Jambon's '85er A1 1.0LS
Moderators: freek corsa, Aapje
-
- Senior member
- Berichten: 1067
- Lid geworden op: 22-01-2010 10:41
Even een update, weer het e.e.a. gedaan.
Allereerst bezig geweest met het aansluiten van de brandstofpomp, wat nog wel lastig was, aangezien er geen ECU is die em aanstuurt. Gelukkig met dank aan Aapje en Freek gekomen tot een aansluitschema. Alles in de originele kabelboom gesoldeerd en het werkt! De pomp wordt massa gestuurd door de oliedruksensor, die massa maakt op het moment dat er géén oliedruk is. Dus als er massa is, krijgt de pomp geen stroom. Dit om te voorkomen dat de pomp door blijft lopen als de motor uitvalt of geen oliedruk heeft. Om de vlotters te kunnen vullen (primen) als de auto lang stil gestaan heeft heb ik er een extra verbreekcontact schakelaar tussen gezet.
Daarna de motorruimte roestvrij gemaakt en gespoten:
Achterste motorsteun dichtgelast:
En alle steunen gevuld:
Het volgende op m'n lijstje was wat laswerk aan het achterpaneel (achter de achterbumper). D'r zitten nu geen gaten meer die er niet horen:
Next op de list: alles weer terug de motorruimte in; Stuurhuis, kabelboom, remleidingen, HRC en bekrachtiger. Als dan de motorsteunen uitgehard zijn de motor klaarmaken om proef te hangen. :D
Allereerst bezig geweest met het aansluiten van de brandstofpomp, wat nog wel lastig was, aangezien er geen ECU is die em aanstuurt. Gelukkig met dank aan Aapje en Freek gekomen tot een aansluitschema. Alles in de originele kabelboom gesoldeerd en het werkt! De pomp wordt massa gestuurd door de oliedruksensor, die massa maakt op het moment dat er géén oliedruk is. Dus als er massa is, krijgt de pomp geen stroom. Dit om te voorkomen dat de pomp door blijft lopen als de motor uitvalt of geen oliedruk heeft. Om de vlotters te kunnen vullen (primen) als de auto lang stil gestaan heeft heb ik er een extra verbreekcontact schakelaar tussen gezet.
Daarna de motorruimte roestvrij gemaakt en gespoten:
Achterste motorsteun dichtgelast:
En alle steunen gevuld:
Het volgende op m'n lijstje was wat laswerk aan het achterpaneel (achter de achterbumper). D'r zitten nu geen gaten meer die er niet horen:
Next op de list: alles weer terug de motorruimte in; Stuurhuis, kabelboom, remleidingen, HRC en bekrachtiger. Als dan de motorsteunen uitgehard zijn de motor klaarmaken om proef te hangen. :D
-
- Senior member
- Berichten: 1067
- Lid geworden op: 22-01-2010 10:41
Zo! Motorruimte weer klaar:
Ophanging voor zover klaargemaakt:
Volgens mij moet ik de kabelboom nog aanpassen, de oliedruksensor zit bij de 2.0 volgens mij achterop het blok bij de oliepomp? Bij de 1.0 zit voor op het blok aan de bak kant.
Ik twijfel nog over het afzagen van het kachelpijpje, aangezien ik gok dat er meer ruimte is vanwege de carb's en het andere spruitstuk.
Ophanging voor zover klaargemaakt:
Volgens mij moet ik de kabelboom nog aanpassen, de oliedruksensor zit bij de 2.0 volgens mij achterop het blok bij de oliepomp? Bij de 1.0 zit voor op het blok aan de bak kant.
Ik twijfel nog over het afzagen van het kachelpijpje, aangezien ik gok dat er meer ruimte is vanwege de carb's en het andere spruitstuk.
-
- Senior member
- Berichten: 1067
- Lid geworden op: 22-01-2010 10:41
Schiet niet erg op, maar paar kleine dingen gedaan; nieuwe D- en V-riem erop gezet, nieuwe waterpomp, nieuw oliefilter. Baksteun gespoten. Uniballs besteld voor het schakelmechanisme. Keienvanger roestvrij gemaakt. Motorruimte in de ML gezet.
En toen zag ik toevallig dat ik 2 verschillende motorsteunen heb...
De zwarte is een Freek-steun, de andere zat bij het blok. Welke moet ik hebben? Ik ga met een F15 rijden.
En toen zag ik toevallig dat ik 2 verschillende motorsteunen heb...
De zwarte is een Freek-steun, de andere zat bij het blok. Welke moet ik hebben? Ik ga met een F15 rijden.
-
- Senior member
- Berichten: 1067
- Lid geworden op: 22-01-2010 10:41
Vandaag eindelijk weer is wat aan de Corsa gedaan.
Het schakelmechanisme gereviseerd met kogelgewrichten.
In m'n enthousiasme vergeten foto's te maken van hoe ik het gedaan heb, maar het komt erop neer dat ik de 4 originele gewrichten vervangen heb door 8 en 10mm stalen kogelgewrichten.
Foto voor:
Na:
Later nog de draadeind van kogel aan de bankkant afgeslepen, want deze raakte de bak.
Voor zover ik na kan gaan schakelt hij alle versnellingen, maar de grote test komt natuurlijk als hij in de auto hangt...
Het schakelmechanisme gereviseerd met kogelgewrichten.
In m'n enthousiasme vergeten foto's te maken van hoe ik het gedaan heb, maar het komt erop neer dat ik de 4 originele gewrichten vervangen heb door 8 en 10mm stalen kogelgewrichten.
Foto voor:
Na:
Later nog de draadeind van kogel aan de bankkant afgeslepen, want deze raakte de bak.
Voor zover ik na kan gaan schakelt hij alle versnellingen, maar de grote test komt natuurlijk als hij in de auto hangt...