Jambon's '85er A1 1.0LS

De oer corsa

Moderators: freek corsa, Aapje

Bericht
Auteur
Jambon
Senior member
Berichten: 1067
Lid geworden op: 22-01-2010 10:41

#171 Bericht door Jambon » 23-07-2014 20:56

Ik heb m'n schijven af laten draaien en nu moet ik nog nieuwe remblokken hebben. Welke zal ik nemen? Ik lees goede verhalen over DS2500 Ferodo blokken en kom op google snel EBC Green Stuf tegen. Iemand tips/adviezen en/of bestelnummers en goedkope adresjes? :D
Het betreffen overigens 16v ATE klauwen met geboorde schijven.

frisomaas
Moderator
Berichten: 2341
Lid geworden op: 30-03-2009 19:18

#172 Bericht door frisomaas » 24-07-2014 00:07

Ik zou gewoon voor gewone brembo blokken gaan.
Zijn bij veel automaterialen zaken te krijgen en niet duur.
Zit er bij mij ook op en remt voor straat gebruik goed.
Corsa A bj 30 juni 1983 met 2,2 16v tb's kms sper 231pk en 272nm (verkocht)
BMW E28 M535i vrij programmeerbaar sisteem, turbo, 3" rvs uitlaat, sport handbak, sportkoppeling, sperdiff, en breedset BBS RC
BMW E21 315 safari beige.

Jambon
Senior member
Berichten: 1067
Lid geworden op: 22-01-2010 10:41

#173 Bericht door Jambon » 30-07-2014 21:04

Thnx Friso, ga ik daar maar voor denk ik...

Vandaag weer een stapje verder gekomen; Het blok op zijn plek gehangen!!

Afbeelding

Ruimte zat gelukkig!
Afbeelding

Ook hoef ik het kachelpijpje (nog) niet af te zagen:
Afbeelding

Ik kwam wel een probleem tegen, de stekker bovenop de ontsteking zit los. Geen idee wanneer dat gebeurd is, met het takelen in de auto heb ik extra op gelet. Ik hoop dat er geen kabelbreuk is, anders moet ik op zoek naar een andere 18s ontsteking... :cry:
Afbeelding

volgens mij hoort het klemmetje wat onderin ligt de boel op z'n te houden. Helaas lijkt het erop dat er een hoekje afgebroken is van het plastic. Hopen dat ik het kan repareren :(
Afbeelding

Iemand toevallig ervaring hiermee?

frisomaas
Moderator
Berichten: 2341
Lid geworden op: 30-03-2009 19:18

#174 Bericht door frisomaas » 30-07-2014 22:43

Er hoort een klemmetje op te zitten, als deze er af is en hij licht er zeker niet in kun je hem ook goed schoon maken en met ruitenkit vast kitten als het klemmetje er niet meer op past.

Meestral is het kunststof waar het klemmetje op zit vergaan.
Corsa A bj 30 juni 1983 met 2,2 16v tb's kms sper 231pk en 272nm (verkocht)
BMW E28 M535i vrij programmeerbaar sisteem, turbo, 3" rvs uitlaat, sport handbak, sportkoppeling, sperdiff, en breedset BBS RC
BMW E21 315 safari beige.

Jambon
Senior member
Berichten: 1067
Lid geworden op: 22-01-2010 10:41

#175 Bericht door Jambon » 31-07-2014 21:55

Je had helemaal gelijk. Het klemmetje lag samen met een afgebroken stukje kunststof onderin de ontsteking. Heb het eruit geschud, alles schoongemaakt met remmenreiniger en vastgekit met ruitenkit. Hopen dat er niks beschadigd is in de bedrading, maar voorzover ik kon zien zat alles nog goed vast.

Gebruikersavatar
Hakkie
Site Admin
Berichten: 2187
Lid geworden op: 30-08-2008 14:03

#176 Bericht door Hakkie » 24-08-2014 23:15

Lekker bezig 8)
Afbeelding

sw16v
Moderator
Berichten: 239
Lid geworden op: 04-09-2008 18:09

#177 Bericht door sw16v » 25-08-2014 10:58

Mooie motor!
Corsa A C20LET
2.0 16v Turbo
11,993sec 1/4 mile :D (Bitburg 2011)

Jambon
Senior member
Berichten: 1067
Lid geworden op: 22-01-2010 10:41

#178 Bericht door Jambon » 25-08-2014 16:37

Thnx allemaal! Hoop inderdaad em nog ff rijdend te krijgen dit jaar... ;)

ollie12
Berichten: 8
Lid geworden op: 05-08-2014 17:43

#179 Bericht door ollie12 » 27-08-2014 18:33

Goed bezig!
Days like this I want to drive away

Jambon
Senior member
Berichten: 1067
Lid geworden op: 22-01-2010 10:41

#180 Bericht door Jambon » 19-09-2014 22:21

Upje!

Eindelijk de remmen binnen en gemonteerd. Brembo Max schijven en Brembo blokken. Goodridge RVS omvlochten leidingen.

Afbeelding

Uitlaat opgehaald bij Friso. Mooi dingetje, wel wat aanpas werk nodig aan het uitlaat spruitstuk. E.e.a. aan de uitlaat zelf aangepast om hem passend te krijgen. Het eindstuk kwam recht naar achter (A3?). Deze onder een hoek weer vast gelast zodat ik de bumper niet hoefde te verzagen. Wijst nu iets naar boven, op de foto was lastig te zien. Hangt er nu wel onder een leuke hoek onder al zeg ik het zelf. :eek:

Afbeelding

Alle vloeistoffen afgevuld, remmen ontlucht, koeling gecontroleerd (tot fan aansloeg) en nog wat kleine dingen gedaan. Auto zit nu weer bijna helemaal in elkaar, moeten nog wielen onder en kwam nog een plekje tegen wat ik even lassen wil. Dan kan ie van de bokken voor het uitlijnen en RDW/APK! Eindelijk het eind in zicht! :D

Plaats reactie

Terug naar “Corsa A1 ”