Opel Corsa TR 1983 genaamd Low_wieza

De oer corsa

Moderators: freek corsa, Aapje

Bericht
Auteur
ReneGrr
Fanatieke Poster
Berichten: 445
Lid geworden op: 30-01-2011 13:50

#111 Bericht door ReneGrr » 20-03-2012 18:26

Dan nog zal je een reactie krijgen tussen de verschillende metalen.

Global
Fanatieke Poster
Berichten: 94
Lid geworden op: 22-09-2009 03:28

#112 Bericht door Global » 20-03-2012 21:46

geen goed nieuws :?

mischa72
Forum junkie
Berichten: 523
Lid geworden op: 23-03-2012 22:14

#113 Bericht door mischa72 » 11-07-2012 14:47

Jurgen schreef:
Corsa_GSi schreef:Vulstuk ff goed opschuren en netjes spuiten dan zal het prima gaan.
Dat is het probleem niet ;) Tussen de 2 verschillende metalen zal potentiaalverschil ontstaan, dit heeft roesten tot gevolg. Het zal niet hard gaan maar roesten zal het wel ;)
Beiden zijn verbonden met de massa, hoe kan er potentiaalverschil ontstaan?? Hier op de zaak wordt RVS en zwart staal aan elkaar gelast zonder problemen, je hebt er speciale lasdraad voor nodig, maar het kan wel. Wordt al 30 jaar in schepen gebruikt, dus men weet hier wel wat ze doen ;) .

Groeten,
Mischa

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#114 Bericht door Jurgen » 11-07-2012 15:47

Een massa heeft daar weinig mee te maken.

Galvanische corrosie

Galvanische corrosie treedt op als twee aan elkaar bevestigde metalen worden blootgesteld aan een neutraal elektroliet (pH ca 7). Hierbij zal het metaal wat het meest links in de spanningsreeks vermeld staat, versneld corroderen en het andere metaal minder snel.

Twee verschillende en aan elkaar gekoppelde metalen in een elektroliet vormen een zogenaamd galvanisch koppel, dit zal in de elektroliet een potentiaal aannemen tussen de rustpotentialen van de beide metalen in. Voor het minst edele metaal van het koppel veroorzaakt dit versnelde corrosie als gevolg van de potentiaalverhoging, terwijl het andere, "edeler", metaal juist minder zal corroderen dankzij de potentiaalverlaging. Van dit verschijnsel wordt bewust gebruik gemaakt bij kathodische bescherming. Dit alles is echter alleen mogelijk in aanwezigheid van zuurstof, opgelost in het elektroliet.

mischa72
Forum junkie
Berichten: 523
Lid geworden op: 23-03-2012 22:14

#115 Bericht door mischa72 » 11-07-2012 15:49

Je hebt gelijk, heb het ook hier even gechecked, alles wordt gecoat, dus we hebben er geen last van.

Groeten,
Mischa

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#116 Bericht door Jurgen » 11-07-2012 16:07

No problemo ;) Zolang er maar niet iets met zuurstof in de buurt kan komen gaat het wel goed volgens mij ;)

Global
Fanatieke Poster
Berichten: 94
Lid geworden op: 22-09-2009 03:28

#117 Bericht door Global » 11-07-2012 16:20

is gelast met daarvoor speciaal voorziene lasdraad rvs vs staal
en alles heeft een kleurke gekregen, verwacht de eerste jaren geen problemen op dat onderdeel :)

Global
Fanatieke Poster
Berichten: 94
Lid geworden op: 22-09-2009 03:28

#118 Bericht door Global » 11-07-2012 16:23

a ja heb kleine update aan ons low_wieza gebracht

http://www.youtube.com/watch?v=8mbZi4AY ... ture=g-upl

op dit forum kan je blijkbaar niet rechtstreeks een filmpje zetten
dus klik ff op de link.

filmpje is van in een begin fase en ze stond niet perfect waterpas op de grond

Global
Fanatieke Poster
Berichten: 94
Lid geworden op: 22-09-2009 03:28

#119 Bericht door Global » 11-07-2012 16:29

en ondertussen staan de orginele velgen eronder
vooraan 2.5 cm verbreed
achteraan 5 cm verbreed
volgende werken zijn de banden aanpassen achteraan zodat ze volledig in de wielkas valt, dit is nu niet het geval, nu valt de wielkas volledig op het wiel en geloof me dat is NIET goed.
mocht het met banden niet op te lossen zijn dan gaan we een extra achteras halen en die camberen.

vooraan heb ik ook nog een probleem dat de nodige aandacht nodig heeft, tips zijn welkom ->> als ze vooraan volledig naar beneden ligt is dit zeer slecht voor de aandrijfas kant stuur, deze komt er dan bijna halfweg uit en dat is slecht voor de tandjes,

Afbeelding

Afbeelding

BTW de bouten zijn onlangs al vervangen door blinkende exemplaren :D

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#120 Bericht door Gonzo » 11-07-2012 20:40

8) Nice
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Corsa A1 ”