Is de ontsteking van mn corsa kapot?!

Alles wat electronisch wordt aangedreven.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Corsazwolle
Berichten: 5
Lid geworden op: 24-07-2015 20:09

#1 Bericht door Corsazwolle » 27-07-2015 18:20

Oja sorry..heb me nu voorgesteld onder het kopje even voorstellen

Het gaat om een corsa hatchback van het bouwjaar 1990.1.3nb s6.

Ik begin alleen wel te twijfelen of ik in de goede richting zoek aangezien ik de bobine en verdelerkap en rotor al heb vervangen en hij het nog steeds niet doet...

Wil er weer graag in rijden,dus kom maar op met die ideeën ..

Groetjes martijn

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#2 Bericht door Aapje » 27-07-2015 22:34

Naja er zijn simpele schema's die je kan volgen om vast te stellen wat het problemen is.

Meestal begin je bij kijken of je brandstof hebt.

Ik sla dit meestal over ne probeer even te starten door gebruik te maken van start-gas (spuitbusje met brandbare meuk), dat in te spuiten in de carb.

Als ie dan aanslaat kan je de ontsteking vaak wel overslaan. En gelijk beginnen met kijken of je brandstofpomp wel benzine opbrengt.

Als dat zo is, kan je kijken of de carb wel benzine sproeit. Als dit niet zo is, zit hoogstwaarschijnlijk je vlotternaald vast.
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#3 Bericht door max » 29-07-2015 13:18

Kijk als allereerste eens of je een vonk krijgt.

Starten, bougies eruitdraaien en kijken of ze nat zijn van de brandstof.
Zijn ze nat dan heb je waarschijnlijk geen vonk.

Bougies eruit, in de kabel steken en op je blok leggen zodat hij een massa krijgt. Starten, vonkt hij of vonkt hij niet.

Of je brandstof krijgt is ook te zien of je dan bij het starten kleine wolkjes uit de bougiegaten van de cilinderkop komen.

Als hij niet vonkt kijk dan na of je ontsteking op de zwarte draad bij de bobine 12 krijgt bij het starten.

Is dat alles OK en je kabels zijn ook goed en je motor staat met de distributie op tijd!!! dan kan het ontstekingsmodule kapot zijn, gebeurt wel vaker. Module zit in de verdeler en heeft 2 stekkers. Bij de module even er op letten hoeveel pins hij heeft, je hebt er 2 soorten in.

Plaats reactie

Terug naar “Electronica”