Opel Corsa TR 1983 genaamd Low_wieza
Moderators: freek corsa, Aapje
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Ik wist niet dat die woorden anders waren in belgië.
Het is inderdaad de afdichting tussen het onderblok en het gedeelte met de kleppen erin.
Bestaat er ook een Nederlands Belgisch woordenboek ? :eek:
Het is inderdaad de afdichting tussen het onderblok en het gedeelte met de kleppen erin.
Bestaat er ook een Nederlands Belgisch woordenboek ? :eek:
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 11-01-2010 08:47
Nederlands - Vlaams bedoel je ;) Belgie heeft geen nationale taal volgens mij. Ze spreken nederlands met een dialect (wat vlaams heet), frans en duits :eek:freek corsa schreef:Ik wist niet dat die woorden anders waren in belgië.
Het is inderdaad de afdichting tussen het onderblok en het gedeelte met de kleppen erin.
Bestaat er ook een Nederlands Belgisch woordenboek ? :eek:
http://www.corsa-novatuning.nl/images/k ... mpleet.jpg
In noord-oost nederland spreekt men "nedersaksisch" wat ook een dialect van nederlands is (in de volksmond "plat proat'n"). Daar vallen onder andere het noord-veluws dialect, achterhoeks, drents en gronings onder.
Zit onderling ook niet zo gek veel verschil in die streektalen.
Trouwens, dichting en pakking zijn beide nederlandse woorden. ;) De meest ingeburgerde voor afdichtingen tussen motorische delen is in Nederland "pakking" en in Belgie "dichting", maar ze staan beide in de Dikke van Dale :)
Opel Corsa A3 1.4i Sedan C14NZ '91 - Roest in vrede... :'(
Opel Calibra 2.0i 8v Coupé C20NE '94
Opel Calibra 2.0i 8v Coupé C20NE '94
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 22-09-2009 03:28
zie zo de diagnose is gesteld het was idd de (in het nederlands) koppakking en wij zeggen in ons dialect "swain de culasse"
dus we hebben de compres gemeten en op poot 1 hadden we 9 bar op poot 2 0 bar wat volgens de huidige normen net iets te weinig is om vooruit te gaan.
heb wel gisteren een bod gedaan op een kadett E 1.6 gt van 86 om als donor te dienen, maar we gaan toch de orginele motor van Low_wieza herstellen en nog de zomer mee uitrijden
ik haal de kadett morgen op en zet hem hier wel op de oprit tot okt, dan beginnen we aan de ruil der motoren.
mocht er iemand nog dubbele webers liggen hebben en een speciale nokkenas voor de kadett E dan hoor ik daar graag meer over.
iedereen hier al bedankt voor de hulp.
dus we hebben de compres gemeten en op poot 1 hadden we 9 bar op poot 2 0 bar wat volgens de huidige normen net iets te weinig is om vooruit te gaan.
heb wel gisteren een bod gedaan op een kadett E 1.6 gt van 86 om als donor te dienen, maar we gaan toch de orginele motor van Low_wieza herstellen en nog de zomer mee uitrijden
ik haal de kadett morgen op en zet hem hier wel op de oprit tot okt, dan beginnen we aan de ruil der motoren.
mocht er iemand nog dubbele webers liggen hebben en een speciale nokkenas voor de kadett E dan hoor ik daar graag meer over.
iedereen hier al bedankt voor de hulp.
-
- Forum junkie
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 19-06-2009 17:54
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 22-09-2009 03:28