Mijn Corsa 1.2 S Groen foto's

De oer corsa

Moderators: freek corsa, Aapje

Bericht
Auteur
lanser 56
Fanatieke Poster
Berichten: 83
Lid geworden op: 27-05-2012 15:46

Zou dit de goede waterpomp en thermostaat zijn ?

#11 Bericht door lanser 56 » 14-06-2012 11:40

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor de reacties , en uitleg :D
zal eens op het plaatje kijken voor de lak kleur
Opel Corsa A Groen 1.2 S met 5 Bak 1984
Fiat Panda 45 1.4 Diesel Rood 1984 710 KG Ledig gewicht

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#12 Bericht door freek corsa » 14-06-2012 12:17

max schreef:Waterpomp is een mogelijke veroorzaker voor het geluid.
Je had het makkelijk kunnen testen door alleen even je V snaar eraf te halen en dan je motor te starten.
Volgens mij zit hier een OHC motor in, dan gaat dit helaas niet werken.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

lanser 56
Fanatieke Poster
Berichten: 83
Lid geworden op: 27-05-2012 15:46

#13 Bericht door lanser 56 » 14-06-2012 12:28

Ok Freek , de dynamo , zit inderdaad met 1 V snaar aan de Krukas poelie.
verder loopt op de V snaar niks mee , dan de Dynamo :?:
Opel Corsa A Groen 1.2 S met 5 Bak 1984
Fiat Panda 45 1.4 Diesel Rood 1984 710 KG Ledig gewicht

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#14 Bericht door max » 14-06-2012 12:38

juist wel freek,

Als je de dynamo los koppelt door de Vsnaar eraf te halen dan weet daarna of het geluid weg is of niet.
Nu heeft Lanser 56 voor niets een dynamo vervangen.
Verder blijven er naast de waterpomp geen draaiende delen over die slijtage gevoelig zijn en dan een geluid kunnen veroorzaken.
Daarbij kun je dan beter met een stuk dunne buis die als stetoscoop dient gaan luisteren waar het geluid weg komt. Die kan dan niet in de v-snaar terecht komen.

Hoogstens is het geluid nog van een getande riem die aan een afdekkap schuurt of een bout die vervangen is bij de afdekkappen en te lang is.
Stapje voor stapje loshalen dat spul en kijken of het geluid weg gaat.

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#15 Bericht door freek corsa » 14-06-2012 13:01

Sorry mijn fout, ik had je verkeerd begrepen. ( te snel gelezen )
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

lanser 56
Fanatieke Poster
Berichten: 83
Lid geworden op: 27-05-2012 15:46

Update distribute riem,waterpomp,thermostaat zijn vervangen

#16 Bericht door lanser 56 » 14-06-2012 21:41

distribute riem,waterpomp,thermostaat zijn vervangen .
Volgens de vorige eigenaar , zal als ik tijd heb , de kap er eens afhalen.

En kijken of er daar iets aanloopt :?:
Rij nu maar even , in mijn rode Panda 45 1984 :P
Dat is even wat anders , maar laat de Corsa maar even staan :lol:
Zodat er niet meer kapot gaat , Bij een breuk van de distributie riem , weet ik niet of bij een OHC 1.2 blok de kleppen door de zuigers gaan :?:

Dus voorkomen is beter dan genezen :shock:
Bedankt voor de info Max :D
Opel Corsa A Groen 1.2 S met 5 Bak 1984
Fiat Panda 45 1.4 Diesel Rood 1984 710 KG Ledig gewicht

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#17 Bericht door max » 14-06-2012 21:50

Panda 45 was mijn 1e auto, super ding, perfect in de stad en super zuinig.
Achterbank/hangmat was iets minder komfortabel maar wel erg praktisch!
Paste wel 6 man in :D

lanser 56
Fanatieke Poster
Berichten: 83
Lid geworden op: 27-05-2012 15:46

Fiat Panda 45 1984

#18 Bericht door lanser 56 » 15-06-2012 00:18

Ok Max
Ben op die Panda 45 1984 , ook erg zuinig , die heeft wat meer roest van onder als de Corsa :D
Hij is APK goed gekeurd , maar aan de achterbalken daar moet ik nog wat aan lassen , daarna goed in de tectyl zetten :shock:
Mijd nu regen als de pest , zolang dat niet gebeurd is :lol:
en laat hem dan liever in de garage staan droog :?
Maar praktisch en zuinig is hij zeker :D
Draait het best op super euro 98 , maar 45 PK uit een 903 cc blokje is niet niks , geen distributie riem maar ketting :D
Een simpeler en sterker motorblok bestaat er volgens mij niet ;)
Het dateert al van af de Fiat 850 sport coupe , die heb ik ook gehad .
Een 1965 ger , was mijn eerste auto , toen ik 18 was :D

Maar goed probeer mijn fiat Panda 45 nog lang op de weg te houden .
En gaat ook aan het gas LPG tank van onder met hulpveren .
Dan word het helemaal lachen , met zo'n auto :D
Afbeelding
http://www.youtube.com/watch?v=5kgFIv__S1s
http://www.youtube.com/watch?v=Jb3eYVVaz2I
Opel Corsa A Groen 1.2 S met 5 Bak 1984
Fiat Panda 45 1.4 Diesel Rood 1984 710 KG Ledig gewicht

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#19 Bericht door max » 15-06-2012 08:30

Gaaf ding nog. Ja, met een Panda lach je iedereen uit, dat was de slogan van toen hij nieuw te koop was.
Ik had een lichtblauwe bj 1985, ook een 903 carb. motor. Dezelfde blokken zijn later ook nog in de 1e generate cinqecento gebruikt, echter dan als 1000 cc en met injectie.
Motor is echt overwoestbaar, af en toe kleppen stellen, verse olie en dan blijft hij het wel doen.
De mijne verkocht aan een maat van me en die heeft er ook nog jaren mee gereden. Had toen een Uno 45 gekocht en 2 auto's was te duur.

Vraag alleen wel na of de ciliderkop goed tegen gas kan, klepzittingen en de kleppen kunnen anders verbranden. Daar spaar je met het rijden op gas geen kopreviesie mee......

Deze oude heer uit belgie kent ook de voordelen van een panda :D
http://www.youtube.com/watch?v=QksqWRqEfy0

lanser 56
Fanatieke Poster
Berichten: 83
Lid geworden op: 27-05-2012 15:46

LPG

#20 Bericht door lanser 56 » 16-06-2012 00:23

max schreef: Vraag alleen wel na of de ciliderkop goed tegen gas kan, klepzittingen en de kleppen kunnen anders verbranden. Daar spaar je met het rijden op gas geen kopreviesie mee......

Deze oude heer uit belgie kent ook de voordelen van een panda :D
http://www.youtube.com/watch?v=QksqWRqEfy0
Dat is een geinig filmpje . past dan ook precies :D

Hier een link naar kleppen bescherming , bij LPG
http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vl ... leppen.htm

Ook bij de Corsa A , als hij op LPG gaat , zo'n setje kost 50 Euro.
Gebruikt heel weinig , enkele druppels word door het Gas gemengd .

Daar veel auto's , van 1984 nog motoren hebben , die op euro 98 met lood vervanger moeten draaien .

De Panda 45 dus ook , maar die 900 cc blokjes zijn tot 2003 gebouwd .
Heb ook 2 Seat Marbella's gehad 1991 en 1994 , ook dezelfde blokjes.
Met die van 1994 , heb ik veel problemen gehad , CO2 te hoog :evil:
en heb hem omgebouwd van computer carburateur naar injectie .
Zie link
http://forum.fiatpandaclub.nl/viewtopic ... lit=ombouw

De Marbella 1994 had ook geen roest , maar met die Kat en ECU .
Kost meer benzine , de 1991 liep 1 op 21 en de 1994 1 op 16 .
Was het gewoon beu , als je weet dat alleen de scheepvaart , 6000 keer meer vervuild , dan al het auto verkeer op de wereld :evil:
Voel ik me bedonderd , met dat gezeur over schone auto's .

Vind die elektronica in auto's maar niks , vandaar ik op zoek ging naar een oldtimer , had op de Panda 45 1984 al wat aan betaald .

Maar toen kwam de Opel Corsa A 1984 , voor de dag , ben gaan kijken en was direct verkocht , geen roest 8) punt gaaf .
Daarom heb ik nu 2 oldtimers belasting vrij :D
Opel Corsa A Groen 1.2 S met 5 Bak 1984
Fiat Panda 45 1.4 Diesel Rood 1984 710 KG Ledig gewicht

Plaats reactie

Terug naar “Corsa A1 ”