramen vervangen door lexaan/plexiglas. de achterruit en zijruiten zijn redelijk makkelijk te doen en daar heeft de RDW ook geen probleem mee. Kleine 3 hoeksruitjes in de deur kun je ook makkelijk vervangen.
- Vloerbedekking eruit.


!!Kleine niet legale trick, benzinetank bijna leeg en je vlotter of je tankmeter in je dash op vol vastzetten. RDW ziet het als een volle tank en trekt er dan 20L = 20kg vanaf, daar ze met een halfvolle tank rekenen.
Echter enkele RWD mensen kennen deze trick en kloppen van te voren op de tank om te horen of hij werkelijk vol is!!

sylvester1
Senior member
Berichten: 1284
Lid geworden op: 30-08-2008 23:02

#30 Bericht door sylvester1 » 26-02-2015 15:47

Bumperbalken er uit.
Corsa a irmscher sprint c
Corsa a tr. Vrop vrop.

Plaats reactie

Terug naar “Corsa TR”