KM-stand: 40.***km. Wordt nog minimaal mee gereden. De auto is door mij alleen voor hobby gebruikt en daarom alleen met mooi en droog weer uit de garage geweest. Hij gaat weg, omdat we een tweede auto willen welke praktischer in gebruik is met de kinderen.
Deze auto heb ik in september 2012 met een 1.4 motor gekocht. “Van een oud vrouwtje geweest en altijd binnen gestaan!” zei de verkoper. Gezien de staat van de carrosserie (GEEN roest in de wielkasten) zou dit best kunnen kloppen. Vervolgens weggebracht naar Steven in Hellendoorn!
Hij heeft in de avonduren de Corsa in 2 maanden tijd (bij ca. 38.300km) voorzien van het volgende:
INTERIEUR
- - Volledig gestript interieur
- Aluminium rolkooi (halve)
- Zwart Corsa GSi-dashboard
- GSi-tellerunit met toerenteller, voltmeter enoliedrukmeter
- OMP stuur met verlengde naaf
- Kuipstoelen met 4-punts gordels
- VDO olietemperatuurmeter + sensor[/list:u]
TECHNISCH- - Motor: C20XE 2.0i 16v (150pk) Afkomstig uit een Vectra 2000. Volgens verkoper was deze 30.000km daarvoor gereviseerd en zou nu dus ca. 33.000km gelopen hebben. Dit kan ik echter niet bevestigen.
Motorombouw is door het RDW gekeurd en akkoord bevonden. Deze ombouw is dan ook keurig in de administratie van het RDW en op de autopapieren verwerkt.
- F20 versnellingsbak met Sachs sportkoppeling (nu3.600km oud)
- SFI-vervanger
- Custom motorsteun (rechtsvoor) van Freek waardoor blok netter in de auto ligt dan met de M-tech steun.
- Nieuwe afstandhouder baksteun (M-Tech)
- Nieuwe afstandhouders stabilisatorstang (M-Tech)
- Nieuwe draagarmverstevigingsplaten (M-Tech)
- Nieuwe distributie + waterpomp
- Nieuwe brandstofpomp
- Nieuwe oliedruksensor
- Nieuwe custom made RVS-uitlaat van Skytune teMaldegem (België) vanaf spruitstuk t/m einddemper (in november 2012)
- Nieuwe schroefset (TA Technixs)
- Vectra 2000 remmerij voorzijde
- Remblokken (Ferodo DS2500)
- Vectra 2000 wielen
- Nieuwe banden (Uniroyal Rainsport2 195/45/15)
- Nieuwe aandrijfassen + naven: op maat gemaakt uit één deel met fusee van Astra F (dus geen aan elkaar gelaste dunne rommel!)
- Wiellagers ten behoeve van de dikke naven
- Oliekoeler
- Kleppendeksel, distributiekap en SFI-vervanger donkergrijs gepoedercoat
- Auto is tevens later door mij voorzien van donkere Irmscher achterlichten.[/list:u]
Dit heeft mij in totaal €5.150,- gekost. Vraagprijs: €2.750,-.
Kijk voor een volledig verslag van de ombouw op: http://corsaa.forum2go.nl/melbo-s-corsa ... t5291.html
Aandachtspunten:- - vermoedelijk homokineet linksvoor aan vervanging toe;
- 3 van de 4 banden lopen (HEEL) langzaam leeg langs de velgrand, vermoedelijk op te lossen door deze aan de binnenkant schoon te maken.[/list:u]
Ik hou zelf ook niet van verrassingen achteraf daarom zeg ik bovenstaande er eerlijk bij. Verder geen mankementen bij mij bekend, maar dat kan ook bijna niet gezien hij maar 2100km gelopen heeft na de opbouw!
Vragen? Ik hoor ze graag!
- - vermoedelijk homokineet linksvoor aan vervanging toe;
- - Motor: C20XE 2.0i 16v (150pk) Afkomstig uit een Vectra 2000. Volgens verkoper was deze 30.000km daarvoor gereviseerd en zou nu dus ca. 33.000km gelopen hebben. Dit kan ik echter niet bevestigen.