probleem met de corsa a uit 1988
Moderators: freek corsa, Aapje
- Aapje
- Moderator
- Berichten: 2819
- Lid geworden op: 26-05-2009 13:09
Kan vast zeggen, je hebt een A2 Corsa geen. E12GV is alleen bij de A2 geleverd.
Daarnaast heb je geen contactpunten maar een transistor ontsteking. Betekend dat er een aantal dingen meer zijn om te controleren.
Werking van o.a. het elektra spoeltje dat de stationair sproeier beheerd.
Ik zeg kom ff een keer langs deze week, heb voor de E12GV genoeg op de plank liggen om te kunnen uitsluiten wat nou precies 't probleem is. Het is mijn favoriete motortype iig
Boven X aantal toeren schakelt hij stationair de gastoevoer tot een minimum. Dus dat betekend dat als jij het gaslos hebt, afremt op de motor, hij geen brandstof zal spuiten naar de cilinders
Bespaard veel brandstof kan ik vertellen Scheelde mij op m'n 1.0s Corsa (omgedoopt tot E10GV bij mij) veel 1:18 --> 1:20 bij stadsverkeer
Daarnaast heb je geen contactpunten maar een transistor ontsteking. Betekend dat er een aantal dingen meer zijn om te controleren.
Werking van o.a. het elektra spoeltje dat de stationair sproeier beheerd.
Ik zeg kom ff een keer langs deze week, heb voor de E12GV genoeg op de plank liggen om te kunnen uitsluiten wat nou precies 't probleem is. Het is mijn favoriete motortype iig
Boven X aantal toeren schakelt hij stationair de gastoevoer tot een minimum. Dus dat betekend dat als jij het gaslos hebt, afremt op de motor, hij geen brandstof zal spuiten naar de cilinders
Bespaard veel brandstof kan ik vertellen Scheelde mij op m'n 1.0s Corsa (omgedoopt tot E10GV bij mij) veel 1:18 --> 1:20 bij stadsverkeer
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
re
heb even de chips nagekeken waren niet groen die van de bonbine had wel van dat soort koel pasta erop zitten maar verder schoon en ik had nog iets ik heb die vraagbaak van het 1.2st blokje en heb zelf een e1.2gv blok maar bij die st is de onstekings volgorde op het blok gewoon 1 2 3 4 en bij mij zit die op 2 1 4 3 wat is de juiste onstekings volgorde voor mijn blokje en de camera was leeg dus lukte vandaag niet
- Aapje
- Moderator
- Berichten: 2819
- Lid geworden op: 26-05-2009 13:09
Re: re
Check de bougiekabels eens 1 voor 1 allemaal, kan best zijn dat er 1tje groen is uitgeslagen. Dan zal ie _slecht_ werken. En zal de motor op 3 cilinders lopen :)junior1981 schreef:heb even de chips nagekeken waren niet groen die van de bonbine had wel van dat soort koel pasta erop zitten maar verder schoon en ik had nog iets ik heb die vraagbaak van het 1.2st blokje en heb zelf een e1.2gv blok maar bij die st is de onstekings volgorde op het blok gewoon 1 2 3 4 en bij mij zit die op 2 1 4 3 wat is de juiste onstekings volgorde voor mijn blokje :D en de camera was leeg dus lukte vandaag niet
1234 = onjuist.
Heb je een vraagbaak? Daarin staat de volgorde, bij de 10s motor kijken. Exact zelfde model/type motor :) Alleen dan wat simpeler, enige verschil is de carb+ontsteking is wat moderner. Transistor ontsteking ipv. contactpuntjes. En de Weber 32TL carb heeft wat elektrische aansluitingen.
De koelpasta moet wel erop zitten bij die transistor onder je bobine, anders koelt ie niet goed op 't aluminium onderkantje :)
De vraagbaak van de COrsa-A heeft ergens op 1 van de pagina's een schema met daarop een verdelerhuis afgebeeld 4 cilinders van de motor. En een pijl hoe hij draait.
Letop: bij sommige motoren kunnen ze de krukaspoelie een kwartslag verkeerd erop gezet hebben, waardoor je denkt dat je met cilinder 1 bezig bent, terwijl het daadwerkelijk cilinder 2 is. Eventjes een bougie eruit draaien kijken welke cilinder bovenaan staat :) De linker cilinder als je voor de auto staat = cilinder 1.
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
re
snap er helemaal niks meer van vaniddag druk geweest met schoonmaken van het motorcompartiment alle drek weg halen
maar dan van die poelie enzo snap ik allemaal niet hoor haha en
nee heb alleen de verkeerde vraagbaak en nieuw is te duur voor mij
hem maar minimum inkomen helaas dus als je nog een top job weet hahaha
maar dan van die poelie enzo snap ik allemaal niet hoor haha en
nee heb alleen de verkeerde vraagbaak en nieuw is te duur voor mij
hem maar minimum inkomen helaas dus als je nog een top job weet hahaha
re
en dan het bezine filter waar ik de tip van kreeg heb een nieuwe liggen
maar kan de filter niet vinden er zit naast de carburateur ook een filter waar benzine slangen op zitten een soort gele/witte pot maar dat is een ander filter dan wat ik heb weet iemand hoe dit heet kan het op de onderdelen lijst niet vinden en heeft iemand toevallig nog een corsa 88 vraagbaak te koop
maar kan de filter niet vinden er zit naast de carburateur ook een filter waar benzine slangen op zitten een soort gele/witte pot maar dat is een ander filter dan wat ik heb weet iemand hoe dit heet kan het op de onderdelen lijst niet vinden en heeft iemand toevallig nog een corsa 88 vraagbaak te koop
- Aapje
- Moderator
- Berichten: 2819
- Lid geworden op: 26-05-2009 13:09