Ontluchtingsslang
Moderators: freek corsa, Aapje
-
- Forum junkie
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 22-01-2011 14:10
Het is prima te doen zonder brug.
Achter hoog opkrikken en de achteras op bokken zetten, zo hoog mogelijk.
Uitlaat uit de rubbers hangen.
Stekers los maken.
Vulslang aan de tank los maken, kan brandstof uit komen.
Vulhals los maken, 3 schroefjes achter de tankdop.
Vulhals verwijderen, dan zie je de be/ontluchtingsslang, doorsnijden.
Tankstraps losmaken en de tank laten zakken.
Slang door de chassisbalk trekken.
Klem verwijderen en slang eraf trekken.
Nieuwe slang, 12mm inwendig ongeveer 45cm lang, monteren op de tank met een nieuwe klem.
Dunne slang die aan de tank zit en overdwars loopt is 6mm als me niet vergis.
Slang door de chassisbalk geleiden en tank weer monteren.
Vulhals weer op zijn plek houden, de 12mm slang op lengte brengen en op de vulhals monteren.
Vulhals weer vast monteren met de tank en de 3 schroeven.
Bedrading weer aansluiten en de uitlaat weer in de rubbers.
Succes.
Bij de oudere corsa's loopt deze dunne ontluchtingsslang over de felsrand naar de bestuurderskant en eindigt in de open lucht. De latere modellen hebben hier een leiding die dan naar de voorkant van de auto gaat en in een koolstoffilter eindigt die weer aan de motor is aangesloten.
Bij een helemaal tot de nok toe gevulde tank (meermaals doorklikken) en zeer sterke remaktie kan er dus wat brandstof uit deze open slang komen, is normaal.
Achter hoog opkrikken en de achteras op bokken zetten, zo hoog mogelijk.
Uitlaat uit de rubbers hangen.
Stekers los maken.
Vulslang aan de tank los maken, kan brandstof uit komen.
Vulhals los maken, 3 schroefjes achter de tankdop.
Vulhals verwijderen, dan zie je de be/ontluchtingsslang, doorsnijden.
Tankstraps losmaken en de tank laten zakken.
Slang door de chassisbalk trekken.
Klem verwijderen en slang eraf trekken.
Nieuwe slang, 12mm inwendig ongeveer 45cm lang, monteren op de tank met een nieuwe klem.
Dunne slang die aan de tank zit en overdwars loopt is 6mm als me niet vergis.
Slang door de chassisbalk geleiden en tank weer monteren.
Vulhals weer op zijn plek houden, de 12mm slang op lengte brengen en op de vulhals monteren.
Vulhals weer vast monteren met de tank en de 3 schroeven.
Bedrading weer aansluiten en de uitlaat weer in de rubbers.
Succes.
Bij de oudere corsa's loopt deze dunne ontluchtingsslang over de felsrand naar de bestuurderskant en eindigt in de open lucht. De latere modellen hebben hier een leiding die dan naar de voorkant van de auto gaat en in een koolstoffilter eindigt die weer aan de motor is aangesloten.
Bij een helemaal tot de nok toe gevulde tank (meermaals doorklikken) en zeer sterke remaktie kan er dus wat brandstof uit deze open slang komen, is normaal.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 24-01-2010 17:26
Max. Ik ben heel blij met deze duidelijke omschrijving. Ik heb geen bokken, maar wel straattegels. Zet de straattegels op hoogte en krik de auto op, zodat de achterwielen op de tegels staan, met handrem erop, in zn één, en stenen voor de voorwielen..
Dat dunne slangetje ( 6mm ) kun je idd zien liggen (foto)
Zal de tank zover mogelijk leeg rijden en dan de boel los gaan halen.
(o)
De handremkabel kan blijven zitten, toch? Gr. Kootje
Dat dunne slangetje ( 6mm ) kun je idd zien liggen (foto)
Zal de tank zover mogelijk leeg rijden en dan de boel los gaan halen.
(o)
De handremkabel kan blijven zitten, toch? Gr. Kootje
Corsa A1 1986 1.0 LS mexicorood
-
- Senior member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 30-12-2010 17:58
als je slang naar het koolstoffilter voor onder linkse scherm loopt kan je deze ook gewoon afknippen en rond de tank leggen. Dit heb ik gedaan en werkt prima (Heb inmiddels ook geen koolstoffilter meer)
Home made:
'92 Corsa GSI C16SEI
Daily:
'06 BMW 330i E90
Sold:
'88 Corsa GSI E16SE
'92 Corsa GSI C16SE
'92 Corsa GSI C16SEI (Origineel!)
'06 BMW 318 E90
'92 Corsa GSI C16SEI
Daily:
'06 BMW 330i E90
Sold:
'88 Corsa GSI E16SE
'92 Corsa GSI C16SE
'92 Corsa GSI C16SEI (Origineel!)
'06 BMW 318 E90
- Aapje
- Moderator
- Berichten: 2819
- Lid geworden op: 26-05-2009 13:09
Koolstoffilter heeft een A1 als 't goed is niet.Robb schreef:als je slang naar het koolstoffilter voor onder linkse scherm loopt kan je deze ook gewoon afknippen en rond de tank leggen. Dit heb ik gedaan en werkt prima ;) (Heb inmiddels ook geen koolstoffilter meer)
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 24-01-2010 17:26
Nee, ik ben geen koolstoffilter tegen gekomen. Wel zie ik twee uiteinden van een dunne slang. Eén slang langs de tank over de felsrand en de ander zweeft ergens boven de tank. Waar zitten die aansluitingen trouwens van de ont/beluchtingslang? Eerst moet de tank leeg gereden worden voor ik kan beginnen. Waar dient dat koolstoffilter dan voor?
Corsa A1 1986 1.0 LS mexicorood
- Aapje
- Moderator
- Berichten: 2819
- Lid geworden op: 26-05-2009 13:09
Rommel waar alleen de EU heel happy van wordt. Want het re-circuileert je brandstofdampen naar de inlaat o.i.d.
Als je een slangetje los hebt liggen OP de tank dan klopt er iets niet geheel, die langs de felsrand is je ontluchtingsslang/beluchtingsslang van de tank. Je vul-hals heeft echter ook een beluchtingsslang (zie het alsof je een gaatje prikt boven in je pak zodat je makkelijker kan schenken). Zodoende kan de lucht sneller door de vulhals/tankopening weg zodat je tankgeweer minder afslaat
Als je een slangetje los hebt liggen OP de tank dan klopt er iets niet geheel, die langs de felsrand is je ontluchtingsslang/beluchtingsslang van de tank. Je vul-hals heeft echter ook een beluchtingsslang (zie het alsof je een gaatje prikt boven in je pak zodat je makkelijker kan schenken). Zodoende kan de lucht sneller door de vulhals/tankopening weg zodat je tankgeweer minder afslaat
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 24-01-2010 17:26