How To: Trommelrem montage

Plaats reactie
Bericht
Auteur
bommetje
Winnaar Corsa kennis quizz 2013
Berichten: 150
Lid geworden op: 15-06-2012 23:44

How To: Trommelrem montage

#1 Bericht door bommetje » 12-08-2013 20:15

Bij mij werkte het remstelmechanisme niet en het duurde eeuwen voordat ik erachter kwam waarom (aarrg) Maar nu is het gelukt en hopelijk wordt met deze beschrijving een hoop leed bij anderen bespaard :)

Het is heel belangrijk dat dit goed zit want anders trek je na een paar 100km je handrem verticaal omhoog en bovendien komt ie niet door de remmentest van de apk.


Dit is een overzichtje van de linker achterrem.
De nr 1 gemaakte fout is hier het veertje aan de buitenkant monteren (zie pijl). Zit die aan de buitenkant dan werkt het stelmechanisme niet. Maar zo dus wel.

Afbeelding


Ook belangrijk is het juiste tandwieltje aan de juiste kant. Er is er 1 voor de linkerkant en 1 voor de rechterkant. Op het platte deel waar het draadeind aan zit staat ook een L of een R.
Dit is dus de linker, waarbij de tandjes wijzen in de richting van de witte pijl.

Ook niet onbelangrijk: Onder het armpje zit een conisch ringetje waardoor deze wat bewegingsvrijheid heeft.
Afbeelding

Op het moment dat je nu op de rem trapt moet het armpje het tandwieltje meetrekken.

Uiteraard moet je voordat je begint controleren of alles gangbaar is en de draad invetten.
Verder smeer ik de contactvlakken waar de remschoenen aanliggen op de ankerplaat altijd in met kopervet.

Plaats reactie

Terug naar “Onderstel”