notchen corsa A
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 02-06-2016 11:01
notchen corsa A
als je met je corsa'tje heel erg laag gaat krijg je uiteindelijk problemen met je aandrijfassen (dun of dik dat maakt niet uit problemen krijg je).
daarvoor is notchen uitgevonden, wat houde dat in: je verzaagt je schassis balk en last er een halve maan weer in.
gelukkig hoeft het bij een corsa a niet zo moeilijk te zijn: het is maar een stukje dubbelwandige plaat wat in de weg zit voor je aandrijf as.
dat was de uitleg, nu op naar de how to,
je hebt nodig een krik om de auto op te krikken en doppen set om je wiel eraf te halen, ik heb gebruik gemaakt van een dremel en een vijlen set om het stukje eruit te halen een veiligheidsbril zodat je wat kan blijven zien tijdens het slijpen en pot tectiel en een momentsleutel.
foto's zeggen meer dan duizend woorden.
dan moet je even kijken waar je as precies tegen aan zit. dat teken je even af (ik heb dat even met een steentje op de dremel gedaan om jullie dat te laten zien).
zo ziet dat er dan uit als je klaar bent met je dremel, je moet inderdaad even puzzelen als je je remmen enzovoort gewoon wil laten zitten.
natuurlijk moet het een beetje fabrieks af lijken anders kunnen ze moeilijk gaan doen met je apk.
daarna moet je het erop en omheen goed glad maken en in de tectiel zetten
hier nog niet perfect gedaan om jullie te laten zien waar de plek zit, als je dat gedaan heb mag het wiel er weer op en zet je hem op de grond en trek je hem netjes na met de momentsleutel :lol:
na een rondje rijden kijk je of je as nergens tegen aanloopt.
en loopt die vrij betekend het dat je het goed gedaan hebt. Bier! Bier!
daarvoor is notchen uitgevonden, wat houde dat in: je verzaagt je schassis balk en last er een halve maan weer in.
gelukkig hoeft het bij een corsa a niet zo moeilijk te zijn: het is maar een stukje dubbelwandige plaat wat in de weg zit voor je aandrijf as.
dat was de uitleg, nu op naar de how to,
je hebt nodig een krik om de auto op te krikken en doppen set om je wiel eraf te halen, ik heb gebruik gemaakt van een dremel en een vijlen set om het stukje eruit te halen een veiligheidsbril zodat je wat kan blijven zien tijdens het slijpen en pot tectiel en een momentsleutel.
foto's zeggen meer dan duizend woorden.
dan moet je even kijken waar je as precies tegen aan zit. dat teken je even af (ik heb dat even met een steentje op de dremel gedaan om jullie dat te laten zien).
zo ziet dat er dan uit als je klaar bent met je dremel, je moet inderdaad even puzzelen als je je remmen enzovoort gewoon wil laten zitten.
natuurlijk moet het een beetje fabrieks af lijken anders kunnen ze moeilijk gaan doen met je apk.
daarna moet je het erop en omheen goed glad maken en in de tectiel zetten
hier nog niet perfect gedaan om jullie te laten zien waar de plek zit, als je dat gedaan heb mag het wiel er weer op en zet je hem op de grond en trek je hem netjes na met de momentsleutel :lol:
na een rondje rijden kijk je of je as nergens tegen aanloopt.
en loopt die vrij betekend het dat je het goed gedaan hebt. Bier! Bier!
corsa 86 z16xep air project
corsa TR 83 V6 "low" buck
kadett c1 sedan swinger daily dingetje
corsa TR 83 V6 "low" buck
kadett c1 sedan swinger daily dingetje
- Aapje
- Moderator
- Berichten: 2819
- Lid geworden op: 26-05-2009 13:09
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 02-06-2016 11:01
hallo aapje, ik weet niet hoe het zit met de lengte van de assen, maar als die nu op 1 of andere manier iets schuin staat (dus bijvoorbeeld rechtvoor zit dieper in de wielkast dan de "rijhoogte" nu).
dan merk je wel de de homokineten op hun einde zitten aan aandrijfhoek,
dus de volgende stap is inderdaad even kijken of die motor iets omhoog kan en hoeveel die omhoog kan.
op een zelfde cheap manier als dit om het leuk te houden. anders hopen dat die het nog paar maanden zo vol houd voor de winter.
en leon, bedankt.
dan merk je wel de de homokineten op hun einde zitten aan aandrijfhoek,
dus de volgende stap is inderdaad even kijken of die motor iets omhoog kan en hoeveel die omhoog kan.
op een zelfde cheap manier als dit om het leuk te houden. anders hopen dat die het nog paar maanden zo vol houd voor de winter.
en leon, bedankt.
corsa 86 z16xep air project
corsa TR 83 V6 "low" buck
kadett c1 sedan swinger daily dingetje
corsa TR 83 V6 "low" buck
kadett c1 sedan swinger daily dingetje
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 02-06-2016 11:01
even een kleine waarschuwing schroef je de auto zo laag dat die rechtsvoor op ze as ligt dat die hem zelfs iets door "uit verband" drukt.
en je haalt dit kleine stukje hierboven vermeld weg
kijk dan ook meteen even of die verder nix raakt, wat die van mij dus wel doet .
word vervolgd dus
en je haalt dit kleine stukje hierboven vermeld weg
kijk dan ook meteen even of die verder nix raakt, wat die van mij dus wel doet .
word vervolgd dus
corsa 86 z16xep air project
corsa TR 83 V6 "low" buck
kadett c1 sedan swinger daily dingetje
corsa TR 83 V6 "low" buck
kadett c1 sedan swinger daily dingetje
- Hakkie
- Site Admin
- Berichten: 2187
- Lid geworden op: 30-08-2008 14:03
Sorry Druk druk druk, nieuwe computer foto's kwijt.. je kent het wel :eek: .
Maar heb wat gevonden, hierbij de uitleg van het ophogen van het motorblok aan de versnellingsbak zijde.
Om het motorblok te verhogen moet je de ruimte opvullen.
Ik heb het zoals je op de foto ziet met een harde rubbersoort gedaan omdat ik maar een simpel 1.0 blokje erin heb hangen voldoet dit prima. en kantelt dit niet|
Mocht je dit met een krachtiger motorblokje willen doen raad ik aan om een mooi stukje aluminium of metaal te gebruiken in plaats van rubber. :)
Omdat mijn corsa zo extreem laag is was dit nog niet voldoende voor de aandrijfas.
Ik heb een motorsteun van een D- kadett gebruikt waar ik onder nog een gat heb kunnen boren. waardoor het motorblok nog iets omhoog is gekomen.(uiteraard met de opvul rubbers van hierboven)
Hoger kan je het blok aan de versnellingsbakzijde niet krijgen omdat hij nagenoeg (bijna) tegen de carrosserie aanzit.
Onder deze steun heb ik een stuk rubber gekit, tegen de trillingen.
Hij zit strak in elkaar gedrukt.
Wederom voor een 1.0 blok voldoet dit prima, voor een 2.0 liter blok zou ik hier niet voor kiezen ivm het vermogen en het kantelen van het blok.
Maar heb wat gevonden, hierbij de uitleg van het ophogen van het motorblok aan de versnellingsbak zijde.
Om het motorblok te verhogen moet je de ruimte opvullen.
Ik heb het zoals je op de foto ziet met een harde rubbersoort gedaan omdat ik maar een simpel 1.0 blokje erin heb hangen voldoet dit prima. en kantelt dit niet|
Mocht je dit met een krachtiger motorblokje willen doen raad ik aan om een mooi stukje aluminium of metaal te gebruiken in plaats van rubber. :)
Omdat mijn corsa zo extreem laag is was dit nog niet voldoende voor de aandrijfas.
Ik heb een motorsteun van een D- kadett gebruikt waar ik onder nog een gat heb kunnen boren. waardoor het motorblok nog iets omhoog is gekomen.(uiteraard met de opvul rubbers van hierboven)
Hoger kan je het blok aan de versnellingsbakzijde niet krijgen omdat hij nagenoeg (bijna) tegen de carrosserie aanzit.
Onder deze steun heb ik een stuk rubber gekit, tegen de trillingen.
Hij zit strak in elkaar gedrukt.
Wederom voor een 1.0 blok voldoet dit prima, voor een 2.0 liter blok zou ik hier niet voor kiezen ivm het vermogen en het kantelen van het blok.