Versnelling's bak 4 uitbouwen en de 5 bak inbouwen ? How to?

De oer corsa

Moderators: freek corsa, Aapje

Bericht
Auteur
lanser 56
Fanatieke Poster
Berichten: 83
Lid geworden op: 27-05-2012 15:46

Ruitensproeier tank vervangen gat bij geboord 2de pomp

#51 Bericht door lanser 56 » 23-07-2012 21:08

Ruitensproeier tank vervangen gat bij geboord 2de pomp :D
De oude tank liep bijna helemaal leeg , maar heeft 2 pompen
heb van een 1 pomp's tank , waar wel een uitsparing zat voor een 2 de pomp , een gat van 11 mm geboord , dus op de zelfde plaats ;)
Heb nu weer een niet lekkende goede ruitensproeier tank met 2 pompen :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Opel Corsa A Groen 1.2 S met 5 Bak 1984
Fiat Panda 45 1.4 Diesel Rood 1984 710 KG Ledig gewicht

lanser 56
Fanatieke Poster
Berichten: 83
Lid geworden op: 27-05-2012 15:46

Heb kogels met schroefdraad gevonden voor de 5 bak

#52 Bericht door lanser 56 » 24-07-2012 00:42

Heb kogels met schroefdraad gevonden voor de 5 bak :roll:
Niet erg duur ook , wel handig kan je zo in het gat van de bak hendel zetten :roll:
http://www.berghspecialproducts.nl/shop ... 0&g=180470
Afbeelding

Afbeelding
Opel Corsa A Groen 1.2 S met 5 Bak 1984
Fiat Panda 45 1.4 Diesel Rood 1984 710 KG Ledig gewicht

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#53 Bericht door Gonzo » 24-07-2012 07:43

Geen kommetjes erbij? Had je gelijk dat stangetje met die plastic kopjes kunnen vervangen en die andere koppeling ook:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Schakelt een stuk strakker zo ;)
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

lanser 56
Fanatieke Poster
Berichten: 83
Lid geworden op: 27-05-2012 15:46

#54 Bericht door lanser 56 » 24-07-2012 11:59

Gonzo schreef:Geen kommetjes erbij? Had je gelijk dat stangetje met die plastic kopjes kunnen vervangen en die andere koppeling ook:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Schakelt een stuk strakker zo ;)
Dat is perfect Gonzo :D
Ja die hebben ze daar ook , maar dacht het eenvoudig te houden :roll:
Ze hebben er van alles bij Bergh

Afbeelding

Afbeelding

http://www.berghspecialproducts.nl/shop ... 10%5E60889


Afbeelding
Opel Corsa A Groen 1.2 S met 5 Bak 1984
Fiat Panda 45 1.4 Diesel Rood 1984 710 KG Ledig gewicht

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#55 Bericht door Jurgen » 24-07-2012 12:58

Idd de kommetjes erbij nemen, dat zijn vaak de delen die uitlubberen van het std mechanisme. Ik ga binnenkort ipv die kogelscharniertjes, eens unibals gebruiken, moet ook mooi werken en kan er via m'n werk gemakkelijk aan komen ;)

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#56 Bericht door Gonzo » 24-07-2012 13:33

Let goed op de positie van de originele kommen, deze staan gedraaid op de stang, neem deze verdraaiing over als je de de nieuwe er op last...
Dit kun je op de 2e foto goed zien anders kun je niet meer de hele slag maken...
Soms moet je ook ff een stukje van de kom-voet afslijpen om de juiste lengte te krijgen, gewoon zoveel mogelijk het origineel volgen in ieder geval...
lanser 56 schreef:
Gonzo schreef:Geen kommetjes erbij? Had je gelijk dat stangetje met die plastic kopjes kunnen vervangen en die andere koppeling ook:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#57 Bericht door Gonzo » 24-07-2012 13:36

Jurgen schreef:Idd de kommetjes erbij nemen, dat zijn vaak de delen die uitlubberen van het std mechanisme. Ik ga binnenkort ipv die kogelscharniertjes, eens unibals gebruiken, moet ook mooi werken en kan er via m'n werk gemakkelijk aan komen ;)
Die uniballs zien er ook wel soepel uit ja, vergeet niet er even foto's van te maken als je dat schakelmechaniek klaar hebt ;)

Afbeelding
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

lanser 56
Fanatieke Poster
Berichten: 83
Lid geworden op: 27-05-2012 15:46

#58 Bericht door lanser 56 » 24-07-2012 14:33

Gonzo schreef:
Jurgen schreef:Idd de kommetjes erbij nemen, dat zijn vaak de delen die uitlubberen van het std mechanisme. Ik ga binnenkort ipv die kogelscharniertjes, eens unibals gebruiken, moet ook mooi werken en kan er via m'n werk gemakkelijk aan komen ;)
Die uniballs zien er ook wel soepel uit ja, vergeet niet er even foto's van te maken als je dat schakelmechaniek klaar hebt ;)

Afbeelding
Ok Gonzo moet er dan perse gelast worden :?: Als je alleen de boven stang maakt dan ben je ook al een eind , dit kan zonder lassen , met 2 kogel gewrichten en een stukje tap eind :roll: daar ik nog geen las apparatuur heb , wil met de tijd wel een mig las apparaat kopen .
Heb daar vroeger mee gewerkt , las apparaat met staafjes kan misschien ook wel , maar dan heb je meer last van slak :eek:
Maar wil alleen vervangen wat echt nodig is :roll:

Ok Jurgen die uniballs werken zeker fijn , zijn sterk ook , ik werk niet meer , dus kan er niet zo makkelijk aan komen :roll:


Afbeelding
Opel Corsa A Groen 1.2 S met 5 Bak 1984
Fiat Panda 45 1.4 Diesel Rood 1984 710 KG Ledig gewicht

lanser 56
Fanatieke Poster
Berichten: 83
Lid geworden op: 27-05-2012 15:46

#59 Bericht door lanser 56 » 24-07-2012 15:08

Gonzo schreef:Geen kommetjes erbij? Had je gelijk dat stangetje met die plastic kopjes kunnen vervangen en die andere koppeling ook:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Schakelt een stuk strakker zo ;)
Ok Gonzo als het mogelijk is de onderste hefboom naar de pook korter te maken , schakelt hij nog strakker en korter naar voor en achter , dan heb je minder slag :)


Afbeelding
Opel Corsa A Groen 1.2 S met 5 Bak 1984
Fiat Panda 45 1.4 Diesel Rood 1984 710 KG Ledig gewicht

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#60 Bericht door Gonzo » 24-07-2012 15:08

Lassen is wel het mooist, je kunt ook wat proberen met draad tappen/snijden...

Dat blokje wat je dan vervangt (met rubber en teflon/nylon inleg) is wel de grootste oorzaak van het soepkom-effect... Dus hop, aanschaffen dat lasapparaat :D

Heb zelf een mig apparaatje met doorvoerend, co2 gevuld draad, dus ook geen externe gasfles nodig, alleen een rolletje van het juiste draad en bakken maar 8)
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Corsa A1 ”