Ombouw c20ne in corsa a2 met c14nz

het succes gaat door!

Moderators: freek corsa, Aapje

Plaats reactie
Bericht
Auteur
kaneelschep
Fanatieke Poster
Berichten: 77
Lid geworden op: 03-05-2011 14:42

Ombouw c20ne in corsa a2 met c14nz

#1 Bericht door kaneelschep » 24-07-2013 13:47

Hoi daar!

Na er wel 3 jaar over te denken en te verzamelen heb ik eindelijk de tijd om de motor om te bouwen van c14nz naar c20ne uit mijn ex-kadett.
De motor hangt erin en bijna alles is al aangesloten op de assen na.
Technisch is het dan ook allemaal heel voorspoedig en rap gegaan.
Ik moet alleen de oliekoeler monteren. versnellingspook afstellen. draagarmen er weer onder doen, de assen in de bak. bak en blok vullen met olie. uitlaat verlassen. En de motor steunen helemaal vast zetten.

Nu ben ik echter met de bedrading begonnen.
En ja.. Ik en draden gaan gewoon niet samen. :shock:
Des te langer ik er naar kijk en des te meer ik probeer te begrijpen wat er op de nova corsa pagina staat, des te minder ik er van snap.
Ik heb dus maar wat fotootjes gemaakt van wat ik heb en hoop dat anderen mij kunnen vertellen wat er nou nog moet gebeuren.
:oops: :oops:
Dus:

Hier hebben we de blauwe temp meter, de blauw/witte dynamo meter en de zwart rode voor aan de startmotor. Die kunnen gewoon zo aan de motor.
Afbeelding

Hier zijn de groene voor de toerenteller voor bij de bobine en de zwarte geschakelde + die ook bij de bobine moet?
Die kunnen gewoon zo aan de bobine geloof ik.
Afbeelding

Hier is de originele dikke plus kabel van de accu naar de startmotor. Met daaraan de rode plus draad voor aan de dynamo.
Afbeelding

Dit vond ik nog in de auto waar de originele c14nz computer hing.
Dit zijn rood/blauw. groen/blauw. bruin/wit en rood.
maar ik weet niet of ik deze moet gebruiken.
Volgens de lijst is dit: brandstofpomp, olielampje, diagnose.
Onder de kap vind ik deze kleuren iig verder niet.
Afbeelding

Verder heb ik dus geen kabels meer onder de kap of er naar toe leidend over.
Volgens de lijst op de ombouw pagina mis ik nu nog een:
bruin/gele
bruin/blauw
blauw/geel

Ook snap ik niet wat er bedoeld wordt met een draad gebruiken om de computer te voeden.
Die zin is een beetje verkeerd geschreven ook geloof ik :)
En welke draad ik nu voor de brandstofpomp moet gebruiken en waar die aan moet van de corsa.

Als iemand mij hierin een beetje kan helpen wordt het misschien nog iets :cry:

kaneelschep
Fanatieke Poster
Berichten: 77
Lid geworden op: 03-05-2011 14:42

#2 Bericht door kaneelschep » 25-07-2013 19:38

ben een end gekomen maar kan een paar kabels niet vinden in de corsa.

Dit heb ik wel gevonden.

Corsa boompje met de blauwe temp. meter, de blauw/witte dynamo meter en de zwart rode voor aan de startmotor heb ik gewoon aan blok gehangen.

Kabels van de corsa van de bobine. groene voor de toerenteller en de zwarte geschakelde + moeten aan de kadett bobine lijkt me.
heb ik iig gedaan.

Nu ik net de dikke plus kabel van de 2liter kabelboom strip snap ik wat er bedoeld wordt met de computer plus draad die daar bij moet. duidelijk.

De 2liter kabels voor oliedrukmeter blauw/geel en olielampje blauw/groen heb ik gevonden. Maar kan ze niet aan de corsa boom vinden.
Zelfde geldt voor de motronic bruin/blauwe, brandstofpompkabel rood/blauw, oliedrukmeter blauw/gele en de diagnosekabels van de corsa.
Toch die van de foto gebruiken?
Afbeelding
Dit zijn rood/blauw. groen/blauw. bruin/wit en rood.
Volgens de lijst is dit: brandstofpomp, olielampje, diagnose.
zijn dit dan de brandstofpomp en olielampkabels??? :)
Hier de olielamp en brandstof pomp aan hangen?? en moet die plus nog ergens aan?
En gewoon aan het eind bij de ronde stekker van de 2literboom?

Plaats reactie

Terug naar “Corsa A2”