Mijn Corsa 1.2 S Groen foto's

De oer corsa

Moderators: freek corsa, Aapje

Bericht
Auteur
lanser 56
Fanatieke Poster
Berichten: 83
Lid geworden op: 27-05-2012 15:46

Mijn Corsa 1.2 S Groen foto's

#1 Bericht door lanser 56 » 06-06-2012 17:55

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Opel Corsa A Groen 1.2 S met 5 Bak 1984
Fiat Panda 45 1.4 Diesel Rood 1984 710 KG Ledig gewicht

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#2 Bericht door Aapje » 12-06-2012 16:55

Nice. Mooi origineel :D Precies zoals ik ze vet vind :D
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

Gebruikersavatar
Hakkie
Site Admin
Berichten: 2187
Lid geworden op: 30-08-2008 14:03

#3 Bericht door Hakkie » 12-06-2012 20:36

:D ziet er goed uit
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#4 Bericht door Aapje » 12-06-2012 22:10

Komt ie weer hoor, en zeker oranje velgen eronder? :shock: Lekker zo laten!


edit: haha hakkie, toch niet verlagen en dikke velgen eronder? :D
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

pastry
Site Admin
Berichten: 2925
Lid geworden op: 30-08-2008 08:22

#5 Bericht door pastry » 12-06-2012 22:19

vette corsa zeg, mooi zo laten zeg ik... :lol:
Corsa A Michalak Spider nr 31 - 1985
Corsa A GT - 1986
Corsa A Z20LET
Corsa A GSI C20XE -210pk- 1992

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#6 Bericht door max » 13-06-2012 10:15

Nette wagen!!

Als je gas inbouwt laat het dan zo doen dat je geen grote gaten in de bumpers gaat zagen. Dit type achterbumper van de A1 is al jaren niet meer leverbaar. Alleen de A2.

lanser 56
Fanatieke Poster
Berichten: 83
Lid geworden op: 27-05-2012 15:46

#7 Bericht door lanser 56 » 14-06-2012 01:10

max schreef:Nette wagen!!

Als je gas inbouwt laat het dan zo doen dat je geen grote gaten in de bumpers gaat zagen. Dit type achterbumper van de A1 is al jaren niet meer leverbaar. Alleen de A2.
Dank , probeer hem zo origineel mogelijk te houden.
De bekleding is als nieuw ook in de kofferruimte .

Alleen aan de voorkant onder de bumper , de steenslag roest dotjes weg werken , dat stuk over spuiten , het is metallic groen , zou de kleur nog te krijgen zijn , :?:
Of door een schade herstel bedrijf laten doen ?

en probeer de LPG vul nippel uit het zicht te houden .
Of toch maar een Diesel er in , dan heb je wel een ander geluid .

Heb trouwens een andere dynamo er in gebouwd , maar het rare geluid is er nog steeds , dan moet ik het toch zoeken in de distributie spanrol of water pomp :?:
als de motor koud is hoor je het haast niet , als hij warm is en stationair draait , klinkt het als een versleten lager ,
Een gierend en piepend onregelmatig geluid :shock:
De distributie riem is vervangen , is mij verteld .
Maar of de waterpomp ook is vervangen , trek ik nu in twijfel :?:

zal de kap er eens afhalen , dan kan je denk ik zo zien , of de water pomp is vervangen , dit moet toch altijd tegelijk met de riem :?:
Opel Corsa A Groen 1.2 S met 5 Bak 1984
Fiat Panda 45 1.4 Diesel Rood 1984 710 KG Ledig gewicht

lanser 56
Fanatieke Poster
Berichten: 83
Lid geworden op: 27-05-2012 15:46

Nog wat foto's van de onderkant

#8 Bericht door lanser 56 » 14-06-2012 01:26

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Opel Corsa A Groen 1.2 S met 5 Bak 1984
Fiat Panda 45 1.4 Diesel Rood 1984 710 KG Ledig gewicht

crossagek
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: 31-08-2008 07:18

#9 Bericht door crossagek » 14-06-2012 07:57

zo te zien heb je dezelfde kleur auto als mij en deze kleur van motip is nog verkrijgbaar bij de betere automaterialenzaak .

Hier zijn de bussen inmiddels op bij de automat.zaken :eek:

Ik heb laatst bij 1 of ander winkeltje 5 bussen motip lak in de juiste kleur weten te vinden voor 10 euro :lol:

nadeel is dat een tint hoger ook meteen een gigantisch kleurverschil laat zien helaas .

Het lijkt gelijk , maar zodra het licht er op valt zie je het meteen .

voor dat onderste randje zou ik een andere tint nog wel aan durven omdat er geen contact is met het andere plaatwerk en licht kleurverschil valt dan ook niet zo erg op als bijv. bij de motorkap die ik laatst gespoten heb :eek:

Als je een RAL nummer zou weten dan zou je bij wijze van spreken zelfs lak bij de karwei of gamma kunnen laten mengen :lol: :eek: ( hier ben ik mee bezig , ik probeer het RAL nummer te achterhalen van deze lak )
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!

Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#10 Bericht door max » 14-06-2012 10:01

Lak is gewoon op kleurnummer te bestellen bij de dealer-automaterialenzaak en anders via het internet of laten mengen bij een spuiter. Bij metallic lak heb je 2 bussen nodig, de kleur en de blanke lak (die 2e geeft de lak glans, , gebruik je die niet blijft je metalic lak mat).

Kleurnummer staat onderaan op je slotplaat op het type-aslast-chassisnummerplaatje (zwarte). Die met het E en 3 cijfers is je kleurnummer. De andere met 3 cijfers is je interieurkleurcode.
Als je die E-code ingeeft met google vind je ook meteen je laknaam.

Heb laatst ook nog 2 spuitbussen via het www besteld, perfect op kleur. (was wel in Duitsland).
Voor het deel onder de bumper is een klein kleurverschil absoluut geen probleem. Door de bumper valt het niet op.
Vergeet niet dat je metallic met een blanke lak nog over dient te spuiten.
Haal voor het makkelijke je bumper er af (dan kun je ook meteen je kokerbalken aan de voorkant met tectyl volspuiten).

Waterpomp is een mogelijke veroorzaker voor het geluid.
Je had het makkelijk kunnen testen door alleen even je V snaar eraf te halen en dan je motor te starten.

Vaak vervang idd je waterpomp meteen met de D-riem. Echter zijn er ook zuinige medemensen onder ons :o
Bij die oude modelen span je de D-riem met de pomp, een verse waterpomp O-ring heb je zowiezo nodig en daarvoor moet je pomp er dan toch uit.
Haal meteen de boutjes voor de pomp nieuw bij de dealer, vaak zijn die verrot door het gebruik van slecht gereedshap.
Daas je de D-riem er dan toch af hebt liggen, vervang je thermostaat, onderdeeltje van 10 euro en zij gaan na verloop van tijd altijd kapot.
Nu kan je er direkt bij.
Toen ik bij de dealer werkte deden we het standaard bij het vervangen van een D-riem bij een OHC motor.

Als je gas inbouwt zou ik de vulnippel rechts schuin net achter/onder de achterbumper laten plaatsen. Je zult dan wel een steuntje moeten bouwen voor de nippel.
Hierdoor moet je door de knieen bij het vullen maar de aansluiting is compleet uit het zicht en je vulleiding is lekker kort.
Ik vind zo'n vulnippel geen porum op een auto, daarbij begint het rond het gat in het plaatwerk altijd te roesten na verloop van tijd.
Tevens een ringtank nemen die in je reservewielbak past, anders heb je geen kofferbak meer over.

Plaats reactie

Terug naar “Corsa A1 ”