How To: Reviseren Kadett/Astra GSI remklauwen (voorzijde)

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Van het Ende Customs
Moderator
Berichten: 532
Lid geworden op: 22-10-2009 13:46

How To: Reviseren Kadett/Astra GSI remklauwen (voorzijde)

#1 Bericht door Van het Ende Customs » 01-03-2010 22:13

2 Liter remmerij revisie
De 2-Liter remmerij upgrade is een veel-toegepaste upgrade aan corsa's met meer motorvermogen/inhoud. Het is een pasklare upgrade die een hoop meer stopkracht toevoegd in vergelijking met de standaard remmen op de vooras. In dit stukje behandellen we met name de revisie van een setje oude Astra GSI 16v Remklauwen die je zo op de corsa kunt zetten icm Astra GSI remschijven/blokken


Benodigdheden
- Astra GSI remklauwen compleet
- Revisiesetje (nieuwe remcylinderrubbers)
- Niewe rubbers en dopjes voor de geleide pennen indien deze gaar zijn
- Remmenvet (voor op de remcylinders)
- nieuwe ontluchtingsnippels en dopjes
- nieuwe boutjes/ringetjes voor het aansluiten van de leidingen

Werkwijze te hanteren voor het spuiten/stralen/coaten van de remklauwen
Haal de remklauwen zo ver mogelijk uit elkaar, de delen van elkaar scheiden dus.
Indien je ze wilt laten stralen/coaten zorg er dan wel voor dat
- het gat van de remcylinder, leidingaansluiting, ontluchtingsnippel goed zijn afgesloten
- gaten met schroefdraad erin even van een boutje voorzien dat deze gangbaar blijven
- de straler/coater ervan op de hoogte is dat die gaten afgesloten moeten blijven tijdens zijn werkzaamheden

Je kunt uiteraard ook gewoon zelf aan de slag gaan dan voldoet het om er voor te zorgen dat je met het schuren en spuiten niet in het cylindergat uitkomt of in een van de boutgaatjes spuit (moet goed stofvrij blijven)

Werkwijze revisie
Duw de remcylinder uit de remklauw, dit zal enige moeite kosten. ik heb zelf een lange imbus-sleutel met handvat gebruikt deze door het gat van de leidingnippel gestoken en langdurig stevig geduwt (als ie los komt gaat het ineens snel dus opletten!)
:idea: Tip van Peertje:
Dit kun je beter met perslucht doen, of als het echt vast zit: een smeernippel erin draaien en dan met de vetpomp erop. Duurt langer, maar wel veel kracht en goed controleerbaar (is met lucht niet).

Remcylinders
Je kunt de remcylinders reinigen door met het allerfijnste nat schuurpapier dat er te krijgen is de cylinder lichtjes op te schuren, ikzelf had wat meer geduld en heb rustig met een schuursponsje op de bank gezeten. resultaat voor en na:


kijk ook even in het gat van de remcylinder, ik heb deze eerst met perslucht uitgeblazen en daarna met een bus remmenreiniger en een linnen doek goed schoongemaakt van binnen. daarna voor de zekerheid nogeens met perslucht maar het belangrijkste is eigenlijk dat er gewoon geen troep in komt :)

smeer de buitenkant van de remcylinder in met remmenvet (niet teveel natuurlijk gewoon een dun filmpje) en breng het nieuwe rubber aan op de cylinder.
Nu komt het lastige deel. het geheel weer in de remklauw krijgen. dit eist wat geduld en gepriegel maar met een truukje dat ik weer van Honza geleerd heb gaat het een stuk handiger. na het monteren trek je het rubber door naar de onderkant van de remcylinder. nu zit deze binnenstebuiten gedraaid aan de verkeerde kant
(let wel op dat ie op de cylinder blijft zitten!)


nu kun je de cylinder goed voor het gat houden en voorzichtig het rubber in het randje van de remklauw duwen!
Als deze zit voorzichtig de cylinder de klauw in duwen (komt enige kracht bij kijken)
Als je ver genoeg bent flapt het nieuwe rubber vanzelf terug in de groef in de cylinder.


monteer nu de nieuwe nippels voor de ontluchting en draai alvast de nieuwe remleiding banjo's erin met het ringetje er los tussen.
Ik had zelf ook meteen andere remleidingen dus ik heb deze meteen aan de klauwen gemonteerd.



en klaar is jan/kees/piet/jij :)

het geheel is zo te monteren op de standaard fusee van de corsa! minmale velgmaat word nu wel14". De remschijven en blokken moet je voortaan voor de Astra GSI 16V nemen (standaard corsaspul past niet lekker)

bron: http://www.corsatuningclub.nl/index.php ... &Itemid=37
Corsa A1 SR (20SEH lexmaul + ... project to be)
Corsa A2 TR (project (nu nog op mijn naam) -> http://corsaa.forum2go.nl/van-het-ende- ... t1199.html
Corsa A3 GSI (donor)

peertje
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 01-03-2010 11:47

Re: Reviseren Kadett/Astra GSI remklauwen (voorzijde)

#2 Bericht door peertje » 02-03-2010 09:57

Van het Ende Customs schreef:Werkwijze revisie
Duw de remcylinder uit de remklauw, dit zal enige moeite kosten. ik heb zelf een lange imbus-sleutel met handvat gebruikt deze door het gat van de leidingnippel gestoken en langdurig stevig geduwt (als ie los komt gaat het ineens snel dus opletten!)
Dit kun je beter met perslucht doen, of als het echt vast zit: een smeernippel erin draaien en dan met de vetpomp erop. Duurt langer, maar wel veel kracht en goed controleerbaar (is met lucht niet).

Van het Ende Customs
Moderator
Berichten: 532
Lid geworden op: 22-10-2009 13:46

#3 Bericht door Van het Ende Customs » 02-03-2010 10:52

How-to

aangepast
Corsa A1 SR (20SEH lexmaul + ... project to be)
Corsa A2 TR (project (nu nog op mijn naam) -> http://corsaa.forum2go.nl/van-het-ende- ... t1199.html
Corsa A3 GSI (donor)

Plaats reactie

Terug naar “Onderstel”