Jambon's '85er A1 1.0LS
Moderators: freek corsa, Aapje
-
- Senior member
- Berichten: 1067
- Lid geworden op: 22-01-2010 10:41
-
- Senior member
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 30-08-2008 23:02
qua uitlaat zou ik kiezen voor een spaghetti overgaan naar een 2 inch pijp dan een goede tussendemper(simons) daarna door naar achter 2 inch en dan een goede einddemper, einddemper kan een simons demper zijn waar je netjes een sierstuk op last.
Dit maakt compleet een net beschaaft geluid, maar zorg wel voor de juiste flow.
Maar misschien zijn er mensen met andere ideeën.
Dit maakt compleet een net beschaaft geluid, maar zorg wel voor de juiste flow.
Maar misschien zijn er mensen met andere ideeën.
Corsa a irmscher sprint c
Corsa a tr. Vrop vrop.
Corsa a tr. Vrop vrop.
-
- Forum junkie
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 22-01-2011 14:10
Een AFR is altijd goed om te zien dat je motor niet te mager loopt.
Met een gewone kan het ook maar die is niet zo nauwkeurig, daarbij als je er een hebt met 1 draad duurt het behoorlijk lang voor hij warm is, daar is een 3 draads al beter daar die de sensor voorverwarmt
Bij een carburateur zul je echter zien dat hij erg veel heen en weer zal springen tussen mager en vet. Een carburateur is simpelweg geen injectie waarbij je motor continu gecorrigeerd word door de computer.
Met een gewone kan het ook maar die is niet zo nauwkeurig, daarbij als je er een hebt met 1 draad duurt het behoorlijk lang voor hij warm is, daar is een 3 draads al beter daar die de sensor voorverwarmt
Bij een carburateur zul je echter zien dat hij erg veel heen en weer zal springen tussen mager en vet. Een carburateur is simpelweg geen injectie waarbij je motor continu gecorrigeerd word door de computer.
-
- Senior member
- Berichten: 1067
- Lid geworden op: 22-01-2010 10:41
Ik heb er een RVS spaghetti bij idd. Simons dempers gebruiken en zelf een uitlaat bakken dus voor 't beste resultaat?
Heb nog wel een lambda gat in de het spruitstuk, dus daar zou ik zo een driedraads van een andere auto in kunnen schroeven en dan zo'n AFR van autostyle ofzo aan kunnen hangen toch? Heb ik iig een (goedkope) indicatie.
En hoe zit dat met de steunen? Er zit een F13/15 bak achter met gewone assen. Moet ik dan alsnog de 12mm spacer tussen de achterste baksteun hebben?
EDIT: Al gevonden dat er geen spacer nodig is omdat de bak origineel blijft.
Heb nog wel een lambda gat in de het spruitstuk, dus daar zou ik zo een driedraads van een andere auto in kunnen schroeven en dan zo'n AFR van autostyle ofzo aan kunnen hangen toch? Heb ik iig een (goedkope) indicatie.
En hoe zit dat met de steunen? Er zit een F13/15 bak achter met gewone assen. Moet ik dan alsnog de 12mm spacer tussen de achterste baksteun hebben?
EDIT: Al gevonden dat er geen spacer nodig is omdat de bak origineel blijft.
-
- Senior member
- Berichten: 1067
- Lid geworden op: 22-01-2010 10:41
Upje.
Inmiddels Is het blok eruit. Ook is de uitlaat eronderuit en de hele voorwielophanging. Ook vandaag 'de deuk' gemaakt met dank aan Freek! wors
Foto van de deuk, inmiddels netjes afgelast. Ik heb niet alleen een deuk geslagen, heb de balk eerst losgeslepen zodat het er wat strakker uit ziet.
Verder vergeten foto's te maken... :eek:
Inmiddels Is het blok eruit. Ook is de uitlaat eronderuit en de hele voorwielophanging. Ook vandaag 'de deuk' gemaakt met dank aan Freek! wors
Foto van de deuk, inmiddels netjes afgelast. Ik heb niet alleen een deuk geslagen, heb de balk eerst losgeslepen zodat het er wat strakker uit ziet.
Verder vergeten foto's te maken... :eek:
-
- Senior member
- Berichten: 1067
- Lid geworden op: 22-01-2010 10:41
Zo, weer wat opgeschoten, onderstel eronderuit, en GSI onderstel helemaal schoongemaakt en in de verf gezet. Tank ook laten zakken en in de verf gezet, want ben nou toch bezig. Ontluchtingslang was totaal vergaan. Nieuwe 8mm slangen en leidingen besteld voor de tank.
Volgende stap is wat herstelwerk aan het achterpaneel (roest) en de tank en achterwielophanging terugplaatsen en een plekje zoeken waar ik de brandstofpomp kwijt kan. Vooralsnog kan ik nog niet echt een mooi plekje vinden namelijk, waar hij een beetje veilig hangt. Motorsteunen vullen, liggen al schoon in de keuken. Als dat allemaal klaar is ga ik naar de motorruimte, deze moet nog even in kleur gespoten worden, er komt nog een grotere HRC van een 15TD. Ook moet ik m'n remschijven nog laten afdraaien, deze hebben wat roest. Nieuwe remblokken, fusee- en stuurkogels en voorwiellagers bestel ik volgende maand als er weer geld is :eek: Daarna sparen voor een uitlaatsysteem en kan ik het blok gaan hangen. :D Planning is om voor begin juni alles klaar te hebben, want de 12e loopt de schorsing af. Helaas ga ik DAF niet redden, ik ben dan op vakantie met de hele familie... :(
Nog een paar plaatjes bij het hele gelul:
Volgende stap is wat herstelwerk aan het achterpaneel (roest) en de tank en achterwielophanging terugplaatsen en een plekje zoeken waar ik de brandstofpomp kwijt kan. Vooralsnog kan ik nog niet echt een mooi plekje vinden namelijk, waar hij een beetje veilig hangt. Motorsteunen vullen, liggen al schoon in de keuken. Als dat allemaal klaar is ga ik naar de motorruimte, deze moet nog even in kleur gespoten worden, er komt nog een grotere HRC van een 15TD. Ook moet ik m'n remschijven nog laten afdraaien, deze hebben wat roest. Nieuwe remblokken, fusee- en stuurkogels en voorwiellagers bestel ik volgende maand als er weer geld is :eek: Daarna sparen voor een uitlaatsysteem en kan ik het blok gaan hangen. :D Planning is om voor begin juni alles klaar te hebben, want de 12e loopt de schorsing af. Helaas ga ik DAF niet redden, ik ben dan op vakantie met de hele familie... :(
Nog een paar plaatjes bij het hele gelul: