probleem met de corsa a uit 1988

De oer corsa

Moderators: freek corsa, Aapje

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#21 Bericht door Aapje » 28-08-2011 16:29

Kan vast zeggen, je hebt een A2 Corsa geen. E12GV is alleen bij de A2 geleverd.

Daarnaast heb je geen contactpunten maar een transistor ontsteking. Betekend dat er een aantal dingen meer zijn om te controleren.

Werking van o.a. het elektra spoeltje dat de stationair sproeier beheerd.

Ik zeg kom ff een keer langs deze week, heb voor de E12GV genoeg op de plank liggen om te kunnen uitsluiten wat nou precies 't probleem is. Het is mijn favoriete motortype iig :)

Boven X aantal toeren schakelt hij stationair de gastoevoer tot een minimum. Dus dat betekend dat als jij het gaslos hebt, afremt op de motor, hij geen brandstof zal spuiten naar de cilinders :)

Bespaard veel brandstof kan ik vertellen :) Scheelde mij op m'n 1.0s Corsa (omgedoopt tot E10GV bij mij) veel :) 1:18 --> 1:20 bij stadsverkeer :)
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

Gast

re

#22 Bericht door Gast » 28-08-2011 16:30

heb even de chips nagekeken waren niet groen die van de bonbine had wel van dat soort koel pasta erop zitten maar verder schoon en ik had nog iets ik heb die vraagbaak van het 1.2st blokje en heb zelf een e1.2gv blok maar bij die st is de onstekings volgorde op het blok gewoon 1 2 3 4 en bij mij zit die op 2 1 4 3 wat is de juiste onstekings volgorde voor mijn blokje :D en de camera was leeg dus lukte vandaag niet

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

Re: re

#23 Bericht door Aapje » 28-08-2011 16:33

junior1981 schreef:heb even de chips nagekeken waren niet groen die van de bonbine had wel van dat soort koel pasta erop zitten maar verder schoon en ik had nog iets ik heb die vraagbaak van het 1.2st blokje en heb zelf een e1.2gv blok maar bij die st is de onstekings volgorde op het blok gewoon 1 2 3 4 en bij mij zit die op 2 1 4 3 wat is de juiste onstekings volgorde voor mijn blokje :D en de camera was leeg dus lukte vandaag niet
Check de bougiekabels eens 1 voor 1 allemaal, kan best zijn dat er 1tje groen is uitgeslagen. Dan zal ie _slecht_ werken. En zal de motor op 3 cilinders lopen :)

1234 = onjuist.

Heb je een vraagbaak? Daarin staat de volgorde, bij de 10s motor kijken. Exact zelfde model/type motor :) Alleen dan wat simpeler, enige verschil is de carb+ontsteking is wat moderner. Transistor ontsteking ipv. contactpuntjes. En de Weber 32TL carb heeft wat elektrische aansluitingen.

De koelpasta moet wel erop zitten bij die transistor onder je bobine, anders koelt ie niet goed op 't aluminium onderkantje :)

De vraagbaak van de COrsa-A heeft ergens op 1 van de pagina's een schema met daarop een verdelerhuis afgebeeld 4 cilinders van de motor. En een pijl hoe hij draait.

Letop: bij sommige motoren kunnen ze de krukaspoelie een kwartslag verkeerd erop gezet hebben, waardoor je denkt dat je met cilinder 1 bezig bent, terwijl het daadwerkelijk cilinder 2 is. Eventjes een bougie eruit draaien kijken welke cilinder bovenaan staat :) De linker cilinder als je voor de auto staat = cilinder 1.
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

Gast

re

#24 Bericht door Gast » 28-08-2011 20:41

snap er helemaal niks meer van :( vaniddag druk geweest met schoonmaken van het motorcompartiment alle drek weg halen
maar dan van die poelie enzo snap ik allemaal niet hoor haha en
nee heb alleen de verkeerde vraagbaak en nieuw is te duur voor mij
hem maar minimum inkomen helaas dus als je nog een top job weet hahaha

Gast

re

#25 Bericht door Gast » 28-08-2011 22:31

en dan het bezine filter waar ik de tip van kreeg heb een nieuwe liggen
maar kan de filter niet vinden er zit naast de carburateur ook een filter waar benzine slangen op zitten een soort gele/witte pot maar dat is een ander filter dan wat ik heb weet iemand hoe dit heet kan het op de onderdelen lijst niet vinden en heeft iemand toevallig nog een corsa 88 vraagbaak te koop

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#26 Bericht door Aapje » 28-08-2011 22:57

Weet niet wanneer je een keer tijd hebt? Heb donderdagavond tijd ben dan weer in Velp :)
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

Gast

re

#27 Bericht door Gast » 28-08-2011 23:07

moet even kijken of ik dat red de stuurkogels hebben het een beetje begeven dus durf ff geen lange afstanden te rijden nu die pot naast de carberateur wat is dat dan is dat ook een benzine filter en dat andere
filter waar zit die dan

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#28 Bericht door Aapje » 29-08-2011 17:43

Maak maarés wat foto's :) want het kan goed zijn dat hij er niet tussen zit...
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

Gast

re

#29 Bericht door Gast » 29-08-2011 19:47

zit inderdaad geen filter tussen stuurkogel heeft het nu helemaal begeven heb de nieuwe liggen dacht ga ze even vervangen heb hem al wel van het wiel af maar krijg hem niet van de stuurstang af mischien iemand die ze bij mij wil vervangen

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#30 Bericht door Aapje » 03-09-2011 01:08

Nadeel van stuurkogels, je moet 'm opnieuw uitlijnen.

Ik kan ze wel los krijgen voor je en de nieuwe erop zetten. Truuc is beetje heetstoken.
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

Plaats reactie

Terug naar “Corsa A1 ”