Pagina 28 van 32

Geplaatst: 29-07-2014 19:38
door Tho6
Bedankt voor jullie reacties, heb hem even wat versteld! Staat nu zoals hij voorheen stond :). Ben alleen nog niet helemaal uit wat het gieren nou veroorzaakt. Morgen eerst naar de APK en daarna daar nog even naar kijken. Voorderest ben ik erg tevreden :)

Geplaatst: 30-07-2014 00:17
door Aapje
Welk gieren? Veranderd het met het toerental? Of zit het bij het intrappen van de koppeling e.d.?

Ik vermoed als het rond de d-riem vandaan komt dat het ligt aan een te strakken d-riem.

Geplaatst: 30-07-2014 09:05
door Tho6
Ja daar denk ik zelf ook aan. Heb gisteren ook al geprobeerd om hem wat minder strak te zetten door de 3 bouten van de waterpomp los te draaien en hem zo iets losser te zetten. Is me zo 123 echter niet gelukt, leek wel of er weinig beweging in zat. Na de APK maar even naar kijken :)

Geplaatst: 30-07-2014 17:55
door Tho6
Vandaag zonder grote problemen de APK door gekomen. Koplamp moest een tikje bijgesteld worden. Daarnaast is de carburateur aan de hand van de CO meter afgesteld. Ook diende 1 ashoes opnieuw vastgezet te worden. Ben erg tevreden dus :D :eek:

Geplaatst: 30-07-2014 20:04
door frisomaas
Mooi, Gefeliciteerd.

Geplaatst: 31-07-2014 12:37
door Tho6
Dankje! Vandaag ook nog even uit laten lijnen. Jeetje wat een verschil maakt dat zeg, ongelofelijk veel stabieler op de weg :D

Geplaatst: 02-08-2014 14:08
door Tho6
Zou iemand mij kunnen vertellen op welke wijze je de spanning van de distributieriem aan kan passen? En wanneer staat hij op de juiste spanning? Gaat dus om een 12st

Geplaatst: 02-08-2014 14:53
door Aapje
Via een speciale meter kan je het na meten, met de waterpomp span je.

Ik heb deze tool liggen thuis: Afbeelding

Geplaatst: 02-08-2014 15:15
door Tho6
Kan je de waterpomp verplaatsen en hierdoor de spanning doen af- of toenemen? Snap het niet helemaal haha

Geplaatst: 02-08-2014 20:05
door Tho6
Lees wat dingen over tegen de klok in draaien van de waterpomp?