Startmotor Corsa 10S

De oer corsa

Moderators: freek corsa, Aapje

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dtbroel
Fanatieke Poster
Berichten: 179
Lid geworden op: 01-07-2013 22:12

Startmotor Corsa 10S

#1 Bericht door dtbroel » 10-06-2014 22:02

Hey,

Afgelopen week wilde m'n startmotor niet meer rondslaan. Toen 't ding er maar eens afgehaald en losgedraaid, koolborstels leken me aardig kort geworden en waren ook niet mooi vlak meer. Voor de rest leek er niets aan de hand. Koolborstels vervolgens weer vlak geschuurd en alles er weer onder gehangen en hij deed 't weer prima. Gisteravond echter stopte de startmotor er weer mee en weer zijn de koolborstels scheef afgesleten. Ik denk dat ze gewoon te kort zijn om nog mooi door de 'geleiding' te gaan.

Nu ben ik eens aan het rondzoeken naar iets van nieuwe koolborstels maar ik kan eigenlijk niet vinden wat ik zoek. Heeft iemand enig idee hoe ik aan deze koolborstels kan komen of dat er startmotoren zijn hetzelfde zijn of kan iemand me aan een goede startmotor helpen. Onder de auto hangt nog een normale F10 4-bak. Misschien weten jullie welke startmotors daar allemaal oppassen?

Alvast bedankt!

Mvg,
Roel

prs
Forum junkie
Berichten: 950
Lid geworden op: 30-06-2009 19:09

#2 Bericht door prs » 10-06-2014 23:00

ik heb er volgens mij nog wel 1 liggen van een 1.0. je kan eventueel ook zoeken naar een bedrijf dat startmotoren en dynamo's reviseert, die leveren vaak ook wel losse onderdelen.

ik ben zelf bij http://www.carelectric.nl geweest voor een dynamo onderdeel. ik neem aan dat ze ook de onderdelen voor een startmotor leveren maar dit is voor jou niet echt in de buurt denk ik?

dtbroel
Fanatieke Poster
Berichten: 179
Lid geworden op: 01-07-2013 22:12

#3 Bericht door dtbroel » 10-06-2014 23:34

Ik zou inderdaad nog zo´n bedrijf kunnen zoeken en daar contact mee opnemen. Roosendaal is helaas wel ´n stukje uit de buurt :-P
Maar als je er nog een hebt liggen is dat misschien net zo makkelijk. Wat wil je er voor hebben anders?

dtbroel
Fanatieke Poster
Berichten: 179
Lid geworden op: 01-07-2013 22:12

#4 Bericht door dtbroel » 11-06-2014 22:46

Als het goed is ben ik voorzien en is het probleem opgelost

Plaats reactie

Terug naar “Corsa A1 ”