De oer corsa
Moderators: freek corsa, Aapje
-
Robb
- Senior member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 30-12-2010 17:58
#21
Bericht
door Robb » 18-03-2013 11:49
Aapje schreef:Robb schreef:maar 20 euro per maand... zijn wel 240 euro per jaar kan je rondom leuke dingen van doen :eek:
Tja, maar het kan altijd nog erger he... Je kan een mercedes 230E hebben van 1300kg...
Het is en blijft maar een Corsa-atje geen zwaargewicht :-)
Dat klopt :P dat ze die nou alleen die mercedes rijers pakken alles wat binnen 5 jaar geleden is ingevoerd moet alsnog belasting gaan betalen als de auto jonger is dan 1983 (30 Jaar) of ze gaan maar weer terug op de 60 dagen kaart ofzo..
naja ik betaal momenteel toch gewoon elke maand 20 euro xD want 92 zal nooit oldtimer worden :(
Home made:
'92 Corsa GSI C16SEI
Daily:
'06 BMW 330i E90
Sold:
'88 Corsa GSI E16SE
'92 Corsa GSI C16SE
'92 Corsa GSI C16SEI (Origineel!)
'06 BMW 318 E90
-
Aapje
- Moderator
- Berichten: 2819
- Lid geworden op: 26-05-2009 13:09
#22
Bericht
door Aapje » 18-03-2013 11:58
Robb schreef:Aapje schreef:Robb schreef:maar 20 euro per maand... zijn wel 240 euro per jaar kan je rondom leuke dingen van doen :eek:
Tja, maar het kan altijd nog erger he... Je kan een mercedes 230E hebben van 1300kg...
Het is en blijft maar een Corsa-atje geen zwaargewicht :-)
Dat klopt :P dat ze die nou alleen die mercedes rijers pakken alles wat binnen 5 jaar geleden is ingevoerd moet alsnog belasting gaan betalen als de auto jonger is dan 1983 (30 Jaar) of ze gaan maar weer terug op de 60 dagen kaart ofzo..
naja ik betaal momenteel toch gewoon elke maand 20 euro xD want 92 zal nooit oldtimer worden :(
Ach, die 20p/m..... Ik zou wat meer auto's schorsen als ik ze niet gebruik...
Heb 3 corsa's en ene Kadett C City... zouden allemaal rond de 20 p/m kosten als ze in de belasting zouden moeten.... Kortom, 80 euro p/m...
Zo'n 60dagen kaart zie ik niet zitten, dus ik zou 'm inschrijven als normale auto... Wil gewoon kunnen rijden wanneer het kan.
Overigens mocht de ascona diesel belastingbetaler worden, dan is 't een enkeltje schroothoop gok ik :-( maja dat is weer te verwijten op de regering, die willen geen oldtimers in ere houden.
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
-
Robb
- Senior member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 30-12-2010 17:58
#23
Bericht
door Robb » 18-03-2013 12:31
gewoon de echte oldtimer behouden dan zijn ze waarschijnlijk in de toekomst nog wel wat waard
heb gewoon ergens een gevoel dat ze er op terug gaan komen
Home made:
'92 Corsa GSI C16SEI
Daily:
'06 BMW 330i E90
Sold:
'88 Corsa GSI E16SE
'92 Corsa GSI C16SE
'92 Corsa GSI C16SEI (Origineel!)
'06 BMW 318 E90
-
insane31
- Forum junkie
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 20-09-2010 20:23
#24
Bericht
door insane31 » 19-03-2013 00:21
voor iedereen die na eventuele afschaffing van de mrb nog een belastingvrije opel wil rijden,
alstublieft
of die van mij ooit oldtimer word of niet, die 20 euro per maand maakt me echt niks uit. tuurlijk is niets betalen leuker, en word je weer eens genaaid door den haag. maar als ik een avond naar de kroeg ga ben ik zeker meer kwijt dan die 20 euro
-
max
- Forum junkie
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 22-01-2011 14:10
#25
Bericht
door max » 25-04-2013 10:41
Het ziet er toch goed uit voor vele van ons, benzine en 26 jaar betekent kwart tarief. Wat uitkomt op rond de 60 euro per jaar :D
Goedkoop dieselen of LPG heeft niet veel zin aangezien het kwart tarief alleen voor benzine geldt, alle andere betalen het volle pond.
Precies daarmee worden de veelrijders die een oneigenlijk gebruik van de oldtimerregeling maken getroffen.
Nu moet de kamer het nog goedkeuren.
Bron Telegraaf 25.04.2013
Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers
DEN HAAG -
De afspraken uit het regeerakkoord over motorrijtuigenbelasting voor oldtimers worden versoepeld. Dat is het gevolg van een akkoord dat staatssecretaris Frans Weekers (Financiën) heeft gesloten met een aantal brancheverenigingen die de belangen van eigenaren van oldtimers vertegenwoordigen.
Bronnen in Den Haag bevestigen berichtgeving daarover bij BNR. De leeftijdsgrens voor belastingvrije benzineauto's gaat naar 40 jaar. Voor benzineauto's ouder dan 26 jaar komt er een zogeheten 'kwarttarief', met een maximum van 120 euro per jaar. Diesels en lpg-auto's zijn uitgezonderd van het kwarttarief.
Verder komt er een overgangstermijn voor personen- en bestelauto's die rijden op benzine, voor motorfietsen, bussen en vrachtauto's ouder dan 26 jaar.
Overleg over de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers was een opdracht van de Tweede Kamer, die de maatregel uit het regeerakkoord om oldtimers niet langer vrij te stellen van wegenbelasting te ver vond gaan. De Kamer vreest dat veel liefhebbers die op zondag met hun oldtimer een ritje maken gedwongen worden door de hoge kosten hun 'rijdend cultureel erfgoed' te verkopen.
Oud-minister Jan Kees de Jager van Financiën speelde de afgelopen dagen nog een bemiddelende rol in het overleg tussen Weekers en de 'oldtimeralliantie'.
Weekers is verheugd dat er uit het overleg een voor iedereen acceptabel alternatief is gerold. „Dit is uiteindelijk de meest eenvoudige oplossing binnen de door de Tweede Kamer gestelde voorwaarden, en een die de minste rompslomp betekent voor de rijders.”
De maatregel uit het regeerakkoord moest de schatkist 153 miljoen euro opleveren; het eerste voorstel van de brancheverenigingen zou Weekers 126 miljoen euro per jaar kosten. In de uiteindelijke deal haalt Weekers 125 miljoen op voor de schatkist. De Kamer spreekt donderdag over het oldtimerakkoord.
-
freek corsa
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
#26
Bericht
door freek corsa » 25-04-2013 11:02
Iedereen verkoopt of schorst die gas of diesel auto.
Dus die voorspelde miljoenen komen niet binnen.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
max
- Forum junkie
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 22-01-2011 14:10
#27
Bericht
door max » 25-04-2013 11:17
Daarbij zijn die oldtimer diesels nu dus ook meteen geen cent meer waard. Dus dat betekent geen verkoop maar sloop of motorombouw.
Schorsen is voor vele niet rendabel daar je tot 40 jaar moet wachten, niemand schorst een auto voor 15 jaar.
Wordt het ook weer rustiger bij de RDW daar ze minder oude Mercedesen moeten keuren voor de import.
-
Vavoom
- Fanatieke Poster
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 30-05-2010 11:24
#28
Bericht
door Vavoom » 25-04-2013 11:58
max schreef:
<knip>
De leeftijdsgrens voor belastingvrije benzineauto's gaat naar 40 jaar. Voor benzineauto's ouder dan 26 jaar komt er een zogeheten 'kwarttarief', met een maximum van 120 euro per jaar. Diesels en lpg-auto's zijn uitgezonderd van het kwarttarief.
Verder komt er een overgangstermijn voor personen- en bestelauto's die rijden op benzine, voor motorfietsen, bussen en vrachtauto's ouder dan 26 jaar.
Ik ben wel benieuwd wat die overgangstermijn gaat betekenen.
Mogelijk dat overgansregeling iets gaat zijn tussen het kwarttarief en compleet belastingvrij in? Velen van ons rijden nu al belastingvrij. Mogelijk dat overgangstermijn betekent dat we gefaseerd weer moeten gaan betalen (ipv gelijk de "volle mep" van het kwarttarief).
-
crossagek
- Moderator
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 31-08-2008 07:18
#29
Bericht
door crossagek » 25-04-2013 19:11
kortom toch de groene TR aan de lijn voor rdw keuring en de grijze TR nogmaals voor APK en dan in de verkoop of donor wanneer te slecht
.
grijze wordt pas dit jaar 25 , dus niet rendabel voor mij om er bij te houden
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!
Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003
-
bommetje
- Winnaar Corsa kennis quizz 2013
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 15-06-2012 23:44
#30
Bericht
door bommetje » 26-04-2013 07:52
Dit is nog een interessant artikeltje over de mrb:
http://m.autoweek.nl/nieuws.php?id=23180
Hier staat wel weer iets heel kinderachtigs: voor de maanden december januari februari moet je de auto schorsen of je betaalt over die maanden het reguliere tarief ipv kwarttarief. Maar ja dat is voor de meeste corsatjes toch maar 20,- per maand dus voor die paar tientjes ga ik de mijne echt niet schorsen