Opel Corsa TR 1983 genaamd Low_wieza
Moderators: freek corsa, Aapje
-
- Forum junkie
- Berichten: 523
- Lid geworden op: 23-03-2012 22:14
Beiden zijn verbonden met de massa, hoe kan er potentiaalverschil ontstaan?? Hier op de zaak wordt RVS en zwart staal aan elkaar gelast zonder problemen, je hebt er speciale lasdraad voor nodig, maar het kan wel. Wordt al 30 jaar in schepen gebruikt, dus men weet hier wel wat ze doen ;) .Jurgen schreef:Dat is het probleem niet ;) Tussen de 2 verschillende metalen zal potentiaalverschil ontstaan, dit heeft roesten tot gevolg. Het zal niet hard gaan maar roesten zal het wel ;)Corsa_GSi schreef:Vulstuk ff goed opschuren en netjes spuiten dan zal het prima gaan.
Groeten,
Mischa
-
- Senior member
- Berichten: 2018
- Lid geworden op: 04-11-2010 14:25
Een massa heeft daar weinig mee te maken.
Galvanische corrosie
Galvanische corrosie treedt op als twee aan elkaar bevestigde metalen worden blootgesteld aan een neutraal elektroliet (pH ca 7). Hierbij zal het metaal wat het meest links in de spanningsreeks vermeld staat, versneld corroderen en het andere metaal minder snel.
Twee verschillende en aan elkaar gekoppelde metalen in een elektroliet vormen een zogenaamd galvanisch koppel, dit zal in de elektroliet een potentiaal aannemen tussen de rustpotentialen van de beide metalen in. Voor het minst edele metaal van het koppel veroorzaakt dit versnelde corrosie als gevolg van de potentiaalverhoging, terwijl het andere, "edeler", metaal juist minder zal corroderen dankzij de potentiaalverlaging. Van dit verschijnsel wordt bewust gebruik gemaakt bij kathodische bescherming. Dit alles is echter alleen mogelijk in aanwezigheid van zuurstof, opgelost in het elektroliet.
Galvanische corrosie
Galvanische corrosie treedt op als twee aan elkaar bevestigde metalen worden blootgesteld aan een neutraal elektroliet (pH ca 7). Hierbij zal het metaal wat het meest links in de spanningsreeks vermeld staat, versneld corroderen en het andere metaal minder snel.
Twee verschillende en aan elkaar gekoppelde metalen in een elektroliet vormen een zogenaamd galvanisch koppel, dit zal in de elektroliet een potentiaal aannemen tussen de rustpotentialen van de beide metalen in. Voor het minst edele metaal van het koppel veroorzaakt dit versnelde corrosie als gevolg van de potentiaalverhoging, terwijl het andere, "edeler", metaal juist minder zal corroderen dankzij de potentiaalverlaging. Van dit verschijnsel wordt bewust gebruik gemaakt bij kathodische bescherming. Dit alles is echter alleen mogelijk in aanwezigheid van zuurstof, opgelost in het elektroliet.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 22-09-2009 03:28
a ja heb kleine update aan ons low_wieza gebracht
http://www.youtube.com/watch?v=8mbZi4AY ... ture=g-upl
op dit forum kan je blijkbaar niet rechtstreeks een filmpje zetten
dus klik ff op de link.
filmpje is van in een begin fase en ze stond niet perfect waterpas op de grond
http://www.youtube.com/watch?v=8mbZi4AY ... ture=g-upl
op dit forum kan je blijkbaar niet rechtstreeks een filmpje zetten
dus klik ff op de link.
filmpje is van in een begin fase en ze stond niet perfect waterpas op de grond
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 22-09-2009 03:28
en ondertussen staan de orginele velgen eronder
vooraan 2.5 cm verbreed
achteraan 5 cm verbreed
volgende werken zijn de banden aanpassen achteraan zodat ze volledig in de wielkas valt, dit is nu niet het geval, nu valt de wielkas volledig op het wiel en geloof me dat is NIET goed.
mocht het met banden niet op te lossen zijn dan gaan we een extra achteras halen en die camberen.
vooraan heb ik ook nog een probleem dat de nodige aandacht nodig heeft, tips zijn welkom ->> als ze vooraan volledig naar beneden ligt is dit zeer slecht voor de aandrijfas kant stuur, deze komt er dan bijna halfweg uit en dat is slecht voor de tandjes,
BTW de bouten zijn onlangs al vervangen door blinkende exemplaren :D
vooraan 2.5 cm verbreed
achteraan 5 cm verbreed
volgende werken zijn de banden aanpassen achteraan zodat ze volledig in de wielkas valt, dit is nu niet het geval, nu valt de wielkas volledig op het wiel en geloof me dat is NIET goed.
mocht het met banden niet op te lossen zijn dan gaan we een extra achteras halen en die camberen.
vooraan heb ik ook nog een probleem dat de nodige aandacht nodig heeft, tips zijn welkom ->> als ze vooraan volledig naar beneden ligt is dit zeer slecht voor de aandrijfas kant stuur, deze komt er dan bijna halfweg uit en dat is slecht voor de tandjes,
BTW de bouten zijn onlangs al vervangen door blinkende exemplaren :D