Pagina 2 van 2

Geplaatst: 29-12-2016 18:59
door sylvester1
Klopt het dat je de gordels op de veerpootbrug achter hebt gemonteerd?
Wordt dit goed gekeurd in België? Ik zou zelf twee gordels niet willen bevestigen op twee 8mm-10mm draadeinden.
Verder een mooie corsa om te zien en erg mooie kleur keuze :D

Geplaatst: 01-01-2017 20:36
door Barrythefirst
Mooie wagen

Geplaatst: 02-01-2017 09:03
door Corsa_GSi
Als je een benzinempomp van een multipoint Corsa-B of Astra-F hebt, dan is die voldoende. Ik heb altijd met mijn X16XE Corsa-B GSi pomp gereden.
Zowel met de 175pk X16XE als mede met de phase 2 LET erin.

De originele computer is prima te chippen voor jouw setup, je moet alleen wel een goede chip op maat laten maken.
Hiervoor kan je terecht bij Dbilas zelf in Duitsland of bij de oude chipper van Mantzel (die voor zichzelf is begonnen, ik kan aan zijn gegeven komen).
Mogelijk kan Miruni /Rudy Hetterscheid ook deze ecu chippen.

Je kan natuurlijk ook overstappen op een VEMS Plug and Play voor de X16XE.

Daarnaast vind deze setup de 262 graden Dbilas nokkies wel fijn :D

Geplaatst: 02-01-2017 11:43
door LeonStr
Hele vette velgen heb je! Welke maten zijn ze? En wat zijn het eigenlijk voor velgen?

:D

Geplaatst: 02-01-2017 12:29
door Kristof.C
sylvester1 schreef:Klopt het dat je de gordels op de veerpootbrug achter hebt gemonteerd?
Wordt dit goed gekeurd in België? Ik zou zelf twee gordels niet willen bevestigen op twee 8mm-10mm draadeinden.
Verder een mooie corsa om te zien en erg mooie kleur keuze :D
Jip, dat klopt! Ik ben voor de laatste keer naar de keuring gegaan in 2012. Als je in België je wagen keurd voor oldtimer dan heb je een onbeperkte keuring dus met andere woorden: je hoeft niet meer naar de keuring te gaan.
Zo zou ik de corsa nooit goedgekeurd krijgen. Namelijk de motor switchen mag niet in België. Rolkooi van voor tot achter mag niet. Gordels op de veerpootbrug zou ook niet mogen, etc...
Ik rij er ook niet veel bij omdat ik bang heb voor een ongeval te krijgen. Dan kunnen ze gaan zeiken over de ombouw etc.
Ik heb al gedacht voor hem in te voeren in Nederland, daar laten keuren, en dan terug invoeren in België. Dat mag dan weer wel ...
Zal dat lukken denken je?
Barrythefirst schreef:Mooie wagen
Thanks!
Corsa_GSi schreef:Als je een benzinempomp van een multipoint Corsa-B of Astra-F hebt, dan is die voldoende. Ik heb altijd met mijn X16XE Corsa-B GSi pomp gereden.
Zowel met de 175pk X16XE als mede met de phase 2 LET erin.

De originele computer is prima te chippen voor jouw setup, je moet alleen wel een goede chip op maat laten maken.
Hiervoor kan je terecht bij Dbilas zelf in Duitsland of bij de oude chipper van Mantzel (die voor zichzelf is begonnen, ik kan aan zijn gegeven komen).
Mogelijk kan Miruni /Rudy Hetterscheid ook deze ecu chippen.

Je kan natuurlijk ook overstappen op een VEMS Plug and Play voor de X16XE.

Daarnaast vind deze setup de 262 graden Dbilas nokkies wel fijn :D
Ok, thanks voor de info! Bij de Dbilas Flowtec manifold zit de ECU chip erbij als ik me niet vergis. Hopelijk krijg ik deze week antwoord van Dbilas, er mag wat vaart achter zitten nu :)
LeonStr schreef:Hele vette velgen heb je! Welke maten zijn ze? En wat zijn het eigenlijk voor velgen?

:D
Canonica 14" met yokahama 195/45r14 erop ;)

Geplaatst: 03-01-2017 09:06
door Corsa_GSi
Het klopt dat de software aanpassing erbij zit bij de Flowtec (ECU opsturen), maar dat is natuurlijk een standaard programma en niet 1 die op maat wordt gemaakt op een rollenbank speciaal voor jouw auto.

Geplaatst: 09-01-2017 23:18
door Kristof.C
Nog 2 fotokes:

Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 10-01-2017 09:10
door Corsa_GSi
Mooi die foto van de remmen :D

Geplaatst: 10-01-2017 16:31
door dtbroel
Vet! 8)

Geplaatst: 11-01-2017 00:04
door Hakkie
:D 8) yes (NC) (KP)