Jambon's '85er A1 1.0LS
Moderators: freek corsa, Aapje
-
- Senior member
- Berichten: 1067
- Lid geworden op: 22-01-2010 10:41
Ik heb m'n schijven af laten draaien en nu moet ik nog nieuwe remblokken hebben. Welke zal ik nemen? Ik lees goede verhalen over DS2500 Ferodo blokken en kom op google snel EBC Green Stuf tegen. Iemand tips/adviezen en/of bestelnummers en goedkope adresjes?
Het betreffen overigens 16v ATE klauwen met geboorde schijven.
Het betreffen overigens 16v ATE klauwen met geboorde schijven.
-
- Moderator
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 30-03-2009 19:18
Ik zou gewoon voor gewone brembo blokken gaan.
Zijn bij veel automaterialen zaken te krijgen en niet duur.
Zit er bij mij ook op en remt voor straat gebruik goed.
Zijn bij veel automaterialen zaken te krijgen en niet duur.
Zit er bij mij ook op en remt voor straat gebruik goed.
Corsa A bj 30 juni 1983 met 2,2 16v tb's kms sper 231pk en 272nm (verkocht)
BMW E28 M535i vrij programmeerbaar sisteem, turbo, 3" rvs uitlaat, sport handbak, sportkoppeling, sperdiff, en breedset BBS RC
BMW E21 315 safari beige.
BMW E28 M535i vrij programmeerbaar sisteem, turbo, 3" rvs uitlaat, sport handbak, sportkoppeling, sperdiff, en breedset BBS RC
BMW E21 315 safari beige.
-
- Senior member
- Berichten: 1067
- Lid geworden op: 22-01-2010 10:41
Thnx Friso, ga ik daar maar voor denk ik...
Vandaag weer een stapje verder gekomen; Het blok op zijn plek gehangen!!
Ruimte zat gelukkig!
Ook hoef ik het kachelpijpje (nog) niet af te zagen:
Ik kwam wel een probleem tegen, de stekker bovenop de ontsteking zit los. Geen idee wanneer dat gebeurd is, met het takelen in de auto heb ik extra op gelet. Ik hoop dat er geen kabelbreuk is, anders moet ik op zoek naar een andere 18s ontsteking... :cry:
volgens mij hoort het klemmetje wat onderin ligt de boel op z'n te houden. Helaas lijkt het erop dat er een hoekje afgebroken is van het plastic. Hopen dat ik het kan repareren :(
Iemand toevallig ervaring hiermee?
Vandaag weer een stapje verder gekomen; Het blok op zijn plek gehangen!!
Ruimte zat gelukkig!
Ook hoef ik het kachelpijpje (nog) niet af te zagen:
Ik kwam wel een probleem tegen, de stekker bovenop de ontsteking zit los. Geen idee wanneer dat gebeurd is, met het takelen in de auto heb ik extra op gelet. Ik hoop dat er geen kabelbreuk is, anders moet ik op zoek naar een andere 18s ontsteking... :cry:
volgens mij hoort het klemmetje wat onderin ligt de boel op z'n te houden. Helaas lijkt het erop dat er een hoekje afgebroken is van het plastic. Hopen dat ik het kan repareren :(
Iemand toevallig ervaring hiermee?
-
- Moderator
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 30-03-2009 19:18
Er hoort een klemmetje op te zitten, als deze er af is en hij licht er zeker niet in kun je hem ook goed schoon maken en met ruitenkit vast kitten als het klemmetje er niet meer op past.
Meestral is het kunststof waar het klemmetje op zit vergaan.
Meestral is het kunststof waar het klemmetje op zit vergaan.
Corsa A bj 30 juni 1983 met 2,2 16v tb's kms sper 231pk en 272nm (verkocht)
BMW E28 M535i vrij programmeerbaar sisteem, turbo, 3" rvs uitlaat, sport handbak, sportkoppeling, sperdiff, en breedset BBS RC
BMW E21 315 safari beige.
BMW E28 M535i vrij programmeerbaar sisteem, turbo, 3" rvs uitlaat, sport handbak, sportkoppeling, sperdiff, en breedset BBS RC
BMW E21 315 safari beige.
-
- Senior member
- Berichten: 1067
- Lid geworden op: 22-01-2010 10:41
-
- Senior member
- Berichten: 1067
- Lid geworden op: 22-01-2010 10:41
Upje!
Eindelijk de remmen binnen en gemonteerd. Brembo Max schijven en Brembo blokken. Goodridge RVS omvlochten leidingen.
Uitlaat opgehaald bij Friso. Mooi dingetje, wel wat aanpas werk nodig aan het uitlaat spruitstuk. E.e.a. aan de uitlaat zelf aangepast om hem passend te krijgen. Het eindstuk kwam recht naar achter (A3?). Deze onder een hoek weer vast gelast zodat ik de bumper niet hoefde te verzagen. Wijst nu iets naar boven, op de foto was lastig te zien. Hangt er nu wel onder een leuke hoek onder al zeg ik het zelf. :eek:
Alle vloeistoffen afgevuld, remmen ontlucht, koeling gecontroleerd (tot fan aansloeg) en nog wat kleine dingen gedaan. Auto zit nu weer bijna helemaal in elkaar, moeten nog wielen onder en kwam nog een plekje tegen wat ik even lassen wil. Dan kan ie van de bokken voor het uitlijnen en RDW/APK! Eindelijk het eind in zicht! :D
Eindelijk de remmen binnen en gemonteerd. Brembo Max schijven en Brembo blokken. Goodridge RVS omvlochten leidingen.
Uitlaat opgehaald bij Friso. Mooi dingetje, wel wat aanpas werk nodig aan het uitlaat spruitstuk. E.e.a. aan de uitlaat zelf aangepast om hem passend te krijgen. Het eindstuk kwam recht naar achter (A3?). Deze onder een hoek weer vast gelast zodat ik de bumper niet hoefde te verzagen. Wijst nu iets naar boven, op de foto was lastig te zien. Hangt er nu wel onder een leuke hoek onder al zeg ik het zelf. :eek:
Alle vloeistoffen afgevuld, remmen ontlucht, koeling gecontroleerd (tot fan aansloeg) en nog wat kleine dingen gedaan. Auto zit nu weer bijna helemaal in elkaar, moeten nog wielen onder en kwam nog een plekje tegen wat ik even lassen wil. Dan kan ie van de bokken voor het uitlijnen en RDW/APK! Eindelijk het eind in zicht! :D