probleem met de corsa a uit 1988
Moderators: freek corsa, Aapje
probleem met de corsa a uit 1988
goedenavond mensen
ik heb het volgende probleem of eerder gezegt problemen
- de auto loopt niet mooi stationair lijkt net een stoom locomotief qua ritme maar trek ik nou de choke
iets uit dan loopt die wel lekker
- het geluid uit de uitlaat klinkt beetje brommerig en af en toe komt er een stoot geluid extra
- en de dynamo laadt niet op dacht eerst dat de oude kapot was ook door laten meten gaf maar 6v door
ik een andere gekocht maar laad niet bij zelfs een uur mee gereden gehad
- en de accu gaat heel snel leeg accu doorgemeten was gewoon goed al gedacht aan een accu lek
maar niks kunnen vinden alleen het geheugen van de auto radio kan het zijn
- heb er ook het volgende aan gedaan vandaag olie ververst olie filter vernieuwt nieuwe bougies nieuwe
bougie kabels v snaar vervangen maar het probleem blijft moest zowieso al een beurt hebben maar toch
weet niet of iemand mij ermee kan helpen maar zou wel fijn zijn en weet er iemand of er in de buurt van gelderland
een sloperij zit die veel van die oude opel onderdelen heeft (bijv plaatwerk) hoor wel eens kranenburg maar kan
daar niks over vinden.
hoop dat iemand mij kan helpen
groetjes junior
ik heb het volgende probleem of eerder gezegt problemen
- de auto loopt niet mooi stationair lijkt net een stoom locomotief qua ritme maar trek ik nou de choke
iets uit dan loopt die wel lekker
- het geluid uit de uitlaat klinkt beetje brommerig en af en toe komt er een stoot geluid extra
- en de dynamo laadt niet op dacht eerst dat de oude kapot was ook door laten meten gaf maar 6v door
ik een andere gekocht maar laad niet bij zelfs een uur mee gereden gehad
- en de accu gaat heel snel leeg accu doorgemeten was gewoon goed al gedacht aan een accu lek
maar niks kunnen vinden alleen het geheugen van de auto radio kan het zijn
- heb er ook het volgende aan gedaan vandaag olie ververst olie filter vernieuwt nieuwe bougies nieuwe
bougie kabels v snaar vervangen maar het probleem blijft moest zowieso al een beurt hebben maar toch
weet niet of iemand mij ermee kan helpen maar zou wel fijn zijn en weet er iemand of er in de buurt van gelderland
een sloperij zit die veel van die oude opel onderdelen heeft (bijv plaatwerk) hoor wel eens kranenburg maar kan
daar niks over vinden.
hoop dat iemand mij kan helpen
groetjes junior
-
- Forum junkie
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 16-02-2010 22:59
-
- Forum junkie
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 16-02-2010 22:59
-
- Forum junkie
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 16-02-2010 22:59
moeilijk om het zo uit te zoeken dan. normaal als dynamo en battery goed zijn is het zo goed als altijd een massa probleem. leg is een rechtstreekse massa van dynamo naar de massa van de battery
je hebt 2 massa aan je blok. als er 1 van de 2 al slecht is heb je prul
er zit er 1N achter je linker voorwiel van de versnellingbak naar de carrosserie en 1 van de dynamo naar de blok. En jou probleem zoals ik er van kan uitmaken is...
dat je je battery oplaad, dat je even kan rijden... en dan zonder stroom valt.
dus blijf bij de opties ofwel battery, ofwel toch nog een slechte dynamo., ofwel die kabelbreuk in 1 van de 2 massakabels of een slecht contact daaraan
meer zit er niet aan het laadstroomcircuit van zo een oude corsa
je hebt 2 massa aan je blok. als er 1 van de 2 al slecht is heb je prul
er zit er 1N achter je linker voorwiel van de versnellingbak naar de carrosserie en 1 van de dynamo naar de blok. En jou probleem zoals ik er van kan uitmaken is...
dat je je battery oplaad, dat je even kan rijden... en dan zonder stroom valt.
dus blijf bij de opties ofwel battery, ofwel toch nog een slechte dynamo., ofwel die kabelbreuk in 1 van de 2 massakabels of een slecht contact daaraan
meer zit er niet aan het laadstroomcircuit van zo een oude corsa
-
- Forum junkie
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 16-02-2010 22:59
-
- Moderator
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 31-08-2008 07:18
re
nu weet ik nog niet het verschil van de 1.2st en de 1.2n
en het laadprobleem was de accu de dynamo gaf 15,8 volt door
alleen hij loopt niet zo lekker daarom wil ook weten van welke info
van de 1.2st is hetzelfde als bij de 1.2n dan bedoel ik voornamelijk contact punten en dat soort dingen de rotor die onder de verdeelkap zit heeft ook zo een ijzer randje die is wel beetje gekarteld door slijtage maar kan dat de oorzaak zijn
en het laadprobleem was de accu de dynamo gaf 15,8 volt door
alleen hij loopt niet zo lekker daarom wil ook weten van welke info
van de 1.2st is hetzelfde als bij de 1.2n dan bedoel ik voornamelijk contact punten en dat soort dingen de rotor die onder de verdeelkap zit heeft ook zo een ijzer randje die is wel beetje gekarteld door slijtage maar kan dat de oorzaak zijn