Pagina 1 van 3

Mijn Corsa 1.2 S Groen foto's

Geplaatst: 06-06-2012 17:55
door lanser 56
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 12-06-2012 16:55
door Aapje
Nice. Mooi origineel :D Precies zoals ik ze vet vind :D

Geplaatst: 12-06-2012 20:36
door Hakkie
:D ziet er goed uit

Geplaatst: 12-06-2012 22:10
door Aapje
Komt ie weer hoor, en zeker oranje velgen eronder? :shock: Lekker zo laten!


edit: haha hakkie, toch niet verlagen en dikke velgen eronder? :D

Geplaatst: 12-06-2012 22:19
door pastry
vette corsa zeg, mooi zo laten zeg ik... :lol:

Geplaatst: 13-06-2012 10:15
door max
Nette wagen!!

Als je gas inbouwt laat het dan zo doen dat je geen grote gaten in de bumpers gaat zagen. Dit type achterbumper van de A1 is al jaren niet meer leverbaar. Alleen de A2.

Geplaatst: 14-06-2012 01:10
door lanser 56
max schreef:Nette wagen!!

Als je gas inbouwt laat het dan zo doen dat je geen grote gaten in de bumpers gaat zagen. Dit type achterbumper van de A1 is al jaren niet meer leverbaar. Alleen de A2.
Dank , probeer hem zo origineel mogelijk te houden.
De bekleding is als nieuw ook in de kofferruimte .

Alleen aan de voorkant onder de bumper , de steenslag roest dotjes weg werken , dat stuk over spuiten , het is metallic groen , zou de kleur nog te krijgen zijn , :?:
Of door een schade herstel bedrijf laten doen ?

en probeer de LPG vul nippel uit het zicht te houden .
Of toch maar een Diesel er in , dan heb je wel een ander geluid .

Heb trouwens een andere dynamo er in gebouwd , maar het rare geluid is er nog steeds , dan moet ik het toch zoeken in de distributie spanrol of water pomp :?:
als de motor koud is hoor je het haast niet , als hij warm is en stationair draait , klinkt het als een versleten lager ,
Een gierend en piepend onregelmatig geluid :shock:
De distributie riem is vervangen , is mij verteld .
Maar of de waterpomp ook is vervangen , trek ik nu in twijfel :?:

zal de kap er eens afhalen , dan kan je denk ik zo zien , of de water pomp is vervangen , dit moet toch altijd tegelijk met de riem :?:

Nog wat foto's van de onderkant

Geplaatst: 14-06-2012 01:26
door lanser 56
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 14-06-2012 07:57
door crossagek
zo te zien heb je dezelfde kleur auto als mij en deze kleur van motip is nog verkrijgbaar bij de betere automaterialenzaak .

Hier zijn de bussen inmiddels op bij de automat.zaken :eek:

Ik heb laatst bij 1 of ander winkeltje 5 bussen motip lak in de juiste kleur weten te vinden voor 10 euro :lol:

nadeel is dat een tint hoger ook meteen een gigantisch kleurverschil laat zien helaas .

Het lijkt gelijk , maar zodra het licht er op valt zie je het meteen .

voor dat onderste randje zou ik een andere tint nog wel aan durven omdat er geen contact is met het andere plaatwerk en licht kleurverschil valt dan ook niet zo erg op als bijv. bij de motorkap die ik laatst gespoten heb :eek:

Als je een RAL nummer zou weten dan zou je bij wijze van spreken zelfs lak bij de karwei of gamma kunnen laten mengen :lol: :eek: ( hier ben ik mee bezig , ik probeer het RAL nummer te achterhalen van deze lak )

Geplaatst: 14-06-2012 10:01
door max
Lak is gewoon op kleurnummer te bestellen bij de dealer-automaterialenzaak en anders via het internet of laten mengen bij een spuiter. Bij metallic lak heb je 2 bussen nodig, de kleur en de blanke lak (die 2e geeft de lak glans, , gebruik je die niet blijft je metalic lak mat).

Kleurnummer staat onderaan op je slotplaat op het type-aslast-chassisnummerplaatje (zwarte). Die met het E en 3 cijfers is je kleurnummer. De andere met 3 cijfers is je interieurkleurcode.
Als je die E-code ingeeft met google vind je ook meteen je laknaam.

Heb laatst ook nog 2 spuitbussen via het www besteld, perfect op kleur. (was wel in Duitsland).
Voor het deel onder de bumper is een klein kleurverschil absoluut geen probleem. Door de bumper valt het niet op.
Vergeet niet dat je metallic met een blanke lak nog over dient te spuiten.
Haal voor het makkelijke je bumper er af (dan kun je ook meteen je kokerbalken aan de voorkant met tectyl volspuiten).

Waterpomp is een mogelijke veroorzaker voor het geluid.
Je had het makkelijk kunnen testen door alleen even je V snaar eraf te halen en dan je motor te starten.

Vaak vervang idd je waterpomp meteen met de D-riem. Echter zijn er ook zuinige medemensen onder ons :o
Bij die oude modelen span je de D-riem met de pomp, een verse waterpomp O-ring heb je zowiezo nodig en daarvoor moet je pomp er dan toch uit.
Haal meteen de boutjes voor de pomp nieuw bij de dealer, vaak zijn die verrot door het gebruik van slecht gereedshap.
Daas je de D-riem er dan toch af hebt liggen, vervang je thermostaat, onderdeeltje van 10 euro en zij gaan na verloop van tijd altijd kapot.
Nu kan je er direkt bij.
Toen ik bij de dealer werkte deden we het standaard bij het vervangen van een D-riem bij een OHC motor.

Als je gas inbouwt zou ik de vulnippel rechts schuin net achter/onder de achterbumper laten plaatsen. Je zult dan wel een steuntje moeten bouwen voor de nippel.
Hierdoor moet je door de knieen bij het vullen maar de aansluiting is compleet uit het zicht en je vulleiding is lekker kort.
Ik vind zo'n vulnippel geen porum op een auto, daarbij begint het rond het gat in het plaatwerk altijd te roesten na verloop van tijd.
Tevens een ringtank nemen die in je reservewielbak past, anders heb je geen kofferbak meer over.