Pagina 12 van 15

Geplaatst: 20-03-2012 18:26
door ReneGrr
Dan nog zal je een reactie krijgen tussen de verschillende metalen.

Geplaatst: 20-03-2012 21:46
door Global
geen goed nieuws :?

Geplaatst: 11-07-2012 14:47
door mischa72
Jurgen schreef:
Corsa_GSi schreef:Vulstuk ff goed opschuren en netjes spuiten dan zal het prima gaan.
Dat is het probleem niet ;) Tussen de 2 verschillende metalen zal potentiaalverschil ontstaan, dit heeft roesten tot gevolg. Het zal niet hard gaan maar roesten zal het wel ;)
Beiden zijn verbonden met de massa, hoe kan er potentiaalverschil ontstaan?? Hier op de zaak wordt RVS en zwart staal aan elkaar gelast zonder problemen, je hebt er speciale lasdraad voor nodig, maar het kan wel. Wordt al 30 jaar in schepen gebruikt, dus men weet hier wel wat ze doen ;) .

Groeten,
Mischa

Geplaatst: 11-07-2012 15:47
door Jurgen
Een massa heeft daar weinig mee te maken.

Galvanische corrosie

Galvanische corrosie treedt op als twee aan elkaar bevestigde metalen worden blootgesteld aan een neutraal elektroliet (pH ca 7). Hierbij zal het metaal wat het meest links in de spanningsreeks vermeld staat, versneld corroderen en het andere metaal minder snel.

Twee verschillende en aan elkaar gekoppelde metalen in een elektroliet vormen een zogenaamd galvanisch koppel, dit zal in de elektroliet een potentiaal aannemen tussen de rustpotentialen van de beide metalen in. Voor het minst edele metaal van het koppel veroorzaakt dit versnelde corrosie als gevolg van de potentiaalverhoging, terwijl het andere, "edeler", metaal juist minder zal corroderen dankzij de potentiaalverlaging. Van dit verschijnsel wordt bewust gebruik gemaakt bij kathodische bescherming. Dit alles is echter alleen mogelijk in aanwezigheid van zuurstof, opgelost in het elektroliet.

Geplaatst: 11-07-2012 15:49
door mischa72
Je hebt gelijk, heb het ook hier even gechecked, alles wordt gecoat, dus we hebben er geen last van.

Groeten,
Mischa

Geplaatst: 11-07-2012 16:07
door Jurgen
No problemo ;) Zolang er maar niet iets met zuurstof in de buurt kan komen gaat het wel goed volgens mij ;)

Geplaatst: 11-07-2012 16:20
door Global
is gelast met daarvoor speciaal voorziene lasdraad rvs vs staal
en alles heeft een kleurke gekregen, verwacht de eerste jaren geen problemen op dat onderdeel :)

Geplaatst: 11-07-2012 16:23
door Global
a ja heb kleine update aan ons low_wieza gebracht

http://www.youtube.com/watch?v=8mbZi4AY ... ture=g-upl

op dit forum kan je blijkbaar niet rechtstreeks een filmpje zetten
dus klik ff op de link.

filmpje is van in een begin fase en ze stond niet perfect waterpas op de grond

Geplaatst: 11-07-2012 16:29
door Global
en ondertussen staan de orginele velgen eronder
vooraan 2.5 cm verbreed
achteraan 5 cm verbreed
volgende werken zijn de banden aanpassen achteraan zodat ze volledig in de wielkas valt, dit is nu niet het geval, nu valt de wielkas volledig op het wiel en geloof me dat is NIET goed.
mocht het met banden niet op te lossen zijn dan gaan we een extra achteras halen en die camberen.

vooraan heb ik ook nog een probleem dat de nodige aandacht nodig heeft, tips zijn welkom ->> als ze vooraan volledig naar beneden ligt is dit zeer slecht voor de aandrijfas kant stuur, deze komt er dan bijna halfweg uit en dat is slecht voor de tandjes,

Afbeelding

Afbeelding

BTW de bouten zijn onlangs al vervangen door blinkende exemplaren :D

Geplaatst: 11-07-2012 20:40
door Gonzo
8) Nice