Corsa A TR 1985
Moderators: freek corsa, Aapje
-
- Senior member
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: 30-08-2008 19:05
Motortje hangt nu zelfstandig. (tnxs freek/sw voor de steun).
Begin gemaakt aan de bedrading netjes om/weg werken.
Bak is aangepast (nokjes).
En natuurlijk ontzettend veel kleine dingetjes.
- Deze week bedrading (netjes/clean) wegwerken/aansluiten.
- Motor moet nog afgemonteerd worden en netjes gehangen.
- Pook bevestiging moet nog aan schakelmechanisme.
- ombouwdelen erin/op/voor/aan
- Dashboard weer terug monteren (deze heb ik eraf gehad ivm alle bedrading netjes wegwerken en afwerken.
- Onzichtbare speakers plaatsen (ff kijke of het wil wak verzonnen heb)
- Kleine dingen meer
- Eind deze week MOET hij uitgelijnd zijn
Dit was het zon beetje
Begin gemaakt aan de bedrading netjes om/weg werken.
Bak is aangepast (nokjes).
En natuurlijk ontzettend veel kleine dingetjes.
- Deze week bedrading (netjes/clean) wegwerken/aansluiten.
- Motor moet nog afgemonteerd worden en netjes gehangen.
- Pook bevestiging moet nog aan schakelmechanisme.
- ombouwdelen erin/op/voor/aan
- Dashboard weer terug monteren (deze heb ik eraf gehad ivm alle bedrading netjes wegwerken en afwerken.
- Onzichtbare speakers plaatsen (ff kijke of het wil wak verzonnen heb)
- Kleine dingen meer
- Eind deze week MOET hij uitgelijnd zijn
Dit was het zon beetje
-
- Senior member
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: 30-08-2008 19:05
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
-
- Senior member
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: 30-08-2008 19:05
-
- Senior member
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: 30-08-2008 19:05
Ik zal maar eens een specifieke update doen omtrent de TR.
Ik kwam er in samenspraak met Freek achter, dat de motor acceptabel hangt. Echter is de distributie nadelig anders dan het oude type NE.
Ik heb op dit type, de spanrol versie, een dikker krukastandwiel. Hierdoor komt de V-snaar poulie te veel richting het plaatwerk. Ook past een oudtype poulie niet op dit tandwiel.
Ik had 2 keuzes, of ombouwen naar oud type, dus mn nieuwe spanrol, waterpomp, distributieriem, weggooien.
Of een poulie draaien die wel past.
Het wordt natuurlijk het laatste. Ik probeer dit deze week rond te krijgen (letterlijk en figuurlijk :P )
Ook staat de wagen nu ff weer in een ander deel van de schuur ivm het werken aan onze NE-corsa-hatch. Deze krijgt een XE in de loop van deze week.
De TR staat nu nog niet helemaal op de laagste stand van de schroefset, maar vind het zo nog wel netjes staan. Ook heb ik nu een speling van 5 tot 10cm met de grond.
En ja, hij is vies, heb hem al 7maand niet gewassen.
Voor de meeting in De Meern, heeft hij niet meer gelopen. Had hem speciaal voor de meeting gepolijst, gepoetst en in de protectie-laag gezet.
Hopen dat dit hun werk heeft gedaan in de afgelopen 7maand :eek:
Ik kwam er in samenspraak met Freek achter, dat de motor acceptabel hangt. Echter is de distributie nadelig anders dan het oude type NE.
Ik heb op dit type, de spanrol versie, een dikker krukastandwiel. Hierdoor komt de V-snaar poulie te veel richting het plaatwerk. Ook past een oudtype poulie niet op dit tandwiel.
Ik had 2 keuzes, of ombouwen naar oud type, dus mn nieuwe spanrol, waterpomp, distributieriem, weggooien.
Of een poulie draaien die wel past.
Het wordt natuurlijk het laatste. Ik probeer dit deze week rond te krijgen (letterlijk en figuurlijk :P )
Ook staat de wagen nu ff weer in een ander deel van de schuur ivm het werken aan onze NE-corsa-hatch. Deze krijgt een XE in de loop van deze week.
De TR staat nu nog niet helemaal op de laagste stand van de schroefset, maar vind het zo nog wel netjes staan. Ook heb ik nu een speling van 5 tot 10cm met de grond.
En ja, hij is vies, heb hem al 7maand niet gewassen.
Voor de meeting in De Meern, heeft hij niet meer gelopen. Had hem speciaal voor de meeting gepolijst, gepoetst en in de protectie-laag gezet.
Hopen dat dit hun werk heeft gedaan in de afgelopen 7maand :eek: