Wat is het benzine verbruik Corsa 1.2 S 1984 gemiddeld

De oer corsa

Moderators: freek corsa, Aapje

Bericht
Auteur
Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#11 Bericht door Jurgen » 11-06-2012 08:37

nope, met een paar tientjes kun je je ontsteking weer helemaal fris maken.

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#12 Bericht door Aapje » 11-06-2012 09:07

Voor +/-85 euro aan nieuwe onderdelen, heb je van bougies tot bobine.
- Rotor
- Verdelerkap
- Contactpuntjes
- Bougies
- Bougiekabels

Vaak als je dat allemaal vervangt, zorgt dat de thermostaat goed werkt. En dan even afstellen met de co-tester (en effe checken of de ontsteking nog exact op tijd staat). Ik kan hier nog wel een tutorial van maken, inclusief het afstellen van de ontsteking en kleppenstellen...

Als je dat allemaal doet kan de motor niks anders doen dan goed lopen :D
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#13 Bericht door Jurgen » 11-06-2012 10:35

Idd, afstellen van zo'n blokje stelt eigenlijk niet veel voor, maar hij gaat dan weer oh zo fijn lopen :love:

lanser 56
Fanatieke Poster
Berichten: 83
Lid geworden op: 27-05-2012 15:46

#14 Bericht door lanser 56 » 12-06-2012 01:11

Aapje schreef:Voor +/-85 euro aan nieuwe onderdelen, heb je van bougies tot bobine.
- Rotor
- Verdelerkap
- Contactpuntjes
- Bougies
- Bougiekabels

Vaak als je dat allemaal vervangt, zorgt dat de thermostaat goed werkt. En dan even afstellen met de co-tester (en effe checken of de ontsteking nog exact op tijd staat). Ik kan hier nog wel een tutorial van maken, inclusief het afstellen van de ontsteking en kleppenstellen...

Als je dat allemaal doet kan de motor niks anders doen dan goed lopen :D
Bij mij was alles al vervangen , ook de distributie riem .
Maar aan de carburateur was niks gedaan
de hele ontsteking is nagezien , en alles is vervangen , er aan .

Bij mij zit er een grote kopere stelschroef in de carburateur verzonken links .
En die kleine stelschroef zit rechts

Heb al wat aan de carburateur verdraait , puur op gevoel .

Heb de CO2 laten meten , die was stationair heel laag .
En met 3000 toeren was de CO2 ook goed .

Maar het is wel handig dat je weet wat je doet , het was nu puur op de gok

Heb de kleine rechtse stelschroef , steeds wat verder rechtsom naar binnen gedraaid , ook de grote ,

Toen de motor warm was , wou hij niet meer stationair meer draaien zonder wat uitgetrokken choke , toen heb ik de grote kopere rechtse stelschroef , net zover langzaam linksom terug gedraaid ,
Tot dat de motor weer zonder wat uitgetrokken Choke bleef draaien .

Na dat de CO2 gemeten is , heb ik de grote kopere linkse stelschroef .
Nog wat verder linksom terug gedraaid , daar de CO2 erg laag was .
En loopt nu weer goed stationair .

Heb nu alleen nog last , van een luidruchtige dynamo , lagers slecht of zo .

Ga van de week er een dynamo van de sloop inzetten .
Neem aan dat een slechte dynamo , de wrijving er van ook energie vraagt :shock:

Het verbruik is nu gedaald naar 1 op 13 , wat ik niet best vind .

Maar gezien het bouwjaar 1984 belasting vrij , de auto is uitzonderlijk gaaf geen roest .

Gaat er toch , een LPG tank in .
Of Diesel motor swap :roll:
De onkosten heb je er dan zo weer uit , van de ombouw .

Met die hoge benzine prijzen , is er niet veel lol meer aan :P
Opel Corsa A Groen 1.2 S met 5 Bak 1984
Fiat Panda 45 1.4 Diesel Rood 1984 710 KG Ledig gewicht

Plaats reactie

Terug naar “Corsa A1 ”