Pagina 17 van 20

Geplaatst: 06-04-2014 19:04
door kootje
Zonde om terug te plaatsen, zo mooi :D

Geplaatst: 18-04-2014 11:27
door Jambon
Even een update, weer het e.e.a. gedaan.

Allereerst bezig geweest met het aansluiten van de brandstofpomp, wat nog wel lastig was, aangezien er geen ECU is die em aanstuurt. Gelukkig met dank aan Aapje en Freek gekomen tot een aansluitschema. Alles in de originele kabelboom gesoldeerd en het werkt! De pomp wordt massa gestuurd door de oliedruksensor, die massa maakt op het moment dat er géén oliedruk is. Dus als er massa is, krijgt de pomp geen stroom. Dit om te voorkomen dat de pomp door blijft lopen als de motor uitvalt of geen oliedruk heeft. Om de vlotters te kunnen vullen (primen) als de auto lang stil gestaan heeft heb ik er een extra verbreekcontact schakelaar tussen gezet.

Afbeelding


Afbeelding

Daarna de motorruimte roestvrij gemaakt en gespoten:
Afbeelding

Achterste motorsteun dichtgelast:
Afbeelding

En alle steunen gevuld:
Afbeelding

Het volgende op m'n lijstje was wat laswerk aan het achterpaneel (achter de achterbumper). D'r zitten nu geen gaten meer die er niet horen:
Afbeelding

Next op de list: alles weer terug de motorruimte in; Stuurhuis, kabelboom, remleidingen, HRC en bekrachtiger. Als dan de motorsteunen uitgehard zijn de motor klaarmaken om proef te hangen. :D

Geplaatst: 19-04-2014 20:51
door Jambon
Zo! Motorruimte weer klaar:
Afbeelding

Ophanging voor zover klaargemaakt:
Afbeelding

Volgens mij moet ik de kabelboom nog aanpassen, de oliedruksensor zit bij de 2.0 volgens mij achterop het blok bij de oliepomp? Bij de 1.0 zit voor op het blok aan de bak kant.

Ik twijfel nog over het afzagen van het kachelpijpje, aangezien ik gok dat er meer ruimte is vanwege de carb's en het andere spruitstuk.

Geplaatst: 24-05-2014 17:47
door Jambon
Schiet niet erg op, maar paar kleine dingen gedaan; nieuwe D- en V-riem erop gezet, nieuwe waterpomp, nieuw oliefilter. Baksteun gespoten. Uniballs besteld voor het schakelmechanisme. Keienvanger roestvrij gemaakt. Motorruimte in de ML gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen zag ik toevallig dat ik 2 verschillende motorsteunen heb...
Afbeelding
Afbeelding

De zwarte is een Freek-steun, de andere zat bij het blok. Welke moet ik hebben? Ik ga met een F15 rijden.

Geplaatst: 25-05-2014 10:28
door max
Die grote is voor een Corsa B

Geplaatst: 25-05-2014 11:46
door Jambon
Ok, dankje!

Geplaatst: 12-07-2014 21:04
door Jambon
Vandaag eindelijk weer is wat aan de Corsa gedaan.

Het schakelmechanisme gereviseerd met kogelgewrichten.
In m'n enthousiasme vergeten foto's te maken van hoe ik het gedaan heb, maar het komt erop neer dat ik de 4 originele gewrichten vervangen heb door 8 en 10mm stalen kogelgewrichten.

Foto voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Later nog de draadeind van kogel aan de bankkant afgeslepen, want deze raakte de bak.
Voor zover ik na kan gaan schakelt hij alle versnellingen, maar de grote test komt natuurlijk als hij in de auto hangt...

Geplaatst: 14-07-2014 09:45
door Jurgen
Het schakelt zoveel beter met zo'n mechanisme 8)

Geplaatst: 14-07-2014 15:56
door pastry
idd ik heb hem ook via max-tech en het schakelt top!

Geplaatst: 14-07-2014 19:55
door Jambon
We gaan het beleven! :D